Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-14, 15:28
  #109
Medlem
Blåbärés avatar
Svensson stående är nog bland det sämsta jag sett . Frontspark med båda händerna nere (omedvetet). Han har tyvärr inget att hämta om han inte lägger ner all tid på stående.
Citera
2015-11-14, 16:07
  #110
Medlem
Mx_1337s avatar
Håller med om att Teymur är det intressantaste namnet för framtiden bland svenskarna i TUF. Alltid kul med framgångar dock oavsett vem som står för dem.
Hur är det med brodern Daniel (Teymur dvs) då? Liknande bakgrund där med kickboxningen följt av liknande antal MMA-matcher.
Citera
2015-11-19, 09:08
  #111
Medlem
Zengas avatar
Rätt man som uteslöts tycker jag. Fast förstår hans besvikelse, allt bara pga av Conor ville ha tillbaka sin polare Lobov i början av säsongen. Vad tror ni om matcherna som kommer? Svensson har ju förlorat mot Lobov tidigare då han gick på en rejäl smäll. På hemmaplan i Malmö i dec 2013. Får hoppas han lärt sig något av den fighten.
Citera
2015-11-19, 12:19
  #112
Medlem
Lite halvbra avsnitt idag, mycket av tiden gick åt till den urlarviga coaches' challenge som jag inte förstår vitsen med alls (folk tittar väl på programmet för att dom är intresserade av kampsport, inte sånt där fear factor skräp). Jag har alltid önskat att mer tid las på att visa träning, särskilt med gästtränarna, och när det dessutom inte varit så mycket drama den här säsongen borde man ju kunnat fokusera ännu mer på det.

Lite roligt banter mellan McGregor och Faber, skönt att slippa det tjötiga skitsnacket från tidigare säsonger; McGregor är ju iaf underhållande att lyssna på, och Faber tar emot det mesta med en ganska skönt avslappnad attityd.

Matchen var väl helt ok, men väldigt tråkigt att spanioren inte kunde utnyttja så många full mounts bättre och få till ett avslut. Jänkaren måste nog lära sig att inte hamna på rygg riktigt så enkelt, han liknade mest en felvänd sköldpadda. Stående tyckte jag båda såg jäkligt tajta ut faktiskt, bra tekniker överlag.

Som många här i tråden har spekulerat så klarade sig Martin från att bli sämsta vinnaren genom att han faktiskt fick till ett avslut, men måste väl säga att hans framtid ser något skör ut i TUF (och UFC över lag), men vem vet, han kanske kan slipa till sina stående tekniker lite.
Citera
2015-11-19, 23:51
  #113
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Jaja du är säkert jätteduktig på Taekwondo med ditt tuffa svarta bälte och allt det där men jag utgår enbart från vad som kommer ur din käft, inte vilka plastpokaler i guldfärg som står och samlar damm på din bokhylla. Hur som helst behöver du nog jobba lite på din förmåga att uttrycka dina åsikter och föra en argumentation för det mesta du säger är bara trubbigt, juvenilt och faktiskt lite pinsamt.

Det som är ännu mer pinsamt är ju att du hade fel och jag hade rätt ang Svensson.

Vet inte om du sätt det nya avsnittet men Svennes namn kom upp ang att bli utskickad pga dålig fight. EXAKT som jag sa. Dålig fight.

Och dom du kan se är det även många i tråden som håller med mig. Så ja för att vinna plastpokaler kan jag väl lite.
Citera
2015-11-25, 03:57
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Det som är ännu mer pinsamt är ju att du hade fel och jag hade rätt ang Svensson.

Vet inte om du sätt det nya avsnittet men Svennes namn kom upp ang att bli utskickad pga dålig fight. EXAKT som jag sa. Dålig fight.

Och dom du kan se är det även många i tråden som håller med mig. Så ja för att vinna plastpokaler kan jag väl lite.


Suck, ge dig ditt ägghuvud.
För det första så diskuterade vi inte hur Svenssons prestation stod sig jämfört med de andra vinnarna. Diskussionen handlade om dina idiotiska uttalanden om att Thanh Le presterade bättre än Svensson i den fighten där han blev avslutad.

För det andra så var det bara Faber som tyckte att Svensson presterade sämst bland de andra vinnarna, alltså inte jämfört med Thahn Le UTAN DE ANDRA VINNARNA (fattar du nu?), men detta avfärdades av både Conor och Dana av exakt den anledningen vi försöker trycka in i din tjocka skalle. MAN KAN INTE SÄGA ATT AVSLUTA SIN FAVORITTIPPADE MOTSTÅNDARE INOM TVÅ RONDER ÄR EN DÅLIG PRESTATION.
__________________
Senast redigerad av EkoMargit 2015-11-25 kl. 04:03.
Citera
2015-11-25, 15:58
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Det som är ännu mer pinsamt är ju att du hade fel och jag hade rätt ang Svensson.

Vet inte om du sätt det nya avsnittet men Svennes namn kom upp ang att bli utskickad pga dålig fight. EXAKT som jag sa. Dålig fight.

Och dom du kan se är det även många i tråden som håller med mig. Så ja för att vinna plastpokaler kan jag väl lite.

Thahn är såklart en mer begåvad atlet, men Svensson avslutade som sagt fighten. En rear naked är ett symboliskt sätt att visa att du kunde ha dödat din motståndare.
Citera
2015-11-25, 16:40
  #116
Medlem
Det går rykten på Amerikanska mma-sidor som säger att det är Svensson som blivit skadad och att Lobov istället möter Chris. De skall tydligen också ha sagt något i stil med "kommer Svensson hinna att läka i tid". Vet dock inte om de syftar på matchen mot Lobov eller om han får chansen att möta någon vid senare tillfälle. Har dock inte hittat den trailern där detta visats så jag kan inte bekräfta.

Så nu kanske det är upp till David att bära den svenska fanan. Tror starkt på honom då jag ser honom som en bättre striker än Marcin och efter matchen mot, Nunez, även helt ok i scrambles på marken. Helt otroligt att killen började med mma för bara två år sen och ändå inte blir överkörd av en så erfaren brottare som Nunez
Citera
2015-11-26, 12:56
  #117
Medlem
Saul såg väldigt rädd ut för Ryan, men kanske med rätta.
Citera
2015-11-26, 19:57
  #118
Medlem
Trist med Martin, även om han kanske inte var en favorit var han ju ändå svensk...

Härligt att Artem knockade den där Greutz-nånting som ägnat mycket tid åt att gnälla i kameran, var dessutom på vippen att börja störa mig på Artems stil som gått lite från intressant avig till dryg och onödigt slapp, men får man till en knock så där är man ju förlåten efteråt.

Saul visade på ett föredömligt sätt hur man kan hantera en grapplare som Ryan Hall; man lär sig några grundläggande knep för att undvika låsen, och sedan är man disciplinerad nog att hålla sig på benen och inte luras in i några brottningsmatcher på golvet. Lite märkligt att Hall inte gick på egna nedtagningar alls i första ronden, han la sig bara bakåt och hoppades att motståndaren självmant skulle komma och lägga sig över honom, som om det vore ett träningspass eller nåt. Även om jag nånstans gillar trixiga och lite sluga grapplare blev Ryans ubermenchen-attityd lite tröttsam till slut.

Saul känns riktigt solid just nu.
Citera
2015-12-03, 07:35
  #119
Medlem
Dirty.s avatar
Sjukt tråkigt sett att åka på för Teymur, håller nog nästan med 20-18 beslutet men båda var extremt jämna. Vilket som tror jag han plockar hem sin första match i UFC för att sedan hålla sig kvar.
Citera
2015-12-03, 11:09
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Sjukt tråkigt sett att åka på för Teymur, håller nog nästan med 20-18 beslutet men båda var extremt jämna. Vilket som tror jag han plockar hem sin första match i UFC för att sedan hålla sig kvar.
Instämmer. Hans enda svaghet, som kan utgöra hinder i UFC är brottningen, hoppas verkligen att han investerar tillräckligt med träningstid där. Utöver det är han alldeles för underhållande, med en väldigt hög nivå av "heart and determination". Hans första, mycket imponerande, intryck på Dana White, i sig, tror jag i princip nästan garantera honom en plats i UFC. Om så inte är fallet lär han inom kort hamna i Bellator (lär vara skrivet i det kontrakt som man skriver på då man deltar i TUF, att man inte får signa med en annan organisation inom en viss tidsperiod).
Teymur har inget att skämmas för, han kommer att ha en lovande karriär inom sporten MMA!
__________________
Senast redigerad av Jamie_L 2015-12-03 kl. 11:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback