Tack för alla svar.
Min släkting har inte flyttat än, så vi vet inte hur det kommer se ut. Hon är orolig över att få ekonomin att gå ihop på bara studielån, så jag ville kolla upp lite vad som kan vara rimligt i lön. Tror barnvaktsjobb är lätt att få när man inte längre är tonåring och svartjobb drar ju inte ner studiemedlen.
100 spänn tycker jag är bra betalt. Nu litar jag på er kära flashbackare att det är rimligt att begära, möjligen krypa ner till 90 som fortfarande är en hyfsad slant för ett lättsamt jobb.
Varför jag undrar om resor, är att det känns läskigt med en ung tjej som promenerar hem mitt i natten. Vet inte hur det är med nattlig kollektivtrafik, men man måste ju ändå gå till bussen och stå där och vänta. När jag var i 20-årsåldern var det inga problem att gå hem, om man så var på lyset och hade kort kjol osv. Det har blivit mycket mer bråk och osäkert för unga tjejer sen dess.
Hade helst velat att föräldrarna bjuder på taxi, men det kanske inte är rimligt? Kanske är det jag som är hönsmamma?
Med en bra timlön på 100 spänn kan hon ju i och för sig ta taxi ändå utan att förtjänsten äts upp.