2015-07-20, 19:44
Medlem
Tjena!

Formaterade datorn idag. När jag startade upp den hade jag stora svårigheter att starta webläsaren. Det tar ca 2 min att ladda en sida, står bara ansluter till~. Det fungerar dock utmärkt när man väl börjat ladda ner något. 700 mb tog cirka 2-3 min. Gick in på bredbandskollen, men den säger 0-0. Gick in på twitch vilket tog en evighet, men medan sidorna fortfarande har svårt att ladda så fungerar streamen fläckfritt med hög upplösning. Det som gör det ännu mer förvirrande är att när jag kom in på Flashback körde det fläckfritt medan den vägrade gå in på youtube. Vad kan vara fel? Tacksam för hjälp!
Citera
2015-07-20, 21:48
Medlem
x12s avatar
Testa med en annan webläsare
Citera
2015-07-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Testa med en annan webläsare
Jag har testat med Explorer, fire fox och Google chrome. Bytt dns. Testat köra direkt genom IP men inget fungerar.
Citera
2015-07-20, 22:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezron
Tjena!

Formaterade datorn idag. När jag startade upp den hade jag stora svårigheter att starta webläsaren. Det tar ca 2 min att ladda en sida, står bara ansluter till~. Det fungerar dock utmärkt när man väl börjat ladda ner något. 700 mb tog cirka 2-3 min. Gick in på bredbandskollen, men den säger 0-0. Gick in på twitch vilket tog en evighet, men medan sidorna fortfarande har svårt att ladda så fungerar streamen fläckfritt med hög upplösning. Det som gör det ännu mer förvirrande är att när jag kom in på Flashback körde det fläckfritt medan den vägrade gå in på youtube. Vad kan vara fel? Tacksam för hjälp!

Om du med omformaterade menar ominstallerade så är det väl möjligt att något gått fel och att du behöver ominstallera igen.
Citera
2015-07-20, 22:51
Medlem
x12s avatar
Startat om eventuell "router" eller andra nätverksmanicker?
Testat med en annan dator i samma uttag? (för du kör med kabel, inte trådlöst?)
Dragit ner senaste drivrutinerna till nätverkskortet/moderkortet?
Inte lagt in nåt konstigt program som strular till det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in