2015-07-30, 12:41
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Det skulle väl dock kunna hävdas att Pridefestivalen inte har så mycket att göra med sexualitet som med exhibitionism, att det är ett arrangemang som baseras på den tvivelaktiga föreställningen i att ens värde ligger i att man syns och får beröm/bekräftelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Förutom symboliken i att vara oseriös bortser du från mångas åsikt om principfrågan, du blandar ihop tolerans med en totalitär attityd.

Fanatiker accepterar inte simpel acceptans eller ointresse. De kräver underkastelse, dyrkan, knäböjande inför nya normer. Regnbågssilkessnöret används mot de som inte dyrkar. Det är en av anledningarna till att den rosenkindade liberalismen är så omöjlig när den ställs mot krafter som är ointresserade av att vara liberala.
Senast redigerad av bergsturk 2015-07-30 kl. 13:03.
Citera
2015-07-30, 16:47
Medlem
sicketskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tack! Tyckte det var lite väl mycket ryggdunkande i tråden, med snack om Sveriges "förfall" och att Ryssland ska komma hit och invadera... enbart för att försvarsmakten visar sig positiva till människors lika värde och rätt till att leva sitt liv som de önskar. Extra positivt när försvarsmakten gör det kan jag tycka, då FM traditionellt varit en machomiljö där kvinnor och bögar icke göra sig besvär.

Tycker det är så fånigt när konservativa böghatare ska sitta här och ösa sin skit tillsammans, bara för att försvarsmakten gör ett statement. Det är helt uppenbart var skon klämmer - man ogillar bögar och de toleranta vindar som blåser, och då försöker man hitta argument varför FM gör fel. Som att FM ska vara opolitiska (hur jävla kontroversiellt är det att vara för Pride 2015?), eller att FM på något sätt ogillar böghatare bara för att de tycker Pride är OK. Men det är ju samma människor som sitter och gnäller när fotbollsklubbar ska vara med i Pridetåget och som tycker det är bra att SD arrangerar Pridetåg i Rinkeby... Det bästa som går att hoppas på är att någon de älskar eller de själva kommer ut, så att de tvingas omvärdera sin unkna syn på homosexuella.

Bara för att man är konservativ så innebär det inte att man är böghatare. Jag har inga problem med att FM deltar i paraden, men att photoshoppa en symbol som representerar myndighetsutövning och bygger på heraldiska traditioner är fel och korkat. Bra av försvarsmakten att backa där!
Citera
2015-07-31, 04:55
Medlem
Så extremt jävla dumt att bestämma sig för att stå för en sak och sen backa ur för att några få wt människor skriver skit på deras wall. Riktig skämskudde på det där, fy fan säger jag.

Läser toppkommentarer som "Ryssland skrattar" etc , VÄRLDEN skrattar åt Ryssland som är ett riktigt jävla skitland med skev människosyn och korrupta idioter som styr. Vad tror ni det här skickar ut för signaler? Att först stå upp för något bra, ta avstånd från Ryssland för att sedan vika sig för några få kommentarer skrivna av idioter på Facebook? Ja herregud flashback! Vilket håll är vi egentligen påväg mot? Extremt dumt.

https://www.youtube.com/watch?v=wgm3lb9JUU0 mys!
Citera
2015-07-31, 09:15
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Bögar är kraftigt överrepresenterade bland hiv-smittade, för att inte tala om alla övriga könssjukdomar tex gonorré. Detta leder till en snabb ökning av antibiotikaresistent gonorré, som snart inte kommer gå att behandla. Resistenta bakterier kommer sedan, tyvärr, inte enbart drabba homosexuella utan även oss hetrosexuella.

Trenderna ovan gäller inte alls hetrosexuella.

Hur kan det vara förvånande att många anser att dessa typer av promiskuösa bögar (dvs samtliga homosexuella som syns i media och därmed representerar alla gays) är ett hot mot samhället? Monogama vettiga bögar som inte ligger runt och som skyddar sig (om ni finns?) behöver inte ta åt sig.

Ibland funderar jag om Sverige är infiltrerat av en främmande makt vars syfte är att destabilisera och göra Sverige så svagt som möjligt.
Citera
2015-07-31, 10:42
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Så extremt jävla dumt att bestämma sig för att stå för en sak och sen backa ur för att några få wt människor skriver skit på deras wall. Riktig skämskudde på det där, fy fan säger jag.

Läser toppkommentarer som "Ryssland skrattar" etc , VÄRLDEN skrattar åt Ryssland som är ett riktigt jävla skitland med skev människosyn och korrupta idioter som styr. Vad tror ni det här skickar ut för signaler? Att först stå upp för något bra, ta avstånd från Ryssland för att sedan vika sig för några få kommentarer skrivna av idioter på Facebook? Ja herregud flashback! Vilket håll är vi egentligen påväg mot? Extremt dumt.

https://www.youtube.com/watch?v=wgm3lb9JUU0 mys!
Jag ser att du använder uttrycket "wt" jag antar du menar white trash? Är det viktigt för dig att sätta etikett på människor istället för att hålla dig till argument? Är det något du tillmäter betydelse om människan du argumenterar mot är vit? Har du en liten rasistik ådra ändå?
Vad jag hört om Röda armen's framfart är att de inte gör någon skillnad på män eller kvinnor, vilket HBTQ rörelsen måhända glädjer sig åt. De sätter på vilket som. Vad som sedan händer vill jag helst inte tänka på.
Vi har ett försvar som i första hand är tänkt till att försvara oss, vilket de inte kan. De är inte tänkta att vara förkämpar för HBTQ frågor. Det ligger ett land mellan oss och Ivan. Min gamle bekante som kommer därifrån brukar retas med mig och säga att: "Sverige är ett land befolkat av bögar och frisörer"
Citera
2015-07-31, 14:36
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Hahaha, du verkar uppenbart ha problem med att folk inte delar dina patetiska åsikter då är de fikusar åsnor osv. Riktiga män tar inte åt sig som du gjort, smygfikus och ledsen över att andra inte bryr sig? "Att föra sin säd vidare..." oj boy, är sommarlovet inte snart slut?
Internationellt perspektiv? tala för dig själv. Kanske ur ett putin och medeltida islams länder perspektiv. Just nu har bögarna ledningen och det bevisar även ditt låga intellekt.

Har bögarna ledningen? Så vitt jag vet inte där jag jobbar eller där jag beblandar mig. Mitt låga intellekt? Vad baserar du det på? För att jag är rakt på sak och uttalar mig på ett sätt som du inte är van vid? Just precis, ni är allt för vana att bli tilltalade från antingen kvinnor, fikusar eller fega heteromän. De pratar ett sånt jävla bebisspråk med dig så att du inte tar illa vid dig. Jag däremot, och likasinnade, pratar exakt så som jag vill. Dvs som en riktig hetero man gör genom sin maskulinitet och om det stör dig då är det DITT jävla problem inte mitt.

Som sagt, jag vill inte att homos inte existerar eller har färre rättigheter men kom inte och läxa upp mig om vad som är rätt och fel eller normalt. Respektera mig och oss som är hetero och inte vill beblanda oss med er, så får ni respekt tillbaka. Väldigt enkelt!

Men ni bögar är som kvinnor, det går inte att resonera med er för ni håller er varken till ämnet eller vill se saker från nån annans perspektiv. Ni bara vill HA och KRÄVER och GNÄLLER och prackar på oss massa dynga som vi INTE vill ha.

Gör va fan du vill med dina bögvänner bakom stängda dörrar med kom fan inte i mitt ansikte med din bögpropaganda för det stör mig! OK?
Citera
2015-07-31, 19:27
Medlem
JaredLetos avatar
Lite off topic men en brud som jag har velat få tag på, för att hennes pojkvän har blåst min vän på pengar har kommenterat på bilden. Bra att veta att hon lever iallafall.

OnT: Tycker som många som kommenterat att det är så jävla fel av försvarsmakten att involvera sig i det här jävla PK-jippot. Jag har egentligen ingenting emot bögar, ven fast jag stör mig på de flesta. Finns bara en bög som jag känner som är helt okej. Man märker ju efter en stund att han är bög, men han är inte sådär överdrivet bög och ska hålla på och kladda på en. Hatar fan PRIDE och vad det står för. Var är vår PRIDE? Vi som är hetro, ska inte vi bli hyllade?
Citera
2015-07-31, 19:30
Medlem
Iselds avatar
Citat:

Det är okej att ändra på både sin personlighet och sina åsikter och tankar. Det gäller alla människor oavsett om man är bög, jude, neger eller en arisk vit nazist.
Tråkigt att ni vänsterskadade inte besitter dessa färdigheter. På så vis skulle ni kunna bli både klokare och samtidigt så skulle hela världen må mycket bättre.

Citat:

Det enda folk skrattar åt är en bögparad som måste gå runt och skrika att man knullar på ett annat vis än vad som var tänkt från början av universum...

Hoppas Ryssland kommer hit och tar med sig en hel skopa testosteron så att vi kan vända på detta bögblad och blicka framåt i tiden!

Vansinne att tid och pengar ska läggas på detta av ett redan helt jävla obefintligt försvar!?

.
Senast redigerad av Iseld 2015-07-31 kl. 19:32.
Citera
2015-08-01, 08:31
Medlem
St. Gerry Boyle: "There were gay lads in the IRA?"

C. Hennessey: "Mmm ... one or two. It was the only way we could successfully infiltrate the MI5".
Citera
2015-08-01, 10:38
Medlem
Det finns ett antal duktiga krigare och föredettingar i Sverige, men den nya generationen så är kanske 1/10 av rätt virke och försvaret borde inte hålla på med vänsterjippon likt Pride.

Men tyvärr är försvaret redan förlorat och dom kan lika gärna börja med HBTQ rättigheter ''Hen'' osv.

Inget fel med att vara bög, därför bör inte en försvarsmakt lägga sig i sådana rättigheter.

Jävla trams, förståelig kritik.
Citera
2015-08-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Har bögarna ledningen? Så vitt jag vet inte där jag jobbar eller där jag beblandar mig. Mitt låga intellekt? Vad baserar du det på? För att jag är rakt på sak och uttalar mig på ett sätt som du inte är van vid? Just precis, ni är allt för vana att bli tilltalade från antingen kvinnor, fikusar eller fega heteromän. De pratar ett sånt jävla bebisspråk med dig så att du inte tar illa vid dig. Jag däremot, och likasinnade, pratar exakt så som jag vill. Dvs som en riktig hetero man gör genom sin maskulinitet och om det stör dig då är det DITT jävla problem inte mitt.

Som sagt, jag vill inte att homos inte existerar eller har färre rättigheter men kom inte och läxa upp mig om vad som är rätt och fel eller normalt. Respektera mig och oss som är hetero och inte vill beblanda oss med er, så får ni respekt tillbaka. Väldigt enkelt!

Men ni bögar är som kvinnor, det går inte att resonera med er för ni håller er varken till ämnet eller vill se saker från nån annans perspektiv. Ni bara vill HA och KRÄVER och GNÄLLER och prackar på oss massa dynga som vi INTE vill ha.

Gör va fan du vill med dina bögvänner bakom stängda dörrar med kom fan inte i mitt ansikte med din bögpropaganda för det stör mig! OK?
Är jag bög för jag står för mänskliga rättigheter? Haha
Jag förstår, du har svårt att rasonera och går efter chimpans djurinsikter och "säger vad du vill". Tyvärr är det du som blir bemött som en trångsynt åsna då jag har inte ens sagt någon Pride propaganda. Du verkar ha personliga problem och tror alla är som du du, tyvärr är verkligheten inte sådan. Orkar inte prata med någon som har iq som en växt.
Citera
2015-08-01, 16:04
Medlem
MandarinSallads avatar
Varför är alla så upprörda? Lika bra att FM håller på med sånt här istället för att försvara landet. För vad finns det egentligen att försvara? Sinnesslött svenskt folk utan stolthet tillsammans med miljontals IQ befriade svartingar från tredje världen. Jämna detta skitland med marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in