Citat:
Jag har väldigt lätt för att gå ner i vikt men svårt att gå upp i vikt så min fråga är vad finns de för mat man kan äta för gå upp i vikt fort?
Har du bråttom upp i vikt? Känns ju sådär att bara äta glass, pizza och riktigt onyttiga grejjer om du vill upp i vikt.
Gå upp i vikt gör du nog bäst i vanlig husmanskost. Du räknar helt enkelt ut hur många kalorier din kropp behöver per dag sedan lägger du på 500 kcal typ. Samma gäller ju om man skall ned i vikt (vilket inte är ditt problem) men är ju samma sak, men åt andra hållet. Du behöver ju inte väga maten osv, räcker ju du räknar ihop på ett ungefär så du vet att du får i dig mer kcal över tid än du gör av med.
Hela världen börjar ju bli överviktig, de äter helt enkelt mer kalorier än de gör av med per dag. Är inte raketforskning.
Sedan håller jag även med det
MeanME skriver. Om du kan motivera dig att lyfta skrot 3 gånger i veckan, samtidigt som du ökar ditt matintag så kommer nog kommer resultatet. Håll dig mycket till basövningar. Bänkpress, knäböj och marklyft. Övingar som involverar många muskelgrupper och kör igenom kroppen en gång per vecka.
Om du skall gå upp 3-5kg per år får du nog ligga i. Har tränat mycket själv förut och gick segare ju fler år man tränat. Men du verkar av din kroppsvikt inte lyft så mycket och första året brukar man kunna lägga på sig många kilo med styrketräning eftersom kroppen svarar kanon just då.