Nja, tycker att denna delen av forumet är riktigt död som den är och föredrar nog att ha en enskild tråd för varje spelning, oavsett spelställe. Just Debaser har ju en gedigen blandning av musikstilar och det finns dessutom tre stycken av dom för tillfället så en gemensam tråd skulle nog spreta åt alldeles för många håll samtidigt. Samtidigt förstår jag tänket, då jag själv inte orkar starta en tråd för varje spelning.
Men jag fyller väl på och börjar med att fråga om det var någon som var på
Kites utsålda spelning den 29 maj? Hur var det?
Någon som ska på
Death Angel och
Flotsam & Jetsam imorgon? Jag kan inte gå pga jobb, men skulle vilja se det förstnämnda.
The Sword den 27 augusti bör man inte missa om man gillar rockmusik, sist de spelade på det numera igenbommade Debaser Slussen så var det gratis inträde och det blev smockfullt redan två timmar innan bandet gick på scenen, kön utanför var gigantisk trots 17 minusgrader.
Sólstafir + Mono + The Ocean den 14 oktober rekommenderas också, även om Sólstafirs senaste spelning på samma ställe inte riktigt var så bra som jag hade förväntat mig så blir det nog ett besök även denna gång.
Paradise Lost 15 oktober, med ny skiva i bagaget kanske det kan vara värt ett besök, även om dom återkommer i princip varje år och spelar ungefär samma skit varje gång.
Imperial State Electric 23 oktober, Hellacopters light, blir nog ett besök även där!
31 oktober så är årets intressantaste konsert,
Uncle Acid & The Deadbeats intar Medis och har hög potential att leverera årets spelning.
Eagles Of Death Metal 25 november är intressant också, de fick full pott senast på Bråvalla och var tydligen riktigt bra.