Kul att folk som pratar hgt om hur alla skulle m bra av att sluta med det ena eller andra alltid menar snt de sjlva kan vara utan.
Om du vill leva som du lr borde du vl slppa tv spel och det ocks. Meningen r vl att du ska ga dina vanor och inte tvrtom.... det r ju knappast mobilen i sig som r problemet.
Fr att terg mer till mnet s kan jag instmma att de flesta (ven jag) skulle m bttre av att inte hlla p med dessa maskiner dygnet runt.
Jag gjorde (ofrivilligt) ett test att vara utan internet i ver en mnad. Frst fick jag sjuk abstinens, men efter ett tag(minns inte exakt, men kanske runt 14 dagar) blev det den sknaste perioden under de senaste 8 ren.
Om jag bara klarar av att slita mig frn alla serier, hemsidor, slsurfande igen s tnker jag hlla mig borta fr gott.
Problemet r ju att inte bara de sinnesfrslande sakerna finns p internet utan ven jobb, vetande och allt annat som man verkligen har nytta av.
Men kan man frsaka vrlden s finns det absolut ett och annat att lra om sig sjlv genom att koppla ner ett tag.