2005-10-18, 21:16
Medlem
Corazons avatar
Snubblade över det här märket när jag letade ny laptop. Verkar jäkligt intressant tycker jag. Eller vad säger ni? Alla åsikter välkomnas.

http://www.zepto.se/Default.aspx
Citera
2005-10-18, 21:43
Medlem
Rans avatar
Zepto är trots allt budgetdatorer.

Man kan väll säga att dom funkar bra, men det kommer att uppstå problem - små eller stora.
Citera
2005-10-18, 22:18
Medlem
ShciZos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran

Man kan väll säga att dom funkar bra, men det kommer att uppstå problem - små eller stora.

källa till det?
vaddå kommer uppstå problem små eller stora... märklig post
Citera
2005-10-18, 22:42
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran

Har du källor till det? De verkar ha fått mycket bra recensioner hos Smartson.
Citera
2005-10-19, 23:57
Medlem
Corazons avatar
Ingen som har mer information om Zepto, positiv som negativ, eller kanske egna erfarenheter? Är det ett lågbudgetmärke, och vilka konsekvenser kan det få?
Citera
2005-10-20, 00:08
Medlem
noteventimes avatar
denna låter lite för bra http://dk.pricerunner.com/computing/...367614/details
men pricerunner brukar visa fel ibland...
Citera
2005-10-20, 00:24
Medlem
ShciZos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Ingen som har mer information om Zepto, positiv som negativ, eller kanske egna erfarenheter? Är det ett lågbudgetmärke, och vilka konsekvenser kan det få?

bara för att man göra billiga bärbara datorer betyder inte det att de är dåliga. jag har läst om folk som har haft problem med zepto men ännu fler som är väldigt nöjda precis som med SHG´s egna bärbara.
allt under 10-12000 är budget när det kommer till bärbart.
Citera
2005-10-22, 16:21
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShciZo
bara för att man göra billiga bärbara datorer betyder inte det att de är dåliga. jag har läst om folk som har haft problem med zepto men ännu fler som är väldigt nöjda precis som med SHG´s egna bärbara.
allt under 10-12000 är budget när det kommer till bärbart.

Njah, det finns OK datorer under 10k med, men då är dom såklart mycket mindre kraftfulla. Det handlar om prestanda VS kvalité mer eller mindre. Är det lungt att datorn ger upp av värmeproblem ibland? Att den startar om sig automatiskt? Att dvd-brännaren lägger av efter en vecka? Att bakrundsbelysningen är försämrad efter en månad? att halva tangentbordets knappar har fastnat efter två veckor? att skalet är överfullt med repor?
(Bara några exempel, nej, alla budgetdatorer får inte sånt ).
Citera
2005-10-22, 23:13
Medlem
ShciZos avatar
budget behöver nödvändigtvis betyda dåligt. har du otur kan du få en sådan dator som du beskriver även om du beställer från dell, ibm eller hp.
Citera
2005-10-22, 23:38
Medlem
Etanols avatar
Har för mig att Zepto är ett norskt märke som köper halvfärdiga datorer av något företag i Taiwan jag inte minns namnet på. Samma produkter finns med stor sannolikhet att köpa med ett annat varumärke någon annanstans. Kvalitéten kan jag inte bedömma, men det grundläggande kommer från samma tillverkare - chipset, processor, ljud, grafik, minne o.s.v. Det är väl mest skalet och förpackningen man betalar för.

Hade jag handlat bärbar dator hade jag tagit en mycket nära titt på Apples iBook. Som student får du dessutom lite rabatt. Haka in upp dig på att det är Mac, provkör istället. Jag var också kritiskt men nu är jag frälst framför en PowerBook på 667MHz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in