• 1
  • 2
2005-10-20, 16:05
Medlem
BAD_MANNERSs avatar
Tjena grabbar!

Nu har jag läst hur många trådar som helst men får ingen klarhet vad placebo är, någon som kan svara på det?
Citera
2005-10-20, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAD_MANNERS
Tjena grabbar!

Nu har jag läst hur många trådar som helst men får ingen klarhet vad placebo är, någon som kan svara på det?
Det är den tyngsta drogen på marknaden just nu
Citera
2005-10-20, 16:11
Medlem
karlshamn_yes avatar
Placebo
Är när en medicin inte innehåller någon verksam substans, och brukar användas i undersökningar i kontrollgrupper. För att kunna jämföra de grupper i undersökningar som har riktiga mediciner.
Citera
2005-10-20, 16:14
Medlem
BAD_MANNERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlshamn_ye
Placebo
Är när en medicin inte innehåller någon verksam substans, och brukar användas i undersökningar i kontrollgrupper. För att kunna jämföra de grupper i undersökningar som har riktiga mediciner.

Ahaa! man tackar då

MVH.
Citera
2005-10-20, 16:14
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ahaa! man tackar då

MVH.

Lugna puckar
Citera
2005-10-20, 17:09
Medlem
Citat:
Tjena grabbar!

placebo är en medicin som inte har någon verksam substans (som föregående talare sa ) oftast brukar iaf en placebo ha effekt pga användarens tro på "medicinen". man kan säga att verkan är psykisk istället för medicinsk.
Citera
2005-10-20, 17:11
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Tjena grabbar!

Ärligt talat är det här något av en idiotfråga. Till och med den dummaste av dumma förstår hur google fungerar.

http://susning.nu/Placebo
Citera
2005-10-20, 17:16
Medlem
pit_bull_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Ärligt talat är det här något av en idiotfråga. Till och med den dummaste av dumma förstår hur google fungerar.

http://susning.nu/Placebo
hmmm, håller inte riktigt med, då all info om allt finns utanför forumet är väl nästan ingen info som bara finns här direkt. det har ställts mycket, mycket dummare frågor än så här....
Citera
2005-10-20, 17:25
Bannlyst
"i will use google b4 asking stupid questions again" /me slaps

Citera
2005-10-20, 17:29
Medlem
futurefreaks avatar
Nu har ni fått något om bakfoten.

Placebo är en slags psykisk effekt som säger t.ex till hjärnan "Nu går jag på steroider nu är jag mycket starkare och kroppen tar upp mycket mer av det jag äter, Nu ska jag träna stenhårt, nu ska jag äta som en gris"

Bland dom främsta orsakerna till en bra ökning, enligt mig..
Citera
2005-10-20, 18:15
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futurefreak

Placebo är en slags psykisk effekt som säger t.ex till hjärnan "Nu går jag på steroider nu är jag mycket starkare och kroppen tar upp mycket mer av det jag äter, Nu ska jag träna stenhårt, nu ska jag äta som en gris"

Skämtar du eller har du inte läst tråden?
Citera
2005-10-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futurefreak

dåre.. läs tråden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in