Citat:
Ursprungligen postat av
4yoonly
Vet inte hur många klipp jag sett nu, men är ett antal timmar. Jag såg ett par 2015 också men börjat kika igen.
Helt sjukt. Ryssar är ju helt klart ett speciellt folk och lägger man till detta med ryska dash cam videos så kan man ju helt klart se hur jävla illa det står till.
Självklart är det problem där vägarna/parkering osv inte riktigt hunnit ikapp med alla "nyrika" ryssar som helt plötsligt kan köpa både 1 och 2 bilar osv. Men att komma ifrån ett nästan 80 årigt samhälle där ALLA skall vara lika till att bete sig som jag äger allt, gör vad jag vill och egoism som går helt utan för skalan är helt jävla otroligt...
Klart man sett liknande tendenser här i Sverige men de är ju inte i närheten av Ryssland på långa vägar...
Det här visar också på vilket genomkorrupt samhälle Putins Ryssland verkligen är. De rika är extremt priviligerade och vana att göra vad dom vill utan repressalier, och när "vanliga" personer står upp mot sånt beteende så kan dom inte hantera det och reaktionerna blir våld/hot.
Vanliga människor som försöker göra en fuling på cykelvägen inser ju att dom blivit påkomna, och att beteendet är fel, och backar sedermera skamset ut med svansen mellan benen. Rimlig reaktion, till skillnad från de tidigarenämnda.