2007-12-19, 21:16
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Skulle köra upp idag.....men glömde passet

Vadå att jag är förbannad på mig själv.

Erkänn vad du gjorde för fel istället...
Citera
2007-12-19, 21:42
Bannlyst
Var nära att klara uppkörning förra gången.. Har igen 8e januari, tredje gången gilt?
Citera
2007-12-19, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Var nära att klara uppkörning förra gången.. Har igen 8e januari, tredje gången gilt?

Misslyckats två gånger redan?
Det måste verkligen svida, hur känns det nu tredje gången?
Citera
2007-12-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Erkänn vad du gjorde för fel istället...

Det är väl ganska starkt att erkänna att jag va klantig och glömde passet? Varför skulle jag ljuga? Ganska onödigt.
Citera
2007-12-20, 07:20
Bannlyst
Felpost
Citera
2007-12-20, 10:14
Medlem
Pjosks avatar
Uppkörning om 3 timmar! Hade precis körlektion och då gick allt bra men fan hur ska det gå
Citera
2007-12-20, 10:15
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Uppkörning om 3 timmar! Hade precis körlektion och då gick allt bra men fan hur ska det gå

Äh fan, kör bara. Sitt inte och grubbla på det. Låtsas att gubben bredvid är någon du känner och tjöta på bara så ska du se att det går kanon
Citera
2007-12-20, 11:03
Medlem
Daevass avatar
Är motorbromsa när man bromsar genom att enbart släppa gasen?
Citera
2007-12-20, 11:03
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas

Jepp, kopplingen ska du inte röra.
Citera
2007-12-20, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk

Lycka till
Citera
2007-12-20, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas

Say what ?

Jag trodde det var typ när man växlade ner. Låt säga du ut ur motovägen och tills du kommer vid avfarten så växlar man ner 5-4-3 osv .. då slöas bilen automatisk ner utan att man använder bromsen alls.

Men hur menade ni ? Kan någon förklara motorbromsning utförligare. Det ingår ju i den nya "miljökörningen" !
Citera
2007-12-20, 14:26
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toninho
Say what ?

Jag trodde det var typ när man växlade ner. Låt säga du ut ur motovägen och tills du kommer vid avfarten så växlar man ner 5-4-3 osv .. då slöas bilen automatisk ner utan att man använder bromsen alls.

Men hur menade ni ? Kan någon förklara motorbromsning utförligare. Det ingår ju i den nya "miljökörningen" !

Det är ju motorbromsning även om man inte växlar ner eftersom du släpper gasen och motorn saktar ned bilen.

Tex. Du kör på landsväg på högsta växeln kommer ikapp en bil som kör långsammare, då släpper du gasen tills du hr samma fart som den andra. Du har då gjort en sk. motorbromsning.

Ditt exempel är ju även deet motorbromsning med enda skillnaden att man i det läget använder sig av fler växlar för att få upp mer varv i motorn och på det viset bromsa mer och kunna bromsa sig till stillastående utan att använda bromsen.

Man skall icke frikoppla och använda bromsen då man i det läget förstör den rörelseenergi man byggt upp och som kunnat användas för att rulla längre vilket sparar bränsle och miljö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in