2016-09-15, 22:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldrait
...

Varför ens lyssna på en 18-årig popartist som kommer med halvgenomtänkta politiska kommentarer då och då? Det händer ju varje år, man tycker att folk borde ha lärt sig.
Det som kan störa är att hon lyfts fram av medelålders journalister som nåt gudasänt som ska frälsa världen.
Och näe, det händer inte varje år.
Citera
2016-09-16, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det som kan störa är att hon lyfts fram av medelålders journalister som nåt gudasänt som ska frälsa världen.
Och näe, det händer inte varje år.

Är det konstigt att tidningar skriver om det folk vill läsa? Och jo, det här är verkligen inte första gången hon har kommit med liknande påståenden och orsakat en liknande uppståndelse som i sommar.
Citera
2016-09-16, 11:15
Bannlyst
Jag hatar kvinnor! Hatar, Hatar, Hatar
Kvinnor är så jävla äckliga, ni har förstört vårt samhälle.
Citera
2016-09-16, 17:26
Medlem
Mooons avatar
Du är en av de "snella killarna" förstår jag. Vad mer precis är det du syftar på när du menar att jag har förstört vårt samhälle?

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jag hatar kvinnor! Hatar, Hatar, Hatar
Kvinnor är så jävla äckliga, ni har förstört vårt samhälle.
Citera
2016-09-16, 18:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du är en av de "snella killarna" förstår jag. Vad mer precis är det du syftar på när du menar att jag har förstört vårt samhälle?
Fick du ingen deja vu känsla där?
Om jag skulle säga:
"Varför tar du åt dig om du inte är skyldig? Det behöver inte vara du personligen, utan du som grupp som är problemet?" "Är du lättkränkt?"
Citera
2016-09-16, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

"Jag får väl hata kvinnor om jag vill"
Och jag sa NI
Jag syftar såklart på matriarkatet och dom aldrig upphörande snuskiga perversa höftrörelserna.
Feministsvinen de äckliga sexistiska vänsterfjollorna
Citera
2016-09-16, 19:07
Medlem
Mooons avatar
OK, då är allt självklart. Förstår dig nu. Hata på.

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
"Jag får väl hata kvinnor om jag vill"
Och jag sa NI
Jag syftar såklart på matriarkatet och dom aldrig upphörande snuskiga perversa höftrörelserna.
Feministsvinen de äckliga sexistiska vänsterfjollorna
Citera
2016-09-16, 19:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldrait
Är det konstigt att tidningar skriver om det folk vill läsa? Och jo, det här är verkligen inte första gången hon har kommit med liknande påståenden och orsakat en liknande uppståndelse som i sommar.
Folk vill läsa om allt möjligt. Man hade kunnat beskriva henne som en aggressiv och missanpassad manshatande tonåring, och folk hade läst det. Man hade kunnat skriva om en partifunktionär som viftar med järnrör, och folk läser det. Man hade kunnat skriva om vaffansomhelst (under förutsättning att det är någotsånär lättsmält).

Missförstod dig, vet att Zara gjort utspel tidigare (och tokhyllats för det). Trodde att du menade att det dök upp en ny tonåring av hennes kaliber varje år.
Citera
2016-09-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
– När folk frågar ”Vad, hatar du alla män?”… Alltså vad spelar det för roll!? Varför är det en fråga, varför lägger man fokuset där i stället för på de här våldtäkterna på Bråvalla till exempel? Varför fokuserar ni på hur jag uttrycker mig?, säger hon till Café.

http://nyheter24.se/noje/kandissverige/856248-zara-larsson-varfor-ar-det-en-fraga-om-jag-hatar-man

Jag tycker det här uttalandet säger precis allt om henne och hennes "engagemang". Hon förstår inte bättre helt enkelt, ingen borde ta henne på allvar och media och alla andra lallande feministjönsar som lyfter fram henne som någon feministikon borde ta sig en rejäl funderare och sen skämmas ögonen ur sig. Hon är en total katastrof för feminismen.
Menar du att det är en katastrof för feminismen om folk erkänner tabubelagt hat öppet?

Lite ärlighet har ingen dött av, och lite radikalitet hos även kvinnor får man nästan stå ut med, tänkter jag. Faktum är ju att man förr eller senare måste befria feminismen från globalisterna, och då krävs det att alla män som inte är rädda för kvinnor drar sitt strå till stacken och frågar sig vilken politik man kan undanvara åt även de mest radikala eftersom väljartillströmningspotentialen isåfall skulle ligga på drygt 50%.
Citera
2016-09-18, 11:00
Medlem
"So if I put your hands where my eyes can't see
Then you're the one who's got a hold on me
No I can't be responsible, responsible
It ain't my fault"

Så går Zaras nya låt. Fantastiskt ironiskt.
Citera
2016-09-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nq
Menar du att det är en katastrof för feminismen om folk erkänner tabubelagt hat öppet?

Lite ärlighet har ingen dött av, och lite radikalitet hos även kvinnor får man nästan stå ut med, tänkter jag. Faktum är ju att man förr eller senare måste befria feminismen från globalisterna, och då krävs det att alla män som inte är rädda för kvinnor drar sitt strå till stacken och frågar sig vilken politik man kan undanvara åt även de mest radikala eftersom väljartillströmningspotentialen isåfall skulle ligga på drygt 50%.
Vilket tabubelagt hat?
Citera
2016-09-18, 18:32
Medlem
Borgarbohemens avatar
Zara Larsson är en förebild för många unga tjejer idag. Det är bra att det finns tydliga feministiska förebilder som tar plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in