Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-25, 19:04
Medlem
hej kan någon / vill någon hjälpa mig, fick precis en misstänksam länk skickad till mig av en flashback användare, min dator varnade mig direkt. Nu får jag väldigt mycket paranoia, tänk om människan hackat sig in min datorn nu? eller spårat mig? någon kunnig? skicka pm.
Citera
2015-07-25, 19:09
Medlem
klickan inte på länken.
Citera
2015-07-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
klickan inte på länken.

inte klickat men är väldigt paranoid av mig, för klickade och då kom detta med flashback att man lämnar flashback. sen kom varningen. men gick aldrig vidare, dock är jag väldigt paranoid allmänt. Skickade länken till en snäll användare som erbjöd sig kolla upp vad det var för något.
Citera
2015-07-25, 19:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Klicka aldrig. De kan vara ute efter ditt IP om du inte surfar anonymt. Då räcker det bara att klicka så är det typ kört...
Citera
2015-07-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klicka aldrig. De kan vara ute efter ditt IP om du inte surfar anonymt. Då räcker det bara att klicka så är det typ kört...

precis surfar inte anonymt, men nu är det väll ingen chans då jag aldrig gick vidare till den riktiga länken??eller
Citera
2015-07-25, 19:21
Medlem
Man ska vara väldigt försiktig med att klicka på länkar i pm, med anledning av vad ovanstående postare säger. I det här fallet bedömer jag dock att det inte var någon större fara, då det var en vanlig youtube-länk med många views.
Citera
2015-07-25, 20:43
Medlem
UnknownPlayer3s avatar
Kan ju tala om för oss vilken länk det handlar om...
Citera
2015-07-25, 21:36
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownPlayer3
Kan ju tala om för oss vilken länk det handlar om...
Läs

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Man ska vara väldigt försiktig med att klicka på länkar i pm, med anledning av vad ovanstående postare säger. I det här fallet bedömer jag dock att det inte var någon större fara, då det var en vanlig youtube-länk med många views.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in