Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 18:25
  #1
Medlem
ProsumBritannicas avatar
Goddag kära flashbackare.
Hur ska man formulera sig hos frisören för att denne ska klippa exakt så mycket som man själv vill. När jag besöker frisören klipper dem alltid för kort.
Citera
2015-07-16, 18:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProsumBritannica
Goddag kära flashbackare.
Hur ska man formulera sig hos frisören för att denne ska klippa exakt så mycket som man själv vill. När jag besöker frisören klipper dem alltid för kort.
Säg till när de passar. Säg att de ska sluta genom att i början säga att denne ska klippa lite i början
Citera
2015-07-16, 18:37
  #3
Medlem
Burkbubbas avatar
Jag säger alltid "Hellre lite för långt än för kort" så blir hon väldigt försiktig och frågar "Är det bra längd?" tills jag säger att det är bra längd.
Citera
2015-07-16, 19:08
  #4
Medlem
Jag brukar säga till frisören att klippa 2-3 cm, det brukar bli lagom.
Citera
2015-07-16, 20:07
  #5
Medlem
Yoshi.crews avatar
Det brukar vara så att man upplever det för kort när man inte klipper sitt hår själv. Men annars säg till att klippa en liten bit åt gången så kan du säga till om det behöver klippas ännu mer sen.
Citera
2015-07-16, 22:08
  #6
Medlem
MalleusMaleficarums avatar
Säg att du blir stamkund ifall frisören tar sig tid och uppmärksamhet att förstå precis hur du vill ha det.. en nöjd kund brukar komma tillbaka, och frisörer finns det alltid alldeles för många av ändå, så det finns att välja på.
Citera
2015-07-16, 22:45
  #7
Medlem
zorzes avatar
Säg att de bara ska klippa topparna.

Att du hellre går och klipper dig oftare.
Citera
2015-07-16, 23:04
  #8
Medlem
ProsumBritannicas avatar
tack för alla råd, förhoppningsvis blir mitt nästa besök lyckligare efter detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback