Citat:
Ursprungligen postat av
Josefunny
Haha tack och nu har jag kommit på lite fler frågor hehe, men hur ofta måste man färga ombren ( alltså bleka längre upp) eller måste man göra det regelbundet? Typ en gång 3-4 månad eller hur skulle det se ut efter 1 år typ bara i topparna?
Mitt hår har många olika nyanser så hade dem då behövt färga det bruna också?
Får väl spara ihop och fundera ett tag till och sen kanske göra det! Tack för svar
Blanda inte ihop ombre och den här tekniken. De KAN likna varandra, men ombren är skarpare. Googla skillnaden! Rekommenderar den
här bloggen för inspiration.
Det beror på kvalitén på ditt hår och hur snabbt det växer. Fördelen med "handmålade" slingor är att man inte gör skarpa slingor nära benan/hårbotten, utan de målas lite mer hejvilt för att ge ett naturligare intryck - som om håret vore solblekt. Det betyder att när håret växer ut så blir det ingen utväxt, utan slingorna bara flyttas lite neråt, men eftersom det inte är någon skarp kant ser det heller inte konstigt ut. Jag klipper och färgar som oftast en gång i halvåret, då är jag fortfarande blondslingad typ från öronen och neråt. Det ser inte ut som jag har utväxt.
Gå till en frisör du hört mycket gott om, så hjälper de till! Svårt för mig att gissa när jag inte sett ditt hår. Jag ville mest påvisa att det finns alternativ mot att färga håret alldeles för ofta.