Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-23, 18:00
  #1
Avstängd
RaiseBonds avatar
Så!
1. Har du programmerat jorden eller har jorden programmerat dig?
2. Är du religiös, vetenskaplig eller både och?
Citera
2015-07-23, 18:04
  #2
Medlem
Filmen The Matrix handlar mycket om fråga 1, den kan jag rekommendera att se om du inte gjort det!
Citera
2015-07-23, 18:06
  #3
Avstängd
RaiseBonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvangstanke123
Filmen The Matrix handlar mycket om fråga 1, den kan jag rekommendera att se om du inte gjort det!
Min läkare på mottagningen har bett mig att inte se om Matrix igen men jag förstår vad du menar... kanske ska se om den igen ändå blev sugen nu

edit: Personligen så är jag både religiös och vetenskaplig och tror på butterfly-effekten så jag svarar ja på alla tre.
Citera
2015-07-23, 18:21
  #4
Medlem
Jorden har programmerat mig. Är vi inte alla produkter jorden? Sedan kan man ju ha funderingar, typ Gaia hypotesen. Alltså att jorden är ett levande väsen. Som analogi till att jorden programmerat oss kan man ju bara se på sin egen kropp. Enligt dom senaste vetenskapliga rönen så har hur vi tänker och på vad vi tänker en mycket stor påverkan på vårat fysiska välmående, d.v.s. psyket påverkar kroppen ända ner på cellnivå. Det här resonemanget torde väl kvalificera mig som åtminstone andlig.
Citera
2015-07-23, 18:48
  #5
Medlem
1. Jorden är större än mig. Den har mer påverkan på mig än vad jag har på den. Så jorden har programmerat mig, om det är så du menar. Skulle du antyda att allt är en illusion så blir det väldigt konstigt att säga att programmet hade programmerat sitt program, så det blir samma svar där.

2. Vetenskaplig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback