2005-10-19, 17:20
Medlem
Aquabots avatar
Jag behöver hjälp med att plugga effektivt nattetid (har flera tentor som närmar sig) och har funderat på om Efedrin kan vara nåt. Som det är nu måste jag sitta flera nätter i veckan och plugga, brukar då ta hjälp av coca cola, kaffe och choklad. Tyvärr verkar jag vara immun mot koffein och har aldrig haft något problem med att somna direkt efter två koppar kaffe t ex, fungerar dock bättre än ingenting. Ett annnat problem är att det aldrig blir särskilt effektiva studier och timmarna mellan 0100 och 0600 brukar i efterhand kännas bortkastade.

Jag vet att många använder Efedrin då dom vill gå ned i vikt, då dom tränar osv... Jag är smal (drygt 55 kg på 181 cm), tränar ej och vill absolut inte gå ned i vikt, ska jag titta åt ett annat håll då?

Annat jag undrar över är ev. dosering, olika märken, butiker och andra allmänna tips. Hur är det med biverkningar? Efedrin och alkohol, hur funkar det? Finns det kanske något preparat som skulle passa bättre (helst lagligt)? Personliga upplevelser av Efedrin (för detta ändamål) välkomnas.
Citera
2005-10-19, 20:03
Medlem
prepptorsks avatar
Kör 50mg efedrin till att börja med när du börjar känna dig seg. Köp 50mg effetabbar, 25 och 30mgarna har inte alls samma effekt tycker jag. Finns tyska 60mgare som är grymma! Bara prova dig fram.
Citera
2005-10-19, 20:04
Medlem
Haanzs avatar
Tycker jag absolut du ska prova på, vissa funderar på amfetamin för detta ändamål men då är nog effedrin (E) MKT bättre (om du ska plugga alltså).
Ta gärna kaffeintabletter istället för livsmedel som innehåller kaffein (C), rena tabletter "slår" bättre, en vanlig kopp kaffe innehåller tusentals andra ämnen som inverkar och påverkar upptag osv. Rekommenderat förhållande är ju 1:10 E/C (men detta är iofs främst framtaget för fettförbränning). Jag kör på det iallafall, det verkar som det förlänger/förbättrar effekten av de båda ämnena bäst.
Mina personliga erfarenheter är att jag blir motiverad, aktiv, pigg, kvicktänkt, energisk, produktiv osv negativa effekter är stora pupiller och lite skakig i allmänhet.
Lycka till!
Citera
2005-10-19, 20:05
Medlem
om du ska bruka efedrin utan att gå ned i vikt MÅSTE du tänka på att äta, även om du inte är hungrig. gör upp ett matschema om du ska köra länge på efedrin, så du vet när det är dags att äta.
Citera
2005-10-19, 20:13
Medlem
Haanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadig
om du ska bruka efedrin utan att gå ned i vikt MÅSTE du tänka på att äta, även om du inte är hungrig. gör upp ett matschema om du ska köra länge på efedrin, så du vet när det är dags att äta.
Håller med. Effedrin höjer ämnesomsättningen och ökar fettförbränningen men det är främst minskat kaloriintag som medför viktnedgång. Så se bara till att inte glömma äta så håller du vikten uppe. Tror inte du behöver vara rädd för att gå ner drastiskt i vikt heller, sååå enkelt är det inte, att bara knapra lite effedrin o tappa vikt.
Citera
2005-10-19, 20:57
Medlem
en liten sidofråga om jag tillåts:

vid vilka doser är efedrin verksamt som fettförbrännare och hungersdämpare? påverkas dessa trösklar också av en ökad tolerans? dvs att man vid märkbar tolerans också tappar dessa effekter?
Citera
2005-10-20, 15:37
Medlem
Aquabots avatar
Tack för tipsen, låter som att det är värt ett försök! Jag har ganska regelbundna matvanor och äter minst tre mål mat om dagen, ska försöka komma ihåg det... Var köper ni ert efedrin? Är det någon butik ni kan rekommendera eller någon som ni vill varna för?
Citera
2005-10-20, 15:54
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prepptorsk
Kör 50mg efedrin till att börja med när du börjar känna dig seg. Köp 50mg effetabbar, 25 och 30mgarna har inte alls samma effekt tycker jag. Finns tyska 60mgare som är grymma! Bara prova dig fram.
Gick in på naturensdroger.nu och kollade vad dom hade, kollar på "innehållsförteckningen" och ser bara en massa procent och mg hit och dit, svårt att utläsa hur mycket rent efedrin dom innehåller...

Kan du rekommendera någon burk med 50-mg tabletter?
Citera
2005-10-20, 16:48
Medlem
ja inte för mycke om du ska plugg.. tog en 1500 mg ephedra innan skolan en da å de blev fan konstigt att plugga på förmiddan,, va jobbigt blev inte ens pigg utan somnade på en lektion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in