2015-07-28, 11:50
Medlem
Geomeisters avatar
Debaser är klubbkedja som dragit alla möjliga band och artister genom åren. Allt från världsartister till mindre band. Istället för att fylla "Festivaler och spelningar" med många små trådar om diverse spelningar skulle jag vilja samla alla under denna tråd. Alla genrer.

Vilken eller vilka spelningar inom snar framtid på någon av Debasers lokaler skulle du vilja rekommendera?
Citera
2015-07-28, 13:51
Medlem
Geomeisters avatar
22 Oktober 2015 kommer Joe Satriani till Debaser Medis.

Cirka en månad efteråt, 26 November 2015, kommer Black Star Riders även dom till Debaser Medis.
Citera
2015-07-28, 19:41
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Nja, tycker att denna delen av forumet är riktigt död som den är och föredrar nog att ha en enskild tråd för varje spelning, oavsett spelställe. Just Debaser har ju en gedigen blandning av musikstilar och det finns dessutom tre stycken av dom för tillfället så en gemensam tråd skulle nog spreta åt alldeles för många håll samtidigt. Samtidigt förstår jag tänket, då jag själv inte orkar starta en tråd för varje spelning.

Men jag fyller väl på och börjar med att fråga om det var någon som var på Kites utsålda spelning den 29 maj? Hur var det?

Någon som ska på Death Angel och Flotsam & Jetsam imorgon? Jag kan inte gå pga jobb, men skulle vilja se det förstnämnda.

The Sword den 27 augusti bör man inte missa om man gillar rockmusik, sist de spelade på det numera igenbommade Debaser Slussen så var det gratis inträde och det blev smockfullt redan två timmar innan bandet gick på scenen, kön utanför var gigantisk trots 17 minusgrader.

Sólstafir + Mono + The Ocean den 14 oktober rekommenderas också, även om Sólstafirs senaste spelning på samma ställe inte riktigt var så bra som jag hade förväntat mig så blir det nog ett besök även denna gång.

Paradise Lost 15 oktober, med ny skiva i bagaget kanske det kan vara värt ett besök, även om dom återkommer i princip varje år och spelar ungefär samma skit varje gång.

Imperial State Electric 23 oktober, Hellacopters light, blir nog ett besök även där!

31 oktober så är årets intressantaste konsert, Uncle Acid & The Deadbeats intar Medis och har hög potential att leverera årets spelning.

Eagles Of Death Metal 25 november är intressant också, de fick full pott senast på Bråvalla och var tydligen riktigt bra.
Citera
2015-07-30, 12:05
Medlem
http://hejevent.se/event/j6hrzqqa6kc...aser-medis-611

Det här tror jag på ...
Citera
2015-08-04, 01:18
Medlem
Älskar Debaser, spenderat många kvällar och nätter i deras lokaler

Tycker dom har en jävligt spännande höst.

Det som jag absolut ska på är Allah-Las den 1:a september på strand, hade velat se dom på popaganda men en intim spelning på strand får duga. Beach House på Medis den 12:e November, Eagles Of Death Metal på Medis den 25:e November.

Andra spelningar som det inte är helt omöjligt att man hamnar på är:
Danko Jones Medis, 1:a oktober
Fu Manchu Strand, 3:e oktober
The Sonics Strand, 24:e oktober
The Kyle Gass Band Strand, 25:e oktober
The Wombats Medis, 27:e oktober
Jamie XX Medis, 3:e November
Albert Hammond Jr Medis, 8:e Decmeber

Så det finns med andra ord en del bra grejer i höst.
Citera
2015-08-05, 11:02
Medlem
Uncle Acid & The Deadbets spelar på Debaser Medis 31 oktober. De spelade på Getaway 2013 och sedan som förband till Blacksabbath senare samma höst. De spelar lite doom/sludge liknande musik och finns på spotify. Rekommenderas till de som gillar lite 70tals stuk :P
Citera
2016-11-10, 15:50
Medlem
Tråden verkar död, men gör ett tappert försök till att få lite liv i det hela.
Den sjunde december spela Brian Fallon (tidigare The Gaslight Anthem) på Debaser Strand. Kommer bli sjukt kul, då han inte bara spelar otrolig musik utan också står på scen och skämtar och pratar med publiken. Enligt evenemanget på Facebook har 21 personer sagt att de ska gå, hoppas på otroligt mycket fler.
Han har en soloplatta bakom sig, "Painkillers" där alla spår är topklass. Hoppas även på någon Gaslight låt.
Fler som ska gå?
Citera
2021-07-17, 12:56
Medlem
Sommarkonserter på Pontonen vid Hornstull. Gratis förutom drickat.

https://debaser.se/kalender/?EventId=24127

"Fri entre

Tis 3 Aug Pontonen Öppnar Kl 16.00
Konsertstart Kl 20.00 Strand, Pontonen18 År (13+ I Sällskap Av Egen Förälder Eller Vuxen Av Domstol Utnämnd Vårdnadshavare"

Gäller nog att vara i tid om man skall se något. Men höra borde gå bra på avstånd.
Däremot kan Hederos vara lite kul att se på nära håll med sin speciella spelstil.
Citera
2021-07-21, 18:46
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depprokk
Sommarkonserter på Pontonen vid Hornstull. Gratis förutom drickat.

https://debaser.se/kalender/?EventId=24127

"Fri entre

Tis 3 Aug Pontonen Öppnar Kl 16.00
Konsertstart Kl 20.00 Strand, Pontonen18 År (13+ I Sällskap Av Egen Förälder Eller Vuxen Av Domstol Utnämnd Vårdnadshavare"

Gäller nog att vara i tid om man skall se något. Men höra borde gå bra på avstånd.
Däremot kan Hederos vara lite kul att se på nära håll med sin speciella spelstil.

Tack för tipset! Ska nog ta med mig sonen dit. Var ligger den där pontonen? Är det Loopen Marina under Västerbron som avses, eller något annat flytetyg?
Citera
2021-10-29, 20:50
Medlem
Debaser byter ägare 1 december och jag känner mig smått orolig över framtiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in