2015-07-21, 23:53
Medlem
jag har en historik av bulimi och jojobantning. Börjat gymma och äter över 2000kalorier om dagen, har ett fysiskt jobb gymmar och löptränar emellanåt. Detta är extremt psykologiskt för mig men jag gissar att kroppen verkligen vill ha det jag stoppar i mig då jag kan käka en dubbel laddning med kyckling och grönsaker direkt efter jobbet, detta är extremt pyskiskt att trycka i sig allt då jag är en jojobantare och van att hård banta.
Känner mig allmänt svullen beror det på att jag ökat proteiintaget och kalorimängden, tro?

jag åt idag så jag mådde illa, för att jag är så full i magen. Droppat 10kg precis och magsäcken är inte överdrivet stor + att jag levt mest på kolhydrater och då menar jag till större del, äter extremt mycket frukt och grönsaker, som magen har lätt att bryta ned, ovan protein.

skall fortsätta med denna tvångsätning, gymmande "högkalori" kost. Ligger -500kalorier om dagen.

det är extremt jobbigt att olika BMR räknar olika på nätet också eller aktivitetsräknare, då jag är lite pedantisk med att räkna kalorier, något som är djupt rotat från ätstörningar.

jag är av den åsikten att min typ av personlighet aldrig kommer bli frisk från det här med mat och träning eller bli en medelmåtta som äter korv och cyklar till jobbet. Det enda sättet är att ersätta besatthet med något sunt...
Citera
2015-07-22, 12:21
Medlem
Man kvinna? Ålder vikt? Längd?
Citera
2015-07-22, 14:56
Medlem
Har du haft ätstörningar kanske du borde prata med en läkare angående en deff.
Citera
2015-07-22, 22:35
Bannlyst
vet inte riktigt vad du vill ha svar på? men om du proppat i dig en massa mat så är det väl inte helt otänkbart att det finns ett samband med att du just proppat i dig mat.

du kan ju testa att att äta flera gånger istället spritt över dagen.
Citera
2015-07-23, 01:11
Medlem
Yoshi.crews avatar
Om du bara har börjat träna så då kan det också vara muskler.
Citera
2015-07-23, 09:12
Medlem
Inte konstigt livet blir piss om man inte tar hand om sig.

Kyckling och grönsaker är ingen högkalorikost. Finns det något jag inte stör mig på i din text?

Kan bara hänvisa dig till länksamlingen så du kan läsa dig till kunskap.
Citera
2015-07-23, 16:28
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlyn
jag har en historik av bulimi och jojobantning. Börjat gymma och äter över 2000kalorier om dagen, har ett fysiskt jobb gymmar och löptränar emellanåt. Detta är extremt psykologiskt för mig men jag gissar att kroppen verkligen vill ha det jag stoppar i mig då jag kan käka en dubbel laddning med kyckling och grönsaker direkt efter jobbet, detta är extremt pyskiskt att trycka i sig allt då jag är en jojobantare och van att hård banta.
Känner mig allmänt svullen beror det på att jag ökat proteiintaget och kalorimängden, tro?

jag åt idag så jag mådde illa, för att jag är så full i magen. Droppat 10kg precis och magsäcken är inte överdrivet stor + att jag levt mest på kolhydrater och då menar jag till större del, äter extremt mycket frukt och grönsaker, som magen har lätt att bryta ned, ovan protein.

skall fortsätta med denna tvångsätning, gymmande "högkalori" kost. Ligger -500kalorier om dagen.

det är extremt jobbigt att olika BMR räknar olika på nätet också eller aktivitetsräknare, då jag är lite pedantisk med att räkna kalorier, något som är djupt rotat från ätstörningar.

jag är av den åsikten att min typ av personlighet aldrig kommer bli frisk från det här med mat och träning eller bli en medelmåtta som äter korv och cyklar till jobbet. Det enda sättet är att ersätta besatthet med något sunt...

Jag råder jag dig att titta igenom samlade länkar i forumet. Där kan du läsa dig till information istället för att sitta här och klaga på ett ickeproblem. Ja, man går upp och ned i vikt när man tränar. Inget konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in