Utveckla din budget lite mer. Har du 500 kakor att köpa bil för och sedan har du tänkt betala driftskostnader utöver det? Räkna med att lägga minst 50 papp om året i driftskostnader, och då är det riktigt snålt tilltaget.
Utveckla din budget lite mer. Har du 500 kakor att köpa bil för och sedan har du tänkt betala driftskostnader utöver det? Räkna med att lägga minst 50 papp om året i driftskostnader, och då är det riktigt snålt tilltaget.
This.
Bara försäkringen på en sådan bil kostar en hel del. Som jämförelse så betalar jag nu ca 6000kr/år helförsäkring för min Saab 9-5 Aero.
Lamborghini Gallardo -04 landar på 34.000kr/år helförsäkring hos Trygg-Hansa...
Nissan GT-R -12 landar på 77.000kr/år...
Audi R8 -12 (visserligen var det en V10) landar på 67.000kr/år...
Bara försäkringen på en sådan bil kostar en hel del. Som jämförelse så betalar jag nu ca 6000kr/år helförsäkring för min Saab 9-5 Aero.
Lamborghini Gallardo -04 landar på 34.000kr/år helförsäkring hos Trygg-Hansa...
Nissan GT-R -12 landar på 77.000kr/år...
Audi R8 -12 (visserligen var det en V10) landar på 67.000kr/år...
Är det verkligen så dyrt? Antar du kolla på div sidor där det säker igenom olika försäkringar? Dom stämmer sällan, min bilförsäkring kosta dubbelt så mycket nästan när jag sökte på nätet emot när jag ringde och prata med dom.
Är det verkligen så dyrt? Antar du kolla på div sidor där det säker igenom olika försäkringar? Dom stämmer sällan, min bilförsäkring kosta dubbelt så mycket nästan när jag sökte på nätet emot när jag ringde och prata med dom.
Är du under 25?
Nja jag kollade bara på första bästa bolag vilket blev Trygg-Hansa, och kollade snabbt på bilar med synliga regnummer på Blocket. Är i 30-årsåldern och har haft körkort i över 10 år, och det var över 5 år sedan jag sist råkade ut för att behöva använda bilförsäkringen, så att säga. Har som sagt en Saab 9-5 Aero som jag betalar drygt 6000kr/år i helförsäkring (då ingår tilläggsavgift för fri bärgning) för - så det är inte jag som är "problemet".
Porsche Turbo.
Snabb, 4wd, plats för 2+2, snygg, "billig" i drift, möjligheter till snabbare, många nav. områden, minimal värdeminskning, kvalité , stör ingen om den står på gatan
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!