2015-07-28, 21:57
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet föregicks gripandet av att tre unga kvinnor slog larm till grannar.
– Jag var på väg hem i bil när jag såg hur tre tjejer sprang emot oss. De skrek: ”Hjälp oss, hjälp oss, de försöker döda oss”, säger ett vittne som Aftonbladet talat med.
– De var helt förstörda, en av dem hade stora blemmor på halsen, och alla pratade engelska och jag skulle tro att de var i de äldre tonåren, fortsätter vittnet, som är boende i området

Citat:
På onsdag morgon kommer häktingsförhandlingar att hållas mot männen i Lunds tingsrätt.
När Aftonbladet når 39-åringens advokat Fredrik Bülow är han fåordig.
– Det finns inget jag kan säga, säger han.
45-åringen ska, enligt hans advokat Henrik Bolander, neka till anklagelserna.
– Han förnekar brott men mer kan jag inte säga på grund av förundersökningssekretessen, säger Henrik Bolander.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21179928.ab
Citera
2015-07-28, 22:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
År det möjligen Mi*osl*v Ho*v*th, i dag 44 år, du åsyftar? (*= r,a)
Ja, det är ett namn som förekommit i tidigare härvor.
Citera
2015-07-28, 22:21
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21179928.ab
Trafficking som sagt. Verkar vara ena riktiga as detta.
Citera
2015-07-28, 23:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den äldre mannen kan det vara MH skriven i Rosengård, Von Rosens väg? Han har varit inblandad i de två tidigare bordellhärvorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
År det möjligen Mi*osl*v Ho*v*th, i dag 44 år, du åsyftar? (*= r,a)
Jaha... och här skrivs namnen ut på dom skyldiga från domen 2010. Släkten Horvath är mycket kända romer... och jag har hitills inte stött på någon Horvath som inte är kriminell.
"I den slitna villan i Staffanstorp tvingades den 17-åriga flickan från Slovakien sälja sin kropp till främmande man. Eftersom hon inte kunde det svenska språket vågade hon inte fly. På onsdagen dömdes Karol Rafael, 26, Miroslav Horvath, 38, och Rolf Nilsson, 62."
http://www.expressen.se/kvp/har-ar-m...a-som-sexslav/

Edit: Det här måste vara samma Horvith som fanns på Ikaroslistan.
"Han dömdes till fängelse för människohandel men rymde från anstalten.
I ett års tid har polisen jagat Miroslav Horvath.
Nu har 40-åringen gripits – medan han åt lunch i Slovakien.
I går publicerade Aftonbladet den senaste versionen av Ikaros-listan, med namnen på de mest eftersökta brottslingarna i Sverige.
På listan fanns bland annat Miroslav Horvath, 40, som rymde från ett svenskt fängelse i augusti 2010."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13637899.ab
Senast redigerad av Timeout 2015-07-28 kl. 23:28.
Citera
2015-07-28, 23:18
Medlem
Fan, låter som en mörk Beck-film nästan.

Edit: Hehe läste nu klart AB-artikeln där ett vittne sa samma sak.
Citera
2015-07-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jaha... och här skrivs namnen ut på dom skyldiga från domen 2010. Släkten Horvath är mycket kända romer... och jag har hitills inte stött på någon Horvath som inte är kriminell.
"I den slitna villan i Staffanstorp tvingades den 17-åriga flickan från Slovakien sälja sin kropp till främmande man. Eftersom hon inte kunde det svenska språket vågade hon inte fly. På onsdagen dömdes Karol Rafael, 26, Miroslav Horvath, 38, och Rolf Nilsson, 62."

I går publicerade Aftonbladet den senaste versionen av Ikaros-listan, med namnen på de mest eftersökta brottslingarna i Sverige.
På listan fanns bland annat Miroslav Horvath, 40, som rymde från ett svenskt fängelse i augusti 2010."

Detta visste inte jag.
Men hur i helvete kan dessa människor få gå lösa i samhället??!
Om det nu är MH som är igång igen så är detta tredje gången!! Om jag nu förstår det rätt!
3:e gången!!
Lås in och kasta bort nyckeln!
Citera
2015-07-29, 00:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjojne
Detta visste inte jag.
Men hur i helvete kan dessa människor få gå lösa i samhället??!
Om det nu är MH som är igång igen så är detta tredje gången!! Om jag nu förstår det rätt!
3:e gången!!
Lås in och kasta bort nyckeln!
Håller med!!!
Funderar på om Henrik Holger som heter Nilsson i efternamn, 39 år, kan vara son till den Rolf Nilsson, nu 67 år, som dömdes 2010 i den koppleri och människohandelhärvan där även Miroslav Horvath blev dömd...?
Citera
2015-07-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
Denna Henrik borde gått i min paralellklass, var det möjligtvis han som blev hämtad av sin mamma upp till nian? Han hade en äldre morsa och var ett allmänt ufo. Trodde inte det var en farsa inblandad. Den Rolf som nämnts hade äldre barn

Stämmer att det fanns en som var annorlunda, svårt att veta om han föddes "inte riktigt 100" eller om det var mamman som inte lät honom bli/vara normal.
Ingen stökig tuff typ, mer barnslig och töntig, vet inte om han mobbades eller "bara gjordes lustig över". Inte för att det på något sätt förmildrar de vidriga ev begågna brotten men jag undrar under vilken påverkan han kan ha varit? Gör det här så får du det här och nu är du skyldig oss...
Citera
2015-07-29, 00:30
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
Denna Henrik borde gått i min paralellklass, var det möjligtvis han som blev hämtad av sin mamma upp till nian? Han hade en äldre morsa och var ett allmänt ufo. Trodde inte det var en farsa inblandad. Den Rolf som nämnts hade äldre barn

Citat:
Ursprungligen postat av Hypocrisies
Stämmer att det fanns en som var annorlunda, svårt att veta om han föddes "inte riktigt 100" eller om det var mamman som inte lät honom bli/vara normal.
Ingen stökig tuff typ, mer barnslig och töntig, vet inte om han mobbades eller "bara gjordes lustig över". Inte för att det på något sätt förmildrar de vidriga ev begågna brotten men jag undrar under vilken påverkan han kan ha varit? Gör det här så får du det här och nu är du skyldig oss...

Han var inte mobbad i den bemärkelse att han fick stryk eller ens retad, alla fattade att det var något som inte stämde..

Känns konstigt att han skulle göra en sån här grej..

Den Rolf som pratas om har äldre barn, runt femtio
Citera
2015-07-29, 08:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Jag visste det, typiskt att det var en rom inblandad. Romen har alla gånger tvingat svenskarna att begå brott.
Citera
2015-07-29, 08:50
Medlem
Nån som har nån facebook länk till lille Holger ? Inte bara i detta fall har han visat sig vara en stjärna utan han har mkt i bagaget sen tidigare.
Citera
2015-07-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Jag visste det, typiskt att det var en rom inblandad. Romen har alla gånger tvingat svenskarna att begå brott.

Romen är säkert hjärnan bakom detta, Svensken verkar inte ha alla kritor i asken minst sagt för att kunna starta någon typ av verksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in