Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-23, 05:57
  #1
Medlem
hej!

vad skulle ni rekommendera?

att resa 4-8 veckor i vinter i sydamerika (colombia och/eller brasilien och/eller argentina) eller att resa i sydostasien (thailand, filipinerna, indonesien)?

kan ingen spanska men kanske ska plugga lite.

önskelista.

1. varmt väder
2. trevliga människor
3. snygga, trevliga brudar
4. beaches
5. god mat

...och billigaste alternativet föredras...
__________________
Senast redigerad av RedBlueGreen 2015-07-23 kl. 06:40.
Citera
2015-07-23, 06:19
  #2
Medlem
Grasstomouths avatar
Jag hade valt Sydamerika eftersom det är lite ovanligare. Och så har de bra och billigt kokain också. Det är verkligen ett dragplåster.

Däremot bör man nog kunna åtminstone simpel spanska, iaf om ni ska röra er utanför turiststråken.
Citera
2015-07-23, 06:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Jag hade valt Sydamerika eftersom det är lite ovanligare. Och så har de bra och billigt kokain också. Det är verkligen ett dragplåster.

Däremot bör man nog kunna åtminstone simpel spanska, iaf om ni ska röra er utanför turiststråken.

thats what makes it sooo hard to choose....

om man bara kunnat lite simpel spanska som du säger. då hade man fått ut så mkt mer av resan.

nu känns det som en big big gamble...
Citera
2015-07-23, 09:19
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
thats what makes it sooo hard to choose....

om man bara kunnat lite simpel spanska som du säger. då hade man fått ut så mkt mer av resan.

nu känns det som en big big gamble...


Väldigt enkelt! Börja med att stanna på nåt ställe där du kan lära dig simpel spanska. Efter ett par veckor så drar du vidare och kommer att få en minnesvärd resa.
Eller om du är ute efter att knulla horor och ligga på stranden så åker du till Thailand.
Citera
2015-07-23, 19:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Väldigt enkelt! Börja med att stanna på nåt ställe där du kan lära dig simpel spanska. Efter ett par veckor så drar du vidare och kommer att få en minnesvärd resa.
Eller om du är ute efter att knulla horor och ligga på stranden så åker du till Thailand.

Ja...det låter bra på pappret. Jag inbillar mig dock att jag bör läsa intensivt innan själva resan så att basen finns där.Right or wrong???

Jo men visst vill jag ju knulla. Basic instinct. Men jag vet inte om jag vill knulla just horor. Jag vill gärna kunna snacka lite med tjejerna osv. OM jag bara skulle knulla finns ju bättre alternativ i Europa.

Så knull med djupare eftertanke typ ösmkas främst...
Citera
2015-07-24, 14:07
  #6
Medlem
U-Figs avatar
"Simpel spanska" (jag utgår från att du inte kan någon nu) hjälper inte särskilt mycket i Brasilien, och argentinarna pratar så konstigt att du förmodligen inte kommer förstå alltför mycket där heller. Sydostasien är dessutom billigare. Om du väljer Sydamerika skulle jag avråda från att besöka alla tre nämnda länder om du inte är där längre än (upp till) åtta veckor. Två räcker - till och med ett kan vara tillräckligt; länderna är stora och det finns enormt mycket att göra.
Citera
2015-07-24, 23:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
hej!

vad skulle ni rekommendera?

att resa 4-8 veckor i vinter i sydamerika (colombia och/eller brasilien och/eller argentina) eller att resa i sydostasien (thailand, filipinerna, indonesien)?

kan ingen spanska men kanske ska plugga lite.

önskelista.

1. varmt väder
2. trevliga människor
3. snygga, trevliga brudar
4. beaches
5. god mat

...och billigaste alternativet föredras...

Jag tycker du ska ta Sydamerika helt klart. Jag rekommenderar dig att plugga lite spanska/portugisiska. Men jag pluggade enbart på flygresan ner till SA, man kommer väldigt långt på kroppsspråk och engelska. Om man nu inte ger upp hela tiden. Men det blir verkligen en annorlunda upplevelse när man behärskar språket.

Dom är verkligen hjälpsamma också, i Brasilien speciellt. Riktigt trevlig befolkning. Satsa på Sydamerika.

Jag har Varit i Thailand, du kan ju tänka dig själv hur det är där med alla turister..
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2598450

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback