Citat:
Ursprungligen postat av
MoaGBG81
Direkt efter en brännskada ska man skölja med ljummet vatten länge ca 30 minuter.
Har du fått ett öppet sår kanske du ska åka in till vårdcentralen och be dem att titta på det och lägga om det.
Det är sån tur inte öppet, bara gör ont och är rött och svullet. Smärtan går över en stund om jag lägger handen i vatten.
Citat:
Ursprungligen postat av
mirandakerr
Hur stort är det brända området? Har det uppstått någon/några blåsor i övrigt?
Nej som sagt, du kan applicera kyla på det brända området. Därefter så kan du ta en ibuprofen för att underlätta smärtan.
Om blåsor uppstår så ber jag dig att besöka vårdcentral.
Lycka till!
Det är inte stort, det är på 3 ställen på handen och de är inte stora, det som är störst är svullet. De andra är inte så svullna men röda. det har inte fått några blåsor än, bara uppsvullnad. Jag blev lite osäker på om jag skulle doppa det i vattnet. Jag kan gå en stund utan att ha handen i vatten men efter ett tag så börjar det göra ont igen så jag måste doppa det ett tag för att lindra smärtan.
Annars känns det typ som det ska börja blöda eller som att uppsvullnaden ska gå sönder eller något. Så man får hoppas att det går över tillslut så att jag slipper doppa det i vatten hela tiden.