• 1
  • 2
2015-07-28, 00:35
Bannlyst
Jag brukar gå igenom 7-klöverns facebooksidor och läsa vad folket säger om partiet och övriga frågor. Anmärkningsvärt är ett jag såg idag. Det var inte en enda positiv kommentar vad jag kunde se om frågan om invandringen som Socialdemokraterna tog upp.

Socialdemokraterna verkar inte ens bry sig om att bemöta dessa kommentarer utan kör över dem utan nåd. Jag kommer nu ge er lite länkar och axplock av kommentarer från olika Facebooksidor av 7-klövern:

Socialdemokraterna
Länk till Facebookinlägget: https://www.facebook.com/socialdemok...53529855512958
Inlägget: Här är regeringens strategi för hållbart asylmottagande - läs Ylva Johansson idag i Dagens Nyheter.
Läs hela artikeln här: http://www.dn.se/…/har-ar-regeringen...llbart-asylm…/

Kommentarer:

Citat:
Hur kan planera för 100.000-150.000 fler invandrare när vi inte har ekonomi för att klara dom vi har.Dessutom tvingar ni kommuner att skaffa bostäder som inte finns dvs innevånare får betala för dessa. men det finns inga bostäder till svenska barn och pensionärer att få
Dessutom får svenska pensionärer betala 23 miljarder extra i skatt per år ni skulle skämmas plus fyrklövern.

Citat:
Mycket prat om asylsituationen måste undra vad händer med oss spm jobbat och byggt upp landet våra barn får inga snabbfiler billiga lägenheter är det inte på tiden att ta hand om oss alla som redan bor i landet än att ta in ännu mera folk som vi inte kan försörja nä mycket besviken på regeringen och snälla om ni svarar på detta kom inte dragande med att ni regerar med alliansens budget ta ert ansvar och skippa skitsnacket

Citat:
Ni kommer att förlora nästa val! Om ni inte begränsar antalet som kommer till Sverige . Så enkelt är det! Det snackas bland vanligt folk, hur ohållbar er politik är i denna frågan! Synd tycker jag som har röstat på er i alla tider !

Citat:
Men snälla ni, ett hållbart mottagande. Vi har redan nu ett ohållbart mottagande! Så vill ni trycka in ytterligare 500000 till på 5 år. Alltså, jag har alltid gillat Sossarna, men tyvärr har ni degraderats från stadsbärande parti tidigare om åren till nu ren desperat buskis-revy, sorgligt att se. Min röst gick till Sverige 2014, och den kommer gå till Sverige 2018, 2022, 2026, 2030.. om så behövs. Varför bryr ni er inte om invånarna och vad vi vill? Mvh fd rödgrön.

Moderaterna
Länk till Facebookinlägget: https://www.facebook.com/moderaterna...646156/?type=1
Inlägget: 2012: Löfven lovar att sätta jobben först i ‪#‎Almedalen‬.
2015: Löfven vill genomföra en politik som ger tiotusentals färre jobb.

Kommentarer:

Citat:
Är så trött på att ni klankar ner på ett parti som ni samtidigt stödjer. Jag är en trogen moderat men senast jag röstade så gjorde ni min röst till en socialdemokratisk röst. Så länge det bara finns ett parti som går emot S+MP+V så kommer detta parti att växa. Hur kan det vara att ta ställning mot SD?

Citat:
2014: Moderaterna går med på DÖ.
Jag vet ärligt inte vad som är värst..

Citat:
Robin har så rätt! M är med och släpper fram en extrem vänsterregering genom DÖ. Det är att svika sina väljares förtroende och det är till fördel för SD som då blev det enda oppositionspartiet i riksdagen. En skandal! Heder åt de två moderater som inte svek sina väljare och sitt uppdrag! Det borgerliga parti som först bryter upp DÖ kan se fram emot min röst. F n ser jag inget borgerligt parti att rösta på. Det är pinsamt för en gammal medlem som arbetat för partiet.

Citat:
Varför klankar ni ner på er politiska systerparti? För det är så vi Alliansväljare ser på er när ni låtsas klaga och gnälla på S,MP och VPK för ni gör inget åt det fast det finns möjlighet. Var ärliga istället och säg som det är att ni har lagt er på rygg och bara hoppas ni inte tappar alla väljare fram till 2018.

Har Sveriges befolkning tröttnat en gång för alla på alla lögner, hycklande etc? Det verkar så eftersom jag aldrig tidigare sett en sådan aktivitet där man kommenterar med sin riktiga identitet helt öppet. Det verkar som friska vindar påväg. Vad anser ni om detta?
Citera
2015-07-28, 00:48
Medlem
Jag hoppas att folk börjar tröttna.
Känns som en diktatur med DÖ. Då det inte är svenska folkets talan som majoritet.
Citera
2015-07-28, 00:48
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Ethan
Jag brukar gå igenom 7-klöverns facebooksidor och läsa vad folket säger om partiet och övriga frågor. Anmärkningsvärt är ett jag såg idag. Det var inte en enda positiv kommentar vad jag kunde se om frågan om invandringen som Socialdemokraterna tog upp.

Socialdemokraterna verkar inte ens bry sig om att bemöta dessa kommentarer utan kör över dem utan nåd. Jag kommer nu ge er lite länkar och axplock av kommentarer från olika Facebooksidor av 7-klövern:

Socialdemokraterna
Länk till Facebookinlägget: https://www.facebook.com/socialdemok...53529855512958
Inlägget: Här är regeringens strategi för hållbart asylmottagande - läs Ylva Johansson idag i Dagens Nyheter.
Läs hela artikeln här: http://www.dn.se/…/har-ar-regeringen...llbart-asylm…/

Kommentarer:

Moderaterna
Länk till Facebookinlägget: https://www.facebook.com/moderaterna...646156/?type=1
Inlägget: 2012: Löfven lovar att sätta jobben först i ‪#‎Almedalen‬.
2015: Löfven vill genomföra en politik som ger tiotusentals färre jobb.

Kommentarer:

Har Sveriges befolkning tröttnat en gång för alla på alla lögner, hycklande etc? Det verkar så eftersom jag aldrig tidigare sett en sådan aktivitet där man kommenterar med sin riktiga identitet helt öppet. Det verkar som friska vindar påväg. Vad anser ni om detta?

Uppfriskande läsning!

Det blir nästan löjeväckande att läsa panikartade reaktioner på detta. Vänstern och högern i en ohelig allians (sic!) som diskuterar hur man bäst hindrar SD från att växa ytterligare. Det finns vid detta laget enbart ett sätt att stoppa SD:s framväxt och det är att minska invandringen markant och se till att dom som kommit antingen kommer i arbete eller åker hem. Så enkelt är det!
Citera
2015-07-28, 00:52
Medlem
Hade dom tröttnat hade SD haft 80% och inte 18...
Citera
2015-07-28, 00:57
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hade dom tröttnat hade SD haft 80% och inte 18...

När Sverige hade tröttnat på GP drog han fortfarande hem 35% i valet. SD:s siffror i opinionsmätningarna sedan valet är uppseendeväckande och ett tecken på ett politiskt skeende vars make vi inte sett i modern tid.
Citera
2015-07-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
När Sverige hade tröttnat på GP drog han fortfarande hem 35% i valet. SD:s siffror i opinionsmätningarna sedan valet är uppseendeväckande och ett tecken på ett politiskt skeende vars make vi inte sett i modern tid.
Och i MSM har de egentligen inte börjat diskutera riktigt på riktigt vad detta kommer att innebära för Sverige och dess interna politiska klimat. När semestrarna är slut väntar en mycket intressant höst, med ömsom vin ömsom vatten Samma diskussion som redan tagits på Flashback (under år faktiskt) kommer att föras i MSM, som om det vore alldeles nytt och fräscht. Det kommer knappast minska intresset för SD och SDs förslag på lösningar..
Citera
2015-07-28, 01:11
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och i MSM har de egentligen inte börjat diskutera riktigt på riktigt vad detta kommer att innebära för Sverige och dess interna politiska klimat. När semestrarna är slut väntar en mycket intressant höst, med ömsom vin ömsom vatten Samma diskussion som redan tagits på Flashback (under år faktiskt) kommer att föras i MSM, som om det vore alldeles nytt och fräscht. Det kommer knappast minska intresset för SD och SDs förslag på lösningar..

Ser verkligen fram emot denna hösten vad gäller opinionsmätningar och allmän debatt. Ännu mer intressant ska bli att se om det kommer några skarpa förslag att ta ställning till. Det räcker inte för Allians-partierna att prata om det för att återvinna trovärdighet, väljarna måste få se faktiska åtgärder som ger resultat. Detsamma gäller för S som i regeringsställning måste visa handlingskraft i frågan nu. Än så länge har inte minst tillstymmelse till detta visats. Man kan undra om det ligger något under ytan och väntar på att få brisera...
Citera
2015-07-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanakee
Vem fan vill stödja ett nu mera jude-styrt parti? Svenskar är naiva som tror att invandringen är problemet. Invandring är ett resultat av problemet

Ja, men hva er problemet da?
Citera
2015-07-28, 01:49
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Ethan
Varför ska vi tro att den handfulla kommentarer som du citerar på något sätt är representativt för "Sveriges befolkning"? Du kanske har skrivit kommentarerna själv eller så är de skrivna av SD:are eller kanske, i värsta fall, den lilla klick personer som röstar på partierna men som ändå är emot invandringen.

Om du verkligen vill visa vad "sveriges befolkning" tycker då ska du anlita SCB (eller åtminstone kan du googla fram nån artikel som bygger på riktiga undersökningar?)
Citera
2015-07-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Ebola
Åh, det är väl judekonspirationerna och Bilderberg-gruppen, det vanliga dravlet.

nej det rör sig snarare om en generell tröghet hos svenskarna, främst de äldre, som trots att problemen är uppenbara ändå vaneröstar på samma parti som de alltid gjort. i takt med att gamlingarna dör så förändras även valresultaten. hoppas fler gamla dör av som flugor, så att de inte hinner sabba landet för oss yngre

ska du tjata om judar och bilderberg så har du kommit till fel forum, fast du är väl en vit riddare som vill klanka ned på oliktänkare istället för att diskutera sakfrågan, din flane
Citera
2015-07-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
ZOGS plan har hela tiden varit att få svensken att tröttna så att man inte tvekar att ta chansen att förändra något om man kan. Nu kan man det! RÖSTA SD! Sionisternas trojanska har rullat innanför murarna, du väntar bara natten då soldaterna kryper ut.

Det känns så scriptat allting. Hur media och andra politiker hjälper SD, hur man märker på sociala medier hur allting vänder och folk har blivit duktiga på att stöpa om sina åsikter efter vad som passar.

Nä ni, det spelar ingen roll om svenska folket tröttnar. Man är så oense om vad man är trött på att det aldrig kommer lösas några reella problem. Nya problem kommer däremot uppstå och om man lever i någon fantasi om att 80talet kommer tillbaka så är det nästan synd om en.

Jag hade för mig att finansjudar har haft kontroll över den svenska staten sedan långt tillbaka. I och med att ätten Bernadotte mutade till sig makten.

De fick oss att släppa Finland och bli pacifister, dem blev skitskraja när Sverige höll på att växa till en stormakt. Det var ju redan jobbigt att hålla de andra stormakterna under kontroll. De såg väl kanske faran i att Sverige och Ryssland enade sig för att köra ut judarna från Europa, vilket troligen var en överhängande risk när man fortfarande ansåg att ocker var en synd.

Ja, Sveriges befolkning har tröttnat. Även om jag inte direkt tror att SD är något framtidshopp, så är det definitivt ett steg i rätt riktning. Om SD blir ett accepterat parti i samhället så öppnar det för debatter, där man kan passa på att informera hur monetärt slaveri fungerar.

Man kan ifrågasätta varför staten inte skapar sin egen, icke-skuldbaserad valuta.

Och så kan man försöka informera SD-fåren. För om SD blir det största partiet(det 2:a största skulle nog räcka tror jag) så kommer alla dessa SD-får komma ut ur garderoben, det har ju redan börjat hända bland unga.
Citera
2015-07-28, 04:02
Medlem
kuntakinte55s avatar
Det stämmer det som står i första inlägget.

Jag kollade på S och M huvudsida på facebook och det ser eländigt ut med kommentarerna till allt politiskt som skrivs där. Folk verkar tappat tilltron helt på sjuklövern och DÖ.

Ett exempel till från facebook M:
Citat:
Ska vi inte öppna våra hjärtan istället och ignorera kostnaderna?

Gick även in på facebook SD och såg motsatsen, glada tillrop till alla politiska inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in