2015-07-27, 19:02
Medlem
frozendragons avatar
Microsoft tar ett dåligt beslut efter varandra och har gjort det i årtal. Hela tiden hittar de sätt att göra windows sämre. För länge sen var det vista, sen var det gui i windows 8 och nyligen att ta bort möjligheten att slå av automatiska uppdateringar i windows 10. Så undrar, ni som gillar att använda windows när är det tillräckligt. Vad skulle få er att överväga att överge windows?
Citera
2015-07-27, 19:06
Medlem
Samma funktionalitet gällande spel och applikationer. Är tyvärr så att vissa system bara fungerar med windows. Visst man kan köra något i annat i botten och sen virtuell miljö med windows men då är man en då inte av med windows.
Citera
2015-07-27, 19:06
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Microsoft tar ett dåligt beslut efter varandra och har gjort det i årtal. Hela tiden hittar de sätt att göra windows sämre. För länge sen var det vista, sen var det gui i windows 8 och nyligen att ta bort möjligheten att slå av automatiska uppdateringar i windows 10. Så undrar, ni som gillar att använda windows när är det tillräckligt. Vad skulle få er att överväga att överge windows?
Om allt hade varit kompatibelt rakt av med annat OS. Föredrar Ubuntu.
Citera
2015-07-27, 19:32
Medlem
sommarlovs avatar
När hårdvarutillverkarna släpper riktiga drivers eller alternativt släpper all dokumentation så andra kan skriva drivers, och Microsoft är ärliga med sina "öppna" format, börja med att släppa NTFS och FAT exempelvis.

Då är det Fedora för hela slanten...
Citera
2015-07-27, 19:35
Medlem
Gällande uppdateringar i win 10 så är det väl bara Home versionen som inte kan slå av det?
Resterande kan skjuta upp som jag har fattat. Går väl också att stänga av tjänsten och lägga den som manuell om det nu skulle vara det stora problemet.

Jag har inget emot uppdateringarna. Däremot har jag emot alla omstartar efter uppdateringar, framförallt på server OS. En server ska vara igång, inte omstart var och varannan vecka.
Citera
2015-07-27, 19:48
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag är absolut inget fanboy av Linux, trots att jag använt det i nästan tio år nu, men fy fan vad skönt det är att slippa fundera över drivrutiner och paketinstallationer är ju guld värt. "Aha.. en multiskrivare med fax, tv, bar och lättklädda damer - press "y" for installation". Windows är underlägset!

Det finns bara en anledning att gå tillbaka och det är om jag hade spelat mycket. Annars fungerar VirtualBox helt utmärkt för att uppdatera GPSer osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in