Har inte anmält mitt konto till skatteverket och det är under 2000 så kommer inte få en utbetalningskort tyvärr. Så vad fan ska jag göra och när kommer pengarna? Ska jag anmäla kontot till skatteverket och i så fall hur? Och säg inte e-legitimation för pallar inte med hundra jävla dosor och sånt.
Vet inte om jag har e-legitimation om jag redan kan använda internettjänsten på handelsbanken? Där jag har ett inloggningskort där det står "bankid". Eller vad ska jag göra för att få e-legitimation?
Vad menar du med "hundra jävla dosor"? Exempelvis mobilt bank-id funkar som så att du har en app i telefonen som du startar när du loggar in och där slår in en kod, sen är du inloggad. Använder aldrig min bankdosa längre.
Ring till Skatteverket, numret borde stå på deklarationsblanketten eller skattebeskedet.
Eller på deras hemsida. http://www.skatteverket.se
Säg följande:
Citat:
Jag har fått ett brev om att jag ska få X mycket pengar men jag har inte anmält bankkonto. Kommer jag få en utbetalningslapp hem, eller hur fungerar det?
80-90 tal: Vid problem, ta upp gula sidorna, leta upp myndigheten alt. företaget du har problem med, ring och lös det.
20 tal: Vid problem, skriv i första hand en tråd på flashback alt. ett inlägg på facebook och fråga hur du löser problemet med myndigheten alt. företaget du har problem med.
Hejsan. Har du anmält mitt konto hos skatteverket via e-legitimation och det beräknas ta 2 veckor tills kontrollen är "klar". Kommer jag då få mina skattepengar i september istället?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!