2015-07-18, 23:17
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Ja, jag kan säga ordet "Negerboll" när jag enbart är med vita vänner omkring mig, däremot brukar jag ej använda mig av sådana ord om någon svart är inom "höravstånd"eftersom jag vet att det finns en risk att denna personen blir kränkt (och sedan möjligtvis känner sig nedstämd för resten av dagen pga mitt agerande) bara för att jag valde att säga negerboll istället för kokosboll. Onödigt och provocerande enligt mig, året är 2015 och ej 1950.

Nej de känner sig inte kränkta vissa vill låtsas som att de känner sig kränkta för att kunna utöva makt och kränka svenskar.
Citera
2015-07-18, 23:20
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Är det ok att säga mulatt eller är det oxå bannat av den självutnämnda pk-regimen?

Jag blev attackerad för att jag använde ordet colored i en diskussion Mulatt är snart svartlistat. I England används beskrivningar som mixracial, multiracial och biracial. Eftersom ras är tabu i Sverige borde dessa benämningar vara bannat i Sverige?
Citera
2015-07-18, 23:21
Medlem
GoEks avatar
Hur fan kan AT vara värd över 800 inlägg i en tråd här på FB!? Glöm idioten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Är det ok att säga mulatt eller är det oxå bannat av den självutnämnda pk-regimen?

Nej det är inte ok. Uppenbart avsett för att kränka personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nej de känner sig inte kränkta vissa vill låtsas som att de känner sig kränkta för att kunna utöva makt och kränka svenskar.

Hur vet du det, talar du av egen erfarenhet?
Citera
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Nej det är inte ok. Uppenbart avsett för att kränka personen.

Hur vet du det, talar du av egen erfarenhet?

Alla vet det eftersom det inte är kränkande.
Citera
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Ja det är helt ok! Termen jämför den vita föräldern med en häst och den svarta med en åsna! (enligt wikipedia), båda halvorna blir då lika mycket kränkta - vi sätter en OK stämpel på det eller hur?

Det kan vara svårt för många att sätta sig in i hur situationen som svart är i länder där majoriteten av befolkningen är vit och samma sak gäller åt andra hållet..

Ja, jag kan säga ordet "Negerboll" när jag enbart är med vita vänner omkring mig, däremot brukar jag ej använda mig av sådana ord om någon svart är inom "höravstånd"eftersom jag vet att det finns en risk att denna personen blir kränkt (och sedan möjligtvis känner sig nedstämd för resten av dagen pga mitt agerande) bara för att jag valde att säga negerboll istället för kokosboll. Onödigt och provocerande enligt mig, året är 2015 och ej 1950.

Negerboll och kokosboll är inte samma bakverk. Kokosbollen har kokos istället för pärlsocker och saknar även kaffe som ingridiens. Negerbollen är med kaffet något svartare än kokosbollen. Kaffe är som bekant svart. Kaffrer är svarta och svart på spanska är negro.

Mot bakgrund av ovan är det varken onödigt eller provocerande att säga negerboll eller ens neger.
Citera
2015-07-18, 23:23
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk

Majoriteten av inläggen i den här tråden handlar dock inte om Adam Tensta utan om behandlingen av Louise av twittervänstern och antirasisterna. Hotelser om våldtäkter av en stor fet negerkuk, gruppvåldtagen och liknande är skamligt från den "goda" sidan.
Citera
2015-07-18, 23:24
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk

Problemet är att sådant här beteende leder till att cementera nyspråket och vår möjlighet att uttrycka oss. Det är en attack mot yttrandefriheten och mot svenskarna. Jag såg nyss inslaget med Adam Tensta han talade som om tjejen var någon brottsling när hon inte hade gjort någonting och för detta skall han hyllas.
Citera
2015-07-18, 23:26
Medlem
49450s avatar
http://youtu.be/wd63P7mYXzo
+4 miljoner i visningar på bara denna. Kan inte Adam snacka med researchgruppen så kan de hänga ut alla som lagt upp YT videos med n-ordet i. Se till att alla får liv och karriärer förstörda också! Varför inte gå hela vägen? Spärra sidor med ordet i? Lås in folk som går emot hans åsikter! Så vill pk-media ha det?
Citera
2015-07-18, 23:29
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Alltså: feminism är enligt Andreas inte en politisk fråga. Och inte en åsikt. Man har inte rätt att dela med sig av feminism. Andreas blir rädd över vart samhället är på väg när människor fått för sig att de får tala om feminism.

Det står faktiskt så. Andreas förstår inte vad han själv skriver.

Intressant iakttagelse. Vad rökte mannen på innan han skrev ihop denna smörja?
Citera
2015-07-18, 23:31
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Problemet är att sådant här beteende leder till att cementera nyspråket och vår möjlighet att uttrycka oss. Det är en attack mot yttrandefriheten och mot svenskarna. Jag såg nyss inslaget med Adam Tensta han talade som om tjejen var någon brottsling när hon inte hade gjort någonting och för detta skall han hyllas.
OK, med andra ord "konsekvenserna av AT och hur de hanteras".
Citera
2015-07-18, 23:32
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Intressant iakttagelse. Vad rökte mannen på innan han skrev ihop denna smörja?

Han behöver inte ha rökt på. Han kanske har samma far som Adam. Begåvningshandikapp brukar vara genetiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in