Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-27, 16:33
  #1
Medlem
Orcinus-orcas avatar
För någon timme sedan så bytte Försvarsmakten ut profilbilden med sin logotyp på Försvarsmakrens officiella Facebook-sidan till med regnbågsflaggan i bakgrunden. Detta för att ta ställning för det politiska homolobbyn eventet i Stockholm a.k.a. pride.

Men kritiken lät inte vänta på sig. Omedelbart så började personer på Facebook som gillat Försvarsmaktens sida kritisera beslutet.

Frågor?
Hur kommer denna kritikstorm belysas i media? Kommer man falskeligen utmåla det som att beslutet hyllas? Kommer man endast hänvisa till selektiva Twitter kommentarer? Kommer man kalla det "hatstorm" eller "massiv kritik"?

Skärmdump
Länk1: https://minfil.org/Jfgdj4b2bd/F_rsva..._sk_rmdump.png
Länk2: http://i.imgur.com/FCFILql.jpg
Citera
2015-07-27, 16:41
  #2
Medlem
Svenskares avatar
De kommer intervjua en från försvarsmakten som säger att de ville ta ställning för homorättigheter och visa sitt stöd. Därför efter moget övervägande valde de att byta ut logotypen och visa att alla är välkomna i försvarsmakten oavsett sexualitet.

Sedan att det upprör diverse människor är inte deras problem, då försvarsmaktens agenda är tydlig och klar. Vi är en del av samhällsansvaret och därför står vi upp för våra samhällsmedborgare.

Ja, och nu Per-Åke och vädret...
Citera
2015-07-27, 16:51
  #3
Medlem
Luzurs avatar
Tja nått måste dom ju försvara då dom inte kan försvara landet i sig.
Citera
2015-07-27, 16:54
  #4
Medlem
När ÖB talade om "enveckasförsvaret" så kanske han egentligen menade att Försvarsmakten lägger en vecka om året på försvarsrelaterade uppgifter och femtioett veckor på att putsa på fasaden.

Eller för att låna professor Mats Alvessons ord (Tomhetens triumf):
Citat:
Grandiositets- och illusionsprojekt upptar en allt större del av tid, engagemang och resurser för olika eliter av politiker, massmediefolk, organisations- och yrkesgruppsföreträdare.
Citera
2015-07-27, 16:59
  #5
Medlem
Haha ser att Gustav Kasselstrand har kommenterat med "Vem är ansvarig för detta?"
Citera
2015-07-27, 17:34
  #6
Medlem
Christopher.s avatar
Själv låg jag inne 11 månader i försvarsmakten, om det blir krig vill bögmakten ha mig. Stackars mig, arma sate.
Citera
2015-07-27, 17:37
  #7
Medlem
QARevenges avatar
Vad i HELVETE?

Ska försvarsmakten alltså falla till föga för vänsterns identitetspolitik?!

Försvaret ska försvara Sverige, punkt!

Kan tyckas harmlöst men det där är ta mig fan landsförräderi.
Citera
2015-07-27, 17:45
  #8
Medlem
glimmandes avatar
Tycker inte att försvarsmakten ska ta något politiskt ställningstagande överhuvudtaget. De har som uppgift att försvara Sverige. Inte att driva politisk opinionsbildning. Att försvarsmakten driver bögfrågor av alla politiska frågor känns dessutom rejält pinsamt. Sedan när är bögism ett svenskt grundvärde? Är det verkligen bögfrågor som svenska soldater ska vara redo att dö för?
Citera
2015-07-27, 17:49
  #9
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Kyrkan rullar permanent ut regnbågsmatta i själva kyrkan (Sundsvall). Försvarsmakten rullar ut den på Facebook (snart blir det väl som förbandsmärke). RFSL har lärarfria föreläsningar på högstadiet, där man avhandlar väsentligheter som analsex.

Jag är född på 70-talet och har gjort värnplikten i armén. Var tog mitt land vägen?
Citera
2015-07-27, 17:49
  #10
Medlem
lirareflashbacks avatar
Skrammande och pinsamt.
Putin skrattar.
Citera
2015-07-27, 17:59
  #11
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Nästa steg blir att låta alla officerare ta Knullborgarmärket och dansa i paraden. Men inte i Järva för man vill ju inte provocera i onödan Men skulle kunna tänka sig att försvarsmakten borde ägna sig åt försvar, inte meningslös symbolpolitik och PK-masturbation
Citera
2015-07-27, 18:02
  #12
Avstängd
ZRUs avatar
Att Försvarsmakten sysslar med den här typen av propaganda är extremt vidrigt. När FM nu har blivit infiltrerat av feministiska vänsterextremister (som INTE ENS vill ha en Försvarsmakt) så har jag tappat hoppet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback