2015-12-03, 11:21
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Hans första, mycket imponerande, intryck på Dana White, i sig, tror jag i princip nästan garantera honom en plats i UFC.

Jag har iofs inte följt TUF på ett tag, men brukar inte alla i princip får chans? iaf en fight, ofta på typ finalcardet?
Citera
2015-12-03, 15:52
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jag har iofs inte följt TUF på ett tag, men brukar inte alla i princip får chans? iaf en fight, ofta på typ finalcardet?
Så upplever jag också det. Tror alla från kvartsfinalerna får matcher.
Citera
2015-12-03, 16:13
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Samtliga brukar matchas upp till finalen ja, oftast mot folk från huset som de inte mött.
Citera
2015-12-03, 19:43
Medlem
Tycker Teymur är väldigt trist att titta på. Thaiboxare har ofta en så otroligt stel och tråkig stil.
Citera
2015-12-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Tycker Teymur är väldigt trist att titta på. Thaiboxare har ofta en så otroligt stel och tråkig stil.

Stiler kan man ju ha åsikter om, men oavsett så gjorde han bra ifrån sig.
Hans match var riktigt hård; hårda slag och framför allt sparkar, högt tempo, bra hjärta från båda sidor. Det, tillsammans med den nästan kusliga tystnad som rådde (effekten av att McGregor och de andra inte direkt hejade på någon sida) gjorde ett starkt intryck - man kände liksom smärtan i varje träff.

Men visst, han kanske inte kommer gå till historien som en klurig tricksare. Någon McGregor lär han ju inte bli...

Synd att jänkaren, "Juicy" (töntigaste nicket nånsin) klarade sig vidare, men förhoppningsvis kan Artem göra processen kort med honom i semin - jag gillar honom varken i eller utanför ringen.
Citera
2015-12-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

Jag tror inte att UFC håller med dig om det. Inte heller en majoritet av UFC:s fans. De lutar snarare sig åt mina bedömningar!

Rykte: David Teymur åker till Las Vegas – ser vi honom i UFC trots allt

Citat:
Nyligen släpptes det elfte avsnittet av TUF 22, där vi tyvärr fick se svenske David Teymur åka ut efter en tuff kvartsfinal mot polacken Marcin Wrzosek. Men det ryktas att David Teymur gör sig redo att åka ner till Las Vegas – kanske får vi ändock se honom i UFC?

I det elfte avsnittet av The Ultimate Fighter 22: USA vs. Europe var det dags för David Teymur (3-1) att gå semifinal. Tyvärr förlorade han ett jämnt majoritetsdomslut mot Marcin Wrzosek (10-2) efter två ronder, även om han bjöd på en stark insats.

När det är dags för finalgalan efter varje säsong, brukar ofta fler än bara finalisterna få gå match. De som bjuder på starka prestationer, eller kanske skadat sig och tvingats hoppa av turneringen, får ofta en chans att visa sin förmåga i oktagonen, vanligtvis mot någon annan från samma säsong.

Dana White positivt inställd till Teymur

Inför matchen märktes det att UFC:s VD Dana White uppskattat Teymurs prestationer genom turneringen, och sa att han ansåg honom vara en av favoriterna att vinna säsongen. Och även om Teymur inte vann kvartsfinalen gjorde han en stark insats där många ville se en tredje rond. Kanske har han gjort nog för att säkra ett UFC-kontrakt, trots förlusten?

....

Ryktena säger att Teymur gör sig redo för att åka ner till Las Vegas med vänner och familj. Nästa fredag är det dags för säsongsfinalen, som är en del av UFC:s supervecka med tre galor i rad. Åker han dit för att titta på eller har han kanske själv en hemlig match inbokad?

http://mmanytt.se/galor/ufc/rykte-david-teymur-aker-till-las-vegas-ser-vi-honom-i-ufc-trots-allt/
Citera
2015-12-04, 18:43
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

http://mmanytt.se/galor/ufc/rykte-david-teymur-aker-till-las-vegas-ser-vi-honom-i-ufc-trots-allt/
Som sagt, nästan samtliga deltagare ur TUF-säsongerna numera brukar få åtminstone en match i organisationen, oftast sker detta under final-galan.
Citera
2015-12-04, 20:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte att UFC håller med dig om det. Inte heller en majoritet av UFC:s fans. De lutar snarare sig åt mina bedömningar!

Jo må så vara, bara min personliga åsikt. Gillar själv mer dynamiska fighters och inte bara dom som köttar. Men alltid kul när det går bra för en svensk såklart.
Citera
2015-12-04, 21:26
Medlem
Observerads avatar
Teymur visar stor potential tycker jag, dock blir han en aning hysterisk i många situationer vilket får honom sårbar. Kanske bara är jag.

Däremot förstår jag inte hur Julian vann matchen. Visst, ingen av dem är superintressant men Julian är jävligt tråkig att titta på enligt min mening.
Citera
2015-12-05, 17:27
Medlem
Julian va ju en av dom roligare och titta på, Abner va oxå skön, borde tagit polackens plats istället.

Kan julian undkomma Artems tunga slag så tror jag det kan bli slakt av Artem.
Julian rör sig så extremt mkt mer och snabbare.
KOmmer bli en bra fight

Julian mot Saul i finalen
Citera
2015-12-05, 21:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Herregudden där jävla domaren måste ju ha varit full eller något... skulle helt klart ha blivit en tredje rond.
Citera
2015-12-05, 22:57
Medlem
Hoppas War-Artem kommer med i UFC snart...........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in