2015-11-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Ja jag kan ju garantera att jag har bättre meriter inom kampsport än vad ni 2 har. 4 SM guld 1 nm silver 2010 i taekwondo 4 dan så gäsp gå ni och träna och var en i mängden och tro att nu kan något.

Jaja du är säkert jätteduktig på Taekwondo med ditt tuffa svarta bälte och allt det där men jag utgår enbart från vad som kommer ur din käft, inte vilka plastpokaler i guldfärg som står och samlar damm på din bokhylla. Hur som helst behöver du nog jobba lite på din förmåga att uttrycka dina åsikter och föra en argumentation för det mesta du säger är bara trubbigt, juvenilt och faktiskt lite pinsamt.
Citera
2015-11-12, 07:40
Medlem
Dirty.s avatar
Riktigt imponerad av Davids insats, tror han kan gå långt. Ryan Hall känns jävligt svårslagen för han dock :/
Citera
2015-11-12, 08:47
Medlem
Ok. Två matcher idag, kanske för att ta igen för alla skippade avsnitt, eller för att första matchen blev lite kort.

Artem var rätt rolig att se, kul med lite aviga stilar, även om jag alltid har svårt för fighters som inte håller uppe garden, känns så fruktansvärt onödigt. Det är såna som åker på dom värsta knockarna förr eller senare.
I vilket fall bevisade han ju verkligen att han förtjänade en andra chans i programmet. Riktigt härliga kontringar och stenhårda jabbar.

Davids match var ju ingen skönhet direkt, men en svensk seger hur som helst. Nunez måste ju ha ett par ömma revben efter alla dom knäna. En del snygga sparkar av svensken men annars såg det fruktansvärt slarvigt ut, det kändes som om han spenderade extremt mycket energi på frenetiska och väldigt oprecisa slagserier på nära håll som inte gjorde mycket nytta. Tycker personligen bättre om disciplin framför aggressivitet.
Citera
2015-11-12, 09:32
Medlem
Artem har en jävligt udda stil. Ser lite ut som något från en gammal kungfu-film när han tränar. Efter lite googlande så utvecklande han tydligen detta själv när han började med boxning efter ha hållit på med pardans under hela sin uppväxt och SBG hjälpte till att vidareutveckla stilen.
Citera
2015-11-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Davids match var ju ingen skönhet direkt, men en svensk seger hur som helst. Nunez måste ju ha ett par ömma revben efter alla dom knäna. En del snygga sparkar av svensken men annars såg det fruktansvärt slarvigt ut, det kändes som om han spenderade extremt mycket energi på frenetiska och väldigt oprecisa slagserier på nära håll som inte gjorde mycket nytta. Tycker personligen bättre om disciplin framför aggressivitet.

Blev dock imponerad av Davids ground game med tanke på att man mötte en brottare samt att jag trodde han var en ren striker. Dock kan ju alla sparkar och knän mot kroppen gjort att Nunez inte riktigt hade krafterna kvar. När en professionell fighter öppet grimaserar och tar sig för sidan när han blir träffad, då är det nog ganska rejäla träffar. Att visa att man är trött eller får ont är ju som en energiboost till sin motståndare.

Väldigt lustig hur han tittade på domaren för att han skulle avbryta matchen när han GnPade honom. Såg ut som en söt hund som tiggde efter godis
Citera
2015-11-12, 22:22
Medlem
Mx_1337s avatar
Kul med två vinster för Européerna i avsnitt 8. Extra kul med David Teymur givetvis.
Känns inte som om varken han eller Svensson kommer åka för minst underhållande seger. Jänkaren Gruetzemacher borde, som det ser ut nu med en prelim kvar, vara den som hänger löst.
Dock verkar det som om Faber tycker att Svensson (?) borde åka. Det vore ett konstigt val eftersom han stått för ett av enbart 3 avslut hittills. Men eftersom det blir färre amerikaner än européer in i kvartsfinalerna så vet man ju aldrig...
Citera
2015-11-12, 22:55
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kul med två vinster för Européerna i avsnitt 8. Extra kul med David Teymur givetvis.
Känns inte som om varken han eller Svensson kommer åka för minst underhållande seger. Jänkaren Gruetzemacher borde, som det ser ut nu med en prelim kvar, vara den som hänger löst.
Dock verkar det som om Faber tycker att Svensson (?) borde åka. Det vore ett konstigt val eftersom han stått för ett av enbart 3 avslut hittills. Men eftersom det blir färre amerikaner än européer in i kvartsfinalerna så vet man ju aldrig...
Helt ärligt skiter jag i Svensson, tror inte en sekund att han kommer lyckas i UFC och det känns inte alls som han har potential att bli bättre heller.

Teymur har inte i närheten av samma MMA erfarenhet, är mycket yngre och är nog kanske tom bättre än Svensson i dagsläget.
Citera
2015-11-13, 07:17
Medlem
Tycker inte heller Svensson borde åka, han tog verkligen emot några rejäla smällar men reste sig och fick ett avslut. Objektivt måste det bli Amerikanen Gruetzemacher men som någon sa så kan dom ju vilja behålla lite balans mellan Europerna och amerikanerna. En match kvar dessutom där det känns som om Fabers gubbe har bra vinstchans.

Kul att två svenskar gick vidare men känner ingen riktig sympati med dom. Min favorit är helt klart Saul Rodgers och jag hoppas han tar hem det.
Citera
2015-11-13, 08:25
Medlem
Intrycket av Svensson var inte speciellt bra, men vi ska komma ihåg att han mötte en av dom som anses slå och sparka hårdast, men stod pall och rodde iland med en submission.

När en renodlad grappler möter en renodlad striker blir det inte alltid så vackert; grapplern vet att han måste käka några smällar, och när han väl fått ner motståndaren på backen handlar det om att ligga tungt och hålla fast tills man kan sätta en ganska trygg naked rear. Det blir liksom inte så himla fancy eller oförutsägbart.

Så här långt känns definitivt Saul och Artem som européernas mest solida spelare.
Citera
2015-11-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Teymur har inte i närheten av samma MMA erfarenhet, är mycket yngre och är nog kanske tom bättre än Svensson i dagsläget.

Förvisso har Teymur inte lika mycket erfarenhet i MMA men det är ju liksom att han är en prospect när det kommer till kampsport. Hans 50ish proffsthaiboxningsmatcher är inte att leka med erfarenhetsmässigt.

Tycker absolut inte Svensson förtjänar att åka. Jag menar, vad tror ni att tex Ryan Hall hade betett sig om han fått möta Thanh Le? Han hade nog stått ännu mindre än Svensson och gått på 50/50 direkt. Men det skulle inte förvåna mig om Dana kickar Svensson pga jävighet mot USA.
Dock så skulle det ju skicka vissa signaler om att det där med "dont leave it to the judges" betyder skit, något som Dana upprepat gång på gång genom åren
Senast redigerad av EkoMargit 2015-11-13 kl. 13:47.
Citera
2015-11-13, 22:12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Förvisso har Teymur inte lika mycket erfarenhet i MMA men det är ju liksom att han är en prospect när det kommer till kampsport. Hans 50ish proffsthaiboxningsmatcher är inte att leka med erfarenhetsmässigt.

Tycker absolut inte Svensson förtjänar att åka. Jag menar, vad tror ni att tex Ryan Hall hade betett sig om han fått möta Thanh Le? Han hade nog stått ännu mindre än Svensson och gått på 50/50 direkt. Men det skulle inte förvåna mig om Dana kickar Svensson pga jävighet mot USA.
Dock så skulle det ju skicka vissa signaler om att det där med "dont leave it to the judges" betyder skit, något som Dana upprepat gång på gång genom åren
Jag tror inte heller Svensson åker, däremot så bryr jag mig inte om han åker eller ej.

Det som är grejen med Teymur, han har riktigt bra stående och verkar ha lyckats relativt bra med att bygga upp det andra. Teymur är rolig att se för att det känns som att man kan förvänta sig förbättringar varje match, Svensson har väl i princip sett likadan ut i flera år nu.
Citera
2015-11-13, 23:49
Medlem
Grymt imponerad av David faktiskt, vilka jävla sparkar o knän han har. Någon som skrev tidigare att mycket såg slarvigt ut, men vafan han använde upp rejält med energi första ronden, o ska ja va ärlig tyckte jag att domaren kunde brutit matchen vid 2 tillfällen, speciellt om man kollar in matchen innan med Artem, då bröts det ganska fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in