2015-07-29, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Med vapen mot främmande makt, ja. Med symbolpolitik, nej.
Det är uppenbart ett problem när en myndighet som skall vara åsiktsneutral plötsligt skapat en stor debatt på socialamedier och förstås här på fb, pga ett symbolpolitiskt klavertramp.
Hela den här tråden och diskutionen kunde ha undvikits om FM bara valde att ha samma gamla neutrala profilbild hela tiden. Den var varken för eller emot något. Ingen blev belönad och ingen blev straffad pga sin åsikt.

Tror du helt missförstod vad jag svarade på.
Saken var att de nog skulle försvara homofoberna/hatarna också.
Frågan är var problemet egentligen ligger....
Citera
2015-07-29, 02:22
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Om han även försvarar "hatarna" så står han ju upp för demokratin & ALLAS like värde, hur fan ska du ha det egentligen?
Citera
2015-07-29, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Om han även försvarar "hatarna" så står han ju upp för demokratin & ALLAS like värde, hur fan ska du ha det egentligen?

Vilken han och vad menar du i övrigt med ditt inlägg?
Det var ju precis det jag skrev, att de nog försöker försvarar alla.
Citera
2015-07-29, 04:19
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Du verkar hålla noll koll. Finns dominanta bögar precis som det finns straighta som underkastar sig.

Det är inget fel på dem, olika läggningar har alltid funnits och finns inom försvarsmakten och precis överallt i världen och inom alla djurarter.

Läs på innan du snackar skit. Eller ha lite sex och träffa några mer innan du ska yttra dig i frågor som bara "det coola grabbgänget" kan(inte) svara på.

jag har mer koll än du tror din fikus. jag fattar att det finns sånna äckliga håriga skäggbiffar som spänner på mindre fikusar och som är brutala och dominanta men det är inte det som är poängen. En mans uppgift är att föra sin säd vidare, alltså att (enligt naturens lagar) jaga, erövra och föra vidare sina gener. En bög fyller inte denna funktion, en bög låter sig erövras förr eller senare oavsett hur "dominant" han är. Bögarna fyller ingen funktion ur ett globalt perspektiv, de bara "existerar" som boskap.

Och du tror säkert jag är en sån där "homofob", du har fel, jag har ingen rädsla för en bög eller osäkerhet på min manlighet, jag har inte ens nåt emot att bögar finns och allt det dära MEN när de ska försöka beblanda sig med FM eller andra sysslor där MÄN ska agera MÄN är det fan nog! En militär måste vara hård och inte visa känslor, kanske i din lilla ding ding svennebananbög värld man skall, men jag talar ur ett internationellt perspektiv. Hela världen skrattar åt sveriges militär fattar du inte det??! Och det är det som spelar roll, hur man framstår som militär makt i andra länders ögon är det som skyddar själva landet! Alltså respekt och rädsla.

Fjolleri säger helt enkelt "kom och ta vad du vill" din dumma jävla ÅSNA, så uttala dig inte om saker DU inte fattar dig på. Gå och damma av bordet eller nåt och låt oss riktiga män ta ledningen! end of fucking story
Citera
2015-07-29, 08:15
Medlem
salty-sailors avatar
Är det verkligen Försvarsmaktens jobb att plocka billiga pk poäng via sociala medier? har de inget bättre för sig? ett jobb att sköta? Räcker det inte med att man skaffat politruker som förföljer anstälda över allt för att kontrollera att de har "rätt värdegrund"?

När ska Svenska myndigheter börja ta och göra sina jävla jobb?
Citera
2015-07-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
jag har mer koll än du tror din fikus. jag fattar att det finns sånna äckliga håriga skäggbiffar som spänner på mindre fikusar och som är brutala och dominanta men det är inte det som är poängen. En mans uppgift är att föra sin säd vidare, alltså att (enligt naturens lagar) jaga, erövra och föra vidare sina gener. En bög fyller inte denna funktion, en bög låter sig erövras förr eller senare oavsett hur "dominant" han är. Bögarna fyller ingen funktion ur ett globalt perspektiv, de bara "existerar" som boskap.

Och du tror säkert jag är en sån där "homofob", du har fel, jag har ingen rädsla för en bög eller osäkerhet på min manlighet, jag har inte ens nåt emot att bögar finns och allt det dära MEN när de ska försöka beblanda sig med FM eller andra sysslor där MÄN ska agera MÄN är det fan nog! En militär måste vara hård och inte visa känslor, kanske i din lilla ding ding svennebananbög värld man skall, men jag talar ur ett internationellt perspektiv. Hela världen skrattar åt sveriges militär fattar du inte det??! Och det är det som spelar roll, hur man framstår som militär makt i andra länders ögon är det som skyddar själva landet! Alltså respekt och rädsla.

Fjolleri säger helt enkelt "kom och ta vad du vill" din dumma jävla ÅSNA, så uttala dig inte om saker DU inte fattar dig på. Gå och damma av bordet eller nåt och låt oss riktiga män ta ledningen! end of fucking story

Hahaha, du verkar uppenbart ha problem med att folk inte delar dina patetiska åsikter då är de fikusar åsnor osv. Riktiga män tar inte åt sig som du gjort, smygfikus och ledsen över att andra inte bryr sig? "Att föra sin säd vidare..." oj boy, är sommarlovet inte snart slut?
Internationellt perspektiv? tala för dig själv. Kanske ur ett putin och medeltida islams länder perspektiv. Just nu har bögarna ledningen och det bevisar även ditt låga intellekt.
Citera
2015-07-29, 09:21
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Har även jag kollat in facebooksidan, vedervärdigt förnedrande. Det är inte mitt försvar längre, HBTQ kan bilda ett eget försvar. Att medvetet förstöra försvarets anseende och försvarsviljan hos folket.

Jag säger som Per Albin på 1930 talet, -" inte en man inte en krona till (bög)försvaret"!
Citera
2015-07-29, 10:35
Medlem
Hegamons avatar
Folk blir otroligt kränkta av regnbågsflaggan och fikus-tjafset som Försvarsmakten mfl håller på med. Det borde förbjudas att tvinga på andra PK-åsikter. Jag tror inte Försvarsmakten generellt är intresserad av att kvotera in fikusar i de militära leden.

Däremot de beteendevetare och karriärister som är i toppen på Försvarsmaktens PR-organisation, de vill utöva makt genom att introducera PK-värderingar till alla anställda inom Försvarsmakten.

Om någon enskild blir kränkt av bög-skämt i gymmet så ska det inte förbjudas. PK går ut på att förbjuda det som enskilda blir kränkta av och som majoriteten egentligen ignorerar.

Jag undrar vad som egentligen motiverar Försvarsmakten att sätta regnbågsflagga i sin Logotyp:
Vill lyfta frågan. (nej, tror jag inte)
Vill inkvotera fikusar i Försvarsmakten. (tror inte på detta)
Eller vill utöva makt internt. (jag tror på detta)

Det borde vara en privat angelägenhet att inte vara intresserad av fikusar och deras rättigheter. Folk borde använda personlig integritet och därmed ignorera PK-fasoner. Protestera genom logik är bra eftersom logik är argumentationsmetoden mot Politisk Korrekthet (PK).

Det saknas inte direkt logiska argument i tråden. Här är ett exempel:

Citera
2015-07-29, 11:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
En liten frys levererade mycket bra is! homohatare är ofta debila smygbögar eller sympatiserar med sagoböcker (religioner). Den lilla normala delen håller sina åsikter för sig själv istället för att böla online när bögar får rättvisa.

Bra sammmanfattning enlitenfrys, allt stämmer.

Tack! Tyckte det var lite väl mycket ryggdunkande i tråden, med snack om Sveriges "förfall" och att Ryssland ska komma hit och invadera... enbart för att försvarsmakten visar sig positiva till människors lika värde och rätt till att leva sitt liv som de önskar. Extra positivt när försvarsmakten gör det kan jag tycka, då FM traditionellt varit en machomiljö där kvinnor och bögar icke göra sig besvär.

Tycker det är så fånigt när konservativa böghatare ska sitta här och ösa sin skit tillsammans, bara för att försvarsmakten gör ett statement. Det är helt uppenbart var skon klämmer - man ogillar bögar och de toleranta vindar som blåser, och då försöker man hitta argument varför FM gör fel. Som att FM ska vara opolitiska (hur jävla kontroversiellt är det att vara för Pride 2015?), eller att FM på något sätt ogillar böghatare bara för att de tycker Pride är OK. Men det är ju samma människor som sitter och gnäller när fotbollsklubbar ska vara med i Pridetåget och som tycker det är bra att SD arrangerar Pridetåg i Rinkeby... Det bästa som går att hoppas på är att någon de älskar eller de själva kommer ut, så att de tvingas omvärdera sin unkna syn på homosexuella.
Citera
2015-07-29, 11:57
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Okej, så när du menar försvara, så menar du med vapenmakt om kriget kommer, eller menar du försvara dem och deras åsikter med en symbolpolitisk profilbild?

Problemet, enligt mig, är att FM gjorde klart över vilka åsikter som inte är tillåtna. Sådant ska inte FM syssla med, sånt ska knappt Riksdagen syssla med!
Det var ett spel för gallerierna, anordnat av pappersvändarna på Högkvarteret.
Citera
2015-07-29, 12:24
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Jag undrar vad som egentligen motiverar Försvarsmakten att sätta regnbågsflagga i sin Logotyp:
Vill lyfta frågan. (nej, tror jag inte)
Vill inkvotera fikusar i Försvarsmakten. (tror inte på detta)
Eller vill utöva makt internt. (jag tror på detta)

Detta var ju lite av en tankeställare!
Det skulle kunna fungera som grunden för en väldigt klassisk militär jargong.

Jag ser morgonuppställningen i korridoren framför mig. Framför varje grupp ur plutonen står varsin gruppchef redo att lämna av till befälet. På väggen mittemot soldaterna har en affisch satts upp. På begäran av förbandsledningen och högkvarteret, en Pride-affisch.
"Pass på!", ropar en ur plutonen, befälet kommer. Befälet gör vänsterom-halt framför soldaterna och kommenderar gruppcheferna att lämna av.
"Tack, jag tar befälet! God morgon, soldater!", hela plutonen svarar i kör. Efter morgonvisitationen börjar befälet gå igenom vad som skall ske nu på morgonen. Plötsligt får han syn på den nya affischen, han avbryter sig själv och tystnar ett ögonblick, en konstpaus. "jaha...?" säger han lugnt och försiktigt frågande. Sedan fortsätter han som vanligt. Flertalet soldater drar på smilbanden och fåtalet fnissar till.
Plötsligt har bandet mellan befäl och soldater stärkts, det är nu dem mot ledningen. Ledningen som gör lite hur dem vill.

Lite grann som min profilbild, von Döbeln och hans Björneborgska regemente.

På sådant vis kan det ju stärka moralen under fredstid, faktiskt.
Men jag tvivlar på att det var ett sådant scenario som förutsågs och eftersträvades av HQ och pappersvändarna.
Citera
2015-07-29, 12:37
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Du verkar hålla noll koll. Finns dominanta bögar precis som det finns straighta som underkastar sig.

Det är inget fel på dem, olika läggningar har alltid funnits och finns inom försvarsmakten och precis överallt i världen och inom alla djurarter.

Läs på innan du snackar skit. Eller ha lite sex och träffa några mer innan du ska yttra dig i frågor som bara "det coola grabbgänget" kan(inte) svara på.

Så om olika läggningar alltid funnits, ej kan påverkas och det inte är något fel på dem.

Vad är det då för skillnad på pedosexuella, nekrosexuella och homosexuella?

Allas psykologiskt påverkade sexuella läggning bör respekteras eller är du dödsnazist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in