• 1
  • 2
2015-07-28, 04:44
Bannlyst
Har inte anmält mitt konto till skatteverket och det är under 2000 så kommer inte få en utbetalningskort tyvärr. Så vad fan ska jag göra och när kommer pengarna? Ska jag anmäla kontot till skatteverket och i så fall hur? Och säg inte e-legitimation för pallar inte med hundra jävla dosor och sånt.
Citera
2015-07-28, 04:50
Bannlyst
Vet inte om jag har e-legitimation om jag redan kan använda internettjänsten på handelsbanken? Där jag har ett inloggningskort där det står "bankid". Eller vad ska jag göra för att få e-legitimation?
Citera
2015-07-28, 09:04
Medlem
Vad menar du med "hundra jävla dosor"? Exempelvis mobilt bank-id funkar som så att du har en app i telefonen som du startar när du loggar in och där slår in en kod, sen är du inloggad. Använder aldrig min bankdosa längre.

Bankid är en form av e-legitimation. Om du faktiskt tittat på https://m03-mg-local.idp.funktionstj...dp/sign_in/400 hade du sett att det går utmärkt att använda där.
Citera
2015-07-28, 09:48
Avstängd
Du går in till skattekontoret, eller ringer, förklarar vilket konto du önskar beloppet till, och då får du det överfört dit inom några bankdagar.
Citera
2015-07-28, 11:42
Medlem
årets återbäring hinner du ändå inte få in på ditt konto, även om du kontaktar ditt skattekontor nu, dock är det ditt bankkontor du ska kontakta.
Citera
2015-07-28, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
årets återbäring hinner du ändå inte få in på ditt konto, även om du kontaktar ditt skattekontor nu, dock är det ditt bankkontor du ska kontakta.
Varför då? Det stod att jag idag skulle få 1300?
Citera
2015-07-28, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du går in till skattekontoret, eller ringer, förklarar vilket konto du önskar beloppet till, och då får du det överfört dit inom några bankdagar.
Ge mig numret tack.
Citera
2015-07-28, 17:29
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Ring till Skatteverket, numret borde stå på deklarationsblanketten eller skattebeskedet.
Eller på deras hemsida. http://www.skatteverket.se

Säg följande:
Citat:
Jag har fått ett brev om att jag ska få X mycket pengar men jag har inte anmält bankkonto. Kommer jag få en utbetalningslapp hem, eller hur fungerar det?

Jävla 90-talister.
Citera
2015-07-29, 10:15
Medlem
80-90 tal: Vid problem, ta upp gula sidorna, leta upp myndigheten alt. företaget du har problem med, ring och lös det.

20 tal: Vid problem, skriv i första hand en tråd på flashback alt. ett inlägg på facebook och fråga hur du löser problemet med myndigheten alt. företaget du har problem med.

Stolpe ut..
Citera
2015-07-31, 17:06
Bannlyst
Hejsan. Har du anmält mitt konto hos skatteverket via e-legitimation och det beräknas ta 2 veckor tills kontrollen är "klar". Kommer jag då få mina skattepengar i september istället?
Citera
2015-08-01, 10:03
Medlem
VonKnorrhanes avatar
HAR DU RINGT TILL SKATTEVERKET?
Citera
2015-08-01, 17:16
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
HAR DU RINGT TILL SKATTEVERKET?

Nej, han verkar ju förvänta sig att saken ska lösa sig av sig själv på nåt magiskt vis

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in