2015-07-21, 22:19
Medlem
Ursäkta ifall jag postat fel, men kan behöva lite hjälp...

Det är så att jag alltid är oroad eller stressad inför något. Känner nästan alltid hjärtat slå, pga stress. Jag blir stressad av vad som helst.. Lägenheten, familjen, studier osv. Vet inte vad jag ska göra. Har försökt lugna ner mig, men det går inte. Min läkare säger att jag är alldeles för spänd. Men jag kan inte varva ner! Vad fan kan man göra?
Citera
2015-07-21, 22:27
Medlem
James91s avatar
Lär dig att koppla av. Har själv varit i dina skor och man får helt enkelt släppa vissa saker.
Citera
2015-07-21, 22:33
Medlem
promenader? träning? hobby? psykiatri? medicin?
Citera
2015-07-21, 22:43
Medlem
Jag försöker verkligen göra det.. Men ibland känns det som det blir omöjligt. Sportade mycket förut, men orkar inte längre. Jag känner mig nästan alltid slut. Medicin vägrar jag ta! :/
Citera
2015-07-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almond123
Ursäkta ifall jag postat fel, men kan behöva lite hjälp...

Det är så att jag alltid är oroad eller stressad inför något. Känner nästan alltid hjärtat slå, pga stress. Jag blir stressad av vad som helst.. Lägenheten, familjen, studier osv. Vet inte vad jag ska göra. Har försökt lugna ner mig, men det går inte. Min läkare säger att jag är alldeles för spänd. Men jag kan inte varva ner! Vad fan kan man göra?

Gå ut och dra ett riktigt djungelvrål alternativt inne i lägenheten!

Börja träna, ät hälsosamt och mycket så kroppen orkar hålla igång, ta en sak i taget. Du måste försöka släppa grejer, speciellt saker som du inte kan påverka själv.

Testa även att varva ner med en gräsare eller en cigg på kvällen, njut lite av livet!
Citera
2015-07-22, 00:09
Medlem
Yoshi.crews avatar
Frisk luft ute är bra för hälsan så var ute mer, och om du skulle vara inne eller så, och vara jätte stressad, lägg dig ner och lyssna på musik eller något och bara försök att slappna av och lyssna på musiken.
Citera
2015-07-22, 00:31
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Samma här.
Medicinen kallas långpromenader. 2-4 timmar så raskt du bara kan. Bra på alla sett.
Citera
2015-07-22, 12:14
Medlem
Får ta och börja träna igen. Tack!
Citera
2015-07-23, 12:03
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2015-07-23, 13:19
Medlem
salxars avatar
Säker att du inte lider av GAD?
Citera
2015-07-23, 16:11
Medlem
madeinflens avatar
Gudstro är min livlina! Utöver detta; motion (som redan sagts), begränsa koffeinet om du dricker kaffe, avslappningsövningar, kosttillskott: B + D- vitamin...
Citera
2015-07-24, 21:31
Medlem
Vet inte om jag lider av det... Dricker inte kaffe eller alkohol. Är ganska nyttig. Jag tappar hår med och har typ ingen aptit längre. Bör jag kontakta vården?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in