Detta är set-upen
Corsair Obsidian 450D Midi Tower Svart
ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
Samsung 850 EVO 250GB SSD
Noctua NH-D15 CPU Kylare
Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
ASUS ROG MAXIMUS VII HERO, Socket-1150
Corsair CX 750M, 750W PSU
Intel Core i7-4790K
Seagate Barracuda® 2TB
Asus 24" LED VG248QE (skärm)
Tänker spela spel och möjligtvis överklocka skiten =)
Har spenderat ca 3 dagar att läsa reviews om delarna osv och detta är vad jag kom fram till. Motivera gärna om ni tänker byta ut någon del
Sjukt överdrivet på moderkortsfroten, allt annat tycker jag är bra, går i god för i7-4790k. Haswell kräver inget extremt för att nå höga frekvenser, lägg de 600 du sparar på en wd blue istället
Ser bra ut, men jag skulle satsa på en skärm med högre upplösning. 1080p har inte långt kvar... Närmare 1440p är att rekommendera. Du kommer garanterat inte ångra dig.
Ser bra ut, men jag skulle satsa på en skärm med högre upplösning. 1080p har inte långt kvar... Närmare 1440p är att rekommendera. Du kommer garanterat inte ångra dig.
This, skaffa en skärm med högre upplösning eller skaffa 3 st 1080p
Borde jag skaffa bättre grafikkort då? Är "Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU" skrämen att rekomendera?
Borde jag skaffa bättre grafikkort då? Är "Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU" skrämen att rekomendera?
Beror på hur spelnördig du är. Jag kan köra det mesta på 1440p med mitt GTX770. Tex Diablo 3 och Battlefield 3. RTS som Starcraft 2 och WarGame är helt underbara i hög upplösning. Men nu när GTA5 kom så var jag tvungen att hålla det på 1080p för att få skön fps. (Har en överklockad i7 på 3.8ghz.) Men den största fördelen är absolut skrivbordsmiljön man får med 2560x1440. Kommer omöjligt kunna gå tillbaka till en lägre upplösning igen efter detta. Eftersom du står i valet och kvalet kanske det är bättre om du går till en butik och faktiskt ser skillnaden själv?
Detta är set-upen
Corsair Obsidian 450D Midi Tower Svart
ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
Samsung 850 EVO 250GB SSD
Noctua NH-D15 CPU Kylare
Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
ASUS ROG MAXIMUS VII HERO, Socket-1150
Corsair CX 750M, 750W PSU
Intel Core i7-4790K
Seagate Barracuda® 2TB
Asus 24" LED VG248QE (skärm)
Tänker spela spel och möjligtvis överklocka skiten =)
Har spenderat ca 3 dagar att läsa reviews om delarna osv och detta är vad jag kom fram till. Motivera gärna om ni tänker byta ut någon del
Invänta skylake som kommer om några veckor
Behöver du verkligen en noctua-kylare?, silverstone ar01 är en riktigt bra kylare som bara kostar 350kr annars.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!