2016-12-10, 22:17
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det sköts internt på så sätt att den som inte förlåter sin broder blir utesluten, för som bibeln säger: den som inte älskar sin broder kan inte älska Gud. Så offret blir uteslutet medan förövaren får förlåtelse.

Fotbollsklubbarna skrev till och med kontrakt med offren. De fick inte nämna det för någon mot betalning - allt för att inte skada klubbens rykte. JV håller på med samma damage control, genom sin propagandakanal Vakttornet. Deras samvete kanske är rent men det innebär inte att de frias från ansvar.

https://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU

Nej, offren "behöver" inte förlåta sina påstådda gärningsmän. Men om det inte finns minst ett vittne till till händelsen/händelserna och den utpekade blånekar så har det i princip aldrig hänt. Och det ska varken polisanmälas eller pratas om inom församlingarna. Orsaken till uteslutning av offren är ifall de i alla fall polisanmäler eller pratar om detta med andra vittnen.

Offren, även små barn, har varit tvingade till att konfrontera sina gärningsmän ihop med tre äldste bröder och de har blivit tvingade att in i minsta detalj berätta vad som har hänt. Bara det är som ytterligare ett övergrepp, en perversitet. Och som förväntat så nekar de utpekade i 99 fall av 100 och offret blir tillsagd att "vänta på Jehova" för han kommer ställa allt till rätta inom sinom tid och så får de några Vakna och Vakttirnsartiklar att läsa som tröst.

Instruktionerna i "flock/herde boken" (en topphemlig manual för äldstekretsarna inom var församling hur de ska handskas med olika fall) är fortfarande, än idag, att alltid först ringa Betel och få instruktioner hur de ska göra när de får höra om sexuella övergrepp på barn.
De "nya, officiella" utåt sett instruktionerna är att låta föräldrarna anmäla till polisen i de länder/stater där det är obligatoriskt enligt lag att göra så, utan att de blir straffade med uteslutningar. Men det är inget de uppmanar/talar om för föräldrarna/offren att göra.
Internt sett är det fortfarande den gyllene regeln att aldrig-dra-Jehovas-namn-i-smutsen som gäller och det outtalade hotet om uteslutning hänger ännu som ett mörkt moln över varje tragisk situation.

De rättegångar som pågår i USA mot JV org där offren stämmer pga övergrepp slutar ofta i höga miljonbelopp i skadestånd/kompensation från orgen utanför rättssalen MOT att offren går med på en gag order/munkavle och kan därmed aldrig tala om det som hänt.
10 miljoner + dollar kan vara svårt att tacka nej till om man är en outbildad fönstertvättare med $7.50/timmen och det är orgen fullt medvetna om och det är på så vis de hittills lyckats hålla allt hush-hush.

Tack gode Gud för granskningar som ARC som lyfter på skynket och blottar deras genomruttna och sataniska verklighet. Vi ser även fram emot den liknande granskning som förbereds i UK just nu.
Citera
2016-12-12, 03:14
Medlem
Vasectomaters avatar
Lyssna på detta NPR program (National Public Radio USA) som sändes igår och handlar om hur Vakttornet handskas med sexuella övergrepp på barn.

https://www.revealnews.org/episodes/secrets-of-the-watchtower/

Skrämmande men sant och det som sagts hela tiden, även av den svenska killen (Anders?) som togs upp i Kalla Fakta (?) utav Janne Josefsson i början av 2000 talet. PRECIS samma sak, samma principer!!
Och det svenska VT påstod att allt var lögn, tog tom ut en helsidesannons i stora dagstidningar som svartmålade offret.

Ordlista betydelser för förblindade vittnen som inte fattat att dom är med i en antikrist, satanistisk sekt som älskar pedofili och även att offra barns liv på satans altare genom att vägra ge dom tillgång till livsräddande blodstransfusioner;

Förvrängt = lögn/påhitt

Fakta = verklighet

Avleda/leda bort från = kalla all negativ fakta för förvrängningar och peka finger åt annat håll istället för att hålla sig till ämnet.

MÅSTE HÖRAS!! Det hopar sig nu för JV dot fucking org!!!
Senast redigerad av Vasectomater 2016-12-12 kl. 03:39.
Citera
2016-12-12, 15:34
Medlem
Dagsböter! Jättekul för både son och mamma att han får komma hem nu då. Och betala ur den gemensamma kassan. Man skiljer sig nämligen inte inom JV utan att få det godkänt. Annars blir man utesluten. Och den organisationen är notoriskt ökänd för att sopa brottslighet under mattan. Fy för den lede vad vidrigt! Å andra sidan får JV välförtjänt skit.
Citera
2016-12-12, 16:57
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Dagsböter! Jättekul för både son och mamma att han får komma hem nu då. Och betala ur den gemensamma kassan. Man skiljer sig nämligen inte inom JV utan att få det godkänt. Annars blir man utesluten. Och den organisationen är notoriskt ökänd för att sopa brottslighet under mattan. Fy för den lede vad vidrigt! Å andra sidan får JV välförtjänt skit.

Organisationens modus operandi är att tiga ihjäl all negativ fakta, låtsas som det regnar, förbjuda medlemmarna att lyssna på nyheter och läsa tidningar som informerar och straffa de som inte lyder och utesluta (döda) de som ställer jobbiga frågor.

Ser ni likheten mellan JV org och Nordkorea?

Men detta avslöjande som pågår världen över nu börjar ta över, orgen håller på att motas in i ett hörn. Finns ingenstans att ta vägen snart. Ska bli spännande att se hur detta spelas ut, om ledarna till slut "rycks upp" för att Harmageddon har börjat, orgen upplöses med uppmaning om att den stora skaran nu bara behöver vänta tills Jehova förstör alla regeringar och falska religioner. Predikoarbetet är således slut och miljontals vittnen sitter och trycker i sina källare och bunkrar med sina nödprovisioner och läser gamla Vakttorn om och om igen.
Citera
2016-12-12, 17:06
Medlem
jipeesss avatar
på vilket sätt är det dåliga nyheter..?
Citera
2016-12-12, 19:12
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
på vilket sätt är det dåliga nyheter..?

Beror väl mest på vilken sida du befinner dig på. Är du ett JV bör du ju tycka det är relativt taskiga nyheter för att du kanske blir tvungen att tampas med fakta du varken får eller kan bearbeta utan att bli utesluten eller få seriösa hjärnskador av att huvudet sprängs när du desperat försöker rationalisera varför Gud är så beskyddande av pedofiler och spenderar miljontals med donerade pengar som är ämnade för det världsvida arbetet, tex bygga rikets salar i fattiga länder och inte för att sätta munkavle på offren.

Ibland behövs långa meningar...
Citera
2016-12-12, 20:07
Medlem
jipeesss avatar
har iof noll koll men har mång-mångåriga goda vänner som är jv,
kan bara svara för mig, men du o jag har milt sagt diametralt olika erfarenhet av dem,

haru nån personlig vendetta måhända..😆😄..bannlyst?
Senast redigerad av jipeess 2016-12-12 kl. 20:13.
Citera
2016-12-12, 20:55
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
har iof noll koll men har mång-mångåriga goda vänner som är jv,
kan bara svara för mig, men du o jag har milt sagt diametralt olika erfarenhet av dem,

haru nån personlig vendetta måhända..😆😄..bannlyst?

Nej, jag har aldrig vart döpt så jag är varken bannlyst eller utesluten. Måste man verkligen vara det för att man brinner för att avslöja en samhällsfarlig organisation?

Det är inte enskilda vittnen, fotfolket jag är emot. Det är ledningen. De vittnen jag känner personligen är hur gulliga som helst men de är förblindade. Är det fel att vilja leda dom mot sanningen om sanningen?
Citera
2016-12-12, 21:42
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Nej, jag har aldrig vart döpt så jag är varken bannlyst eller utesluten. Måste man verkligen vara det för att man brinner för att avslöja en samhällsfarlig organisation?

Det är inte enskilda vittnen, fotfolket jag är emot. Det är ledningen. De vittnen jag känner personligen är hur gulliga som helst men de är förblindade. Är det fel att vilja leda dom mot sanningen om sanningen?

mnja..
jag är skeptisk,

tycker hela affären luktar billig msm-scooplystnad enl det material jag ögnat igenom,

men men,
jag är inte part i målet

om jag hade ditt rättspatos o driv skulle jag nog lägga krutet på att bekämpa mer påtagliga samhällsfaror o skit i samhället,

just my 2 cents
Citera
2016-12-12, 22:32
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
mnja..
jag är skeptisk,

tycker hela affären luktar billig msm-scooplystnad enl det material jag ögnat igenom,

men men,
jag är inte part i målet

om jag hade ditt rättspatos o driv skulle jag nog lägga krutet på att bekämpa mer påtagliga samhällsfaror o skit i samhället,

just my 2 cents

Men då är du inte informerad och som du själv skriver; du har endast ögnat igenom tråden. Det vore bättre om du tog dig tid att läsa igenom fakta först innan du avskriver JV orgs påverkan på samhället. Särskilt när du bara känner/träffat (?) välklädda och artiga JV folk men aldrig varit involverad i orgen som döpt medlem på insidan.

Som jag sagt tidigare, orgen är som en lök med många lager. Det yttersta lagret är det som visas upp för värdsliga människor som dig och det inre lagret visas endast upp när du väl är döpt och sitter fast och du inte kan ångra dig utan att få betala med ofta horribla konsekvenser.
Det är som Mexikanska maffian; det finns inget nobelt sätt att lämna gänget, de dödar dig bokstavligt talat. Vittnena dödar dig också, men figurligt.

Man lägger krutet på det man brinner för. JV org är det som jag personligen tycker är viktigt att bekämpa. Visst, Scientologerna och mormonerna måste blottas dom med (vilket det görs också) men det är inte min fajt just nu i alla fall.
Citera
2016-12-12, 22:42
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Men då är du inte informerad och som du själv skriver; du har endast ögnat igenom tråden. Det vore bättre om du tog dig tid att läsa igenom fakta först innan du avskriver JV orgs påverkan på samhället. Särskilt när du bara känner/träffat (?) välklädda och artiga JV folk men aldrig varit involverad i orgen som döpt medlem på insidan.

Som jag sagt tidigare, orgen är som en lök med många lager. Det yttersta lagret är det som visas upp för värdsliga människor som dig och det inre lagret visas endast upp när du väl är döpt och sitter fast och du inte kan ångra dig utan att få betala med ofta horribla konsekvenser.
Det är som Mexikanska maffian; det finns inget nobelt sätt att lämna gänget, de dödar dig bokstavligt talat. Vittnena dödar dig också, men figurligt.

Man lägger krutet på det man brinner för. JV org är det som jag personligen tycker är viktigt att bekämpa. Visst, Scientologerna och mormonerna måste blottas dom med (vilket det görs också) men det är inte min fajt just nu i alla fall.

ok
fast ursäkta min nyfikenhet,
du verkar vara ha god insiderinfo men är inte invigd..?
Citera
2016-12-13, 00:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
ok
fast ursäkta min nyfikenhet,
du verkar vara ha god insiderinfo men är inte invigd..?

Ja precis, jag har växt upp med ett fanatiskt vittne, har fan PTSD från barndomen. Och som sagt, jag har aldrig vart döpt har endast studerat för länge sen, rätt kort tid. Det var när min studerartant introducerade en väldigt manipulativ VT publikation som handlade om hur man försöker få andra att tro på detta, hur man pratar, som jag verkligen drog öronen åt mig och kände att näe, detta är ju ren och skär hjärntvätt.

Jag har väl aldrig riktigt engagerat mig åt att det var lögn, tills jag upptäckte att de vart NGO medlemmar i FN i nära 10 års tid i all hemlighet som jag började undersöka deras mörka sida mer noggrant. Och sen djupdyka när detta med deras systemiska pedofiliproblem uppdagades. Dessa barn är försvarslösa, inte nog med att deras föräldrar är villiga att låta dom dö hellre än att ge livsräddande blodtransfusioner. Men att dom är helt utsatta i församlingarna när så många förtroendeansvariga som äldste bröder tafsar på och våldtar dom och dom har absolut ingenstans att få hjälp.

Det som gör mig riktigt förbannad är deras självgodhet och klagan när dom blir "förföljda", vilket är helt självförvållat. Och förnekandet trots hårda fakta. Men jag hatar dom inte alls, jag känner att jag tycker synd om dom. Dom flesta har fötts in eller halkat in när dom vart i en sårbar period i sitt liv. Sen har deras kritiska tankeförmåga snuffats ut sakta men säkert med oändliga och ständigt upprepande hypnotiska möten, det är detsamma som för alla radikala och auktoritära sekter, inget nytt eller unikt. Det är alltid en ledare (ledargrupp) som påstår sig tala för Gud och du måste lyda dom i allt om du vill bli frälst, skit samma vad Bibeln, koranen etc säger. De har speciell insikt som kan tyda dessa heliga skrifter, ingen annan kan.
Det hyperfokuseras på att skänka pengar, ge av alla dina värdesaker, av allt ditt guld och silver för det är ju till Gud du ger. Osv.

Vi säger så här; OM en grupp nu verkligen har den sanna sanningen, varför då all hemlighetsmakeri? Varför tysta ner, gömma undan, ljuga och förneka, låtsas som att det inte existerar? Borde inte Gud vilja att hans folk/org är helt transparenta? Så att det inte kan börjas med osanna rykten?
Är det nån som får vittnena att famla så är det ju guds egna organisation och de män han har utsett som språkrör. Vilken vettig gud som älskar människorna handlar på sånt vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in