2015-07-19, 06:18
Medlem
Snubblade över detta igår, "stop a douchebag". Ryska aktivister som ledsnat på folk som kör på trottoarer, dubbel-/trippelparkerar sina bilar osv. Kort sagt tvingar de folk att backa ut från trottoaren samma väg de kom från resp. parkera om bilen, annars sätter de stora klisterlappar på vindrutan som lyder något i stil med "Jag bryr mig inte om någon annan och kör var jag vill". Kanske låter tamt men verkar vara svårt att få bort klistermärkena på plats samt lite roliga konfrontationer med ryssar. Ibland mindre roliga konfrontationer när vissa förare drar upp pistoler eller försöker köra över dem.

https://www.youtube.com/watch?v=OEWDt1XIsZg

https://www.youtube.com/watch?v=O1jGNd4Deys

https://www.youtube.com/watch?v=ibl6SHbq8sY
Citera
2015-07-19, 12:50
Medlem
S-cups avatar
Underbart.

Skönt också att de håller sig sansade, hade varit svårare att försvara det om det bara varit ett par ungar ute för att förstöra bilar och bråka.
Citera
2018-03-22, 23:48
Medlem
Elementarts avatar
Dessa videos är ganska roliga, vissa ryssar verkar ju vara helt knäppa Detta beteende med att köra på gångvägar verkar ju för övrigt ha kommit till Sverige på senare år, det har hänt att jag har sett folk köra på gångvägar för att gena Denna kille var rätt rolig, först var han hur kaxig som helst sedan ber han om ursäkt till alla: https://youtu.be/O1jGNd4Deys?t=2m18s
Senast redigerad av Elementart 2018-03-23 kl. 00:15.
Citera
2018-08-12, 18:51
Medlem
4yoonlys avatar
Vet inte hur många klipp jag sett nu, men är ett antal timmar. Jag såg ett par 2015 också men börjat kika igen.

Helt sjukt. Ryssar är ju helt klart ett speciellt folk och lägger man till detta med ryska dash cam videos så kan man ju helt klart se hur jävla illa det står till.

Självklart är det problem där vägarna/parkering osv inte riktigt hunnit ikapp med alla "nyrika" ryssar som helt plötsligt kan köpa både 1 och 2 bilar osv. Men att komma ifrån ett nästan 80 årigt samhälle där ALLA skall vara lika till att bete sig som jag äger allt, gör vad jag vill och egoism som går helt utan för skalan är helt jävla otroligt...

Klart man sett liknande tendenser här i Sverige men de är ju inte i närheten av Ryssland på långa vägar...
Citera
2018-08-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Vet inte hur många klipp jag sett nu, men är ett antal timmar. Jag såg ett par 2015 också men börjat kika igen.

Helt sjukt. Ryssar är ju helt klart ett speciellt folk och lägger man till detta med ryska dash cam videos så kan man ju helt klart se hur jävla illa det står till.

Självklart är det problem där vägarna/parkering osv inte riktigt hunnit ikapp med alla "nyrika" ryssar som helt plötsligt kan köpa både 1 och 2 bilar osv. Men att komma ifrån ett nästan 80 årigt samhälle där ALLA skall vara lika till att bete sig som jag äger allt, gör vad jag vill och egoism som går helt utan för skalan är helt jävla otroligt...

Klart man sett liknande tendenser här i Sverige men de är ju inte i närheten av Ryssland på långa vägar...
Det här visar också på vilket genomkorrupt samhälle Putins Ryssland verkligen är. De rika är extremt priviligerade och vana att göra vad dom vill utan repressalier, och när "vanliga" personer står upp mot sånt beteende så kan dom inte hantera det och reaktionerna blir våld/hot.

Vanliga människor som försöker göra en fuling på cykelvägen inser ju att dom blivit påkomna, och att beteendet är fel, och backar sedermera skamset ut med svansen mellan benen. Rimlig reaktion, till skillnad från de tidigarenämnda.
Citera
2018-08-12, 19:08
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det här visar också på vilket genomkorrupt samhälle Putins Ryssland verkligen är. De rika är extremt priviligerade och vana att göra vad dom vill utan repressalier, och när "vanliga" personer står upp mot sånt beteende så kan dom inte hantera det och reaktionerna blir våld/hot.

Vanliga människor som försöker göra en fuling på cykelvägen inser ju att dom blivit påkomna, och att beteendet är fel, och backar sedermera skamset ut med svansen mellan benen. Rimlig reaktion, till skillnad från de tidigarenämnda.

Kan bara hålla med!

Men även om jag inte är ett fan av Putin på något sätt (och han möjligen givetvis är en del av problemet) så verkar det ryska folket ha lite skruvar lösa. Jag tror inte Putin vill ha det som det är och var (han sparkade c:a 30% av poliserna när det visade sig att dom var mer eller mindre korrupta).
Citera
2018-08-14, 16:30
Medlem
Rätt underhållande måste jag säga.
Men fittigt av dom att ställa sig i slutet (efter att bilisterna i en del fall kört flera hundra meter på gångbanan) och sen hindra dom från att köra sista metrarna ut på vägen igen. Dom kunde ju nöjt sig med att sätta på en klisterlapp på vindrutan över passagerarsidan och sen släppa fram. Annars borde dom ju stå där bilarna kör in på gångbanan istället och stoppa dom från att köra där överhuvudtaget. Men det hade ju kanske inte blivit lika mycket action för YouTube då
Citera
2018-08-14, 17:19
Medlem
kato85s avatar
Varför inte bara upprätta en vägspärr i början av trottoaren så att endast cyklar och fotgängare kommer förbi?
Citera
2018-08-14, 17:45
Medlem
Quattroportes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Varför inte bara upprätta en vägspärr i början av trottoaren så att endast cyklar och fotgängare kommer förbi?

Trottoarerna i Moskva och St Petersburg används av räddningstjänsten för att komma fram snabbare vid uttryckning i rusningstrafik. Av den anledningen vill inte myndigheterna smälla upp vägspärrar överallt. Trafiken och köerna i dessa två städer är, vad jag kunnat läsa mig till, bland de värsta i hela Europa så blåljusen behöver nog trottoarerna ibland.
Citera
2018-08-14, 17:46
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Det undrar jag också, men jag tror det är så här. Trottoaren behöver användas ambulans (och kanske polisen) i nödfall och det innebär i sådana fall en sådan typ av "bollard" som dom har ex I UK vid varenda in/ut typ vilket är dyrt som attan och sedan ser man hur ryssar kör dom kommer bara köra in på trottoaren efter (via gräset typ) betonggrisarna eller vad man nu kan sätta upp ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in