2017-05-05, 11:16
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Jag har sagt det förut, och säger det igen: Det är inte möjligt att här presentera namn på alternativa gärningsmän. Det är förtal och straffbart. Alternativa teorier har redan presenterats, det är bara att läsa i tråden.

Enda alternativ som framlagda är att dömd person inte är skyldig, inga alternativa GM presenteras, inte vad som tekniskt bevisar att alternativ GM utfört det.

Endast ett par stolpskott presenterar alternativ och det är att offret själv utfört det, trots att ingen teknisk bevisning eller vittnesmål pekar i den riktningen.

Vi väntar på desamma revolutionerande alternativa fakta...
2017-05-05, 12:35
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Jag har sagt det förut, och säger det igen: Det är inte möjligt att här presentera namn på alternativa gärningsmän.
Det är förklarligt. Ni har ingen alternativ gärningsman som ni kan binda till brottet. Det finns bara en och det är Nerijus och det är bevisat med stark teknisk bevisning, vittnesiakttagelser och avsaknad av alibi.
Slå det om du kan och visa att du är duktigare än Inger Rönnbäck och Björn Hurtig.

Citat:
Det är förtal och straffbart.
Hittills har inget hindrat er att förtala åklagaren, polisen, militären, vittnen, MPS, NFC och inte minst Lisa och hennes familj så var är hindret med alternativa gärningsmannen? Kör du med dubbelmoral?

Citat:
Alternativa teorier har redan presenterats, det är bara att läsa i tråden.
DU skämtar va? Har inte sett någon alternativ teori än som ni kan backa upp med någon form av bevisning.

Citat:
Man får vara ganska rejält insnöad för att inte fatta vem/vilka det är vid det här laget.
För att du inte ska vara mer rejält insnöad än vanligt så kan du presentera din alternativa teori istället för att bara fabulera.
Senast redigerad av verbitum 2017-05-05 kl. 12:40.
2017-05-07, 07:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Om vi säger så här - jag vet vem som ligger bakom mordet och det är inte den dömde.

Citat:
Jag har sagt det förut, och säger det igen: Det är inte möjligt att här presentera namn på alternativa gärningsmän. Det är förtal och straffbart. Alternativa teorier har redan presenterats, det är bara att läsa i tråden.
Ni är enbart oerhört pinsamma och skämmer ut er.
Nivån på era inlägg som saknar förklaringar är ungefär detsamma som om man frågar en arg 5-åring varför han just gjorde något dumt och han har ingen förklaring utan skriker bara: "DÄRFÖR"!
Det räcker liksom inte att kasta ur sig att "man vet att NB är oskyldig" eller att säga "att man vet vem den skyldige är men vågar inte säga något för då är det förtal".
Då kan man lika gärna säga att det är en utomjordning som dödat Lisa, är ungefär lika mycket substans i det.

Det enda som framkommit i era inlägg är er sura attityd gentemot svenskt rättsväsende och er ovilja att acceptera att Nerijus dom är korrekt. Ni skulle hellre se att rättsväsendet hade fel och att någon annan var skyldig.

INGA verklighetsförankrade, trovärdiga alternativ har presenterats, enbart surheten mot rättsväsendet. Det räcker inte för att så minsta lilla tvivel över Nerijus skuld.
Det sår bara en jävla massa tvivel över hur ni är funtade egentligen.
2017-05-08, 11:39
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Det är så här att det finns militärer ute på FB som gör allt för att sagan om NB:s skuld skall hållas sann. Dessutom fanns det gott om poliser som spred information här på FB tidigare. Jag tänker inte spåra dem men jag vet att det finns myndigheter idag som håller på med just det. När dessa personer är identifierade är det lättare att gå ut med de alternativa tillvägagångsätten.
Vad gäller misstro mot rättsväsendet har du rätt, det finns många fel och brister inom bland annat polisen, åklagarmyndigheten samt domstolarna. Men det finns mycket som fungerar alldeles förträffligt. Problemet är att i Holm fallet agerade vissa poliser samt åklagaren och sedan även tingsrätten och hovrätten rätt mycket utanför gällande processlagar. Det kan röra sig om inkompetens, det kan röra sig om bristande resurser, det kan röra sig om all onödig ryktesspridning som bland annat FB stod för. Det gick åt mycket tid för polisen med ryktena kring en viss person som man ondgjorde sig på FB och som man målade ut som en potentiell mördare, trots att personen inte hade med saken att göra. Man drev hårt på att polisen skulle gräva i en viss klockan som låg ute på nätet och räknade ner tiden. Detta är saker som jag tror att man måste fundera på lite när man är inne på FB, om man inte är för politiskt korrekt och driver polisen att slösa resurser på ovidkommande sub- utredningar. Detta kommer nog massmedia att gräva mer i under sommaren är jag säker på.
Hur vore det om du slutade och drömma och spy galla över allt vad myndigheter heter och presenterar din alternativa teori?

Nu har du i ett och ett halvt år tragglat om saker som du än idag inte har verifierat med fakta utan bara tomma ord.

Tråden är till för att diskutera alternativa teorier och inte din kommande bok.
Senast redigerad av PantherE 2017-05-08 kl. 11:41.
2017-05-08, 12:07
Medlem
Citat:
Det är så här att det finns militärer ute på FB som gör allt för att sagan om NB:s skuld skall hållas sann. Dessutom fanns det gott om poliser som spred information här på FB tidigare. Jag tänker inte spåra dem men jag vet att det finns myndigheter idag som håller på med just det.

1) När läste åklagaren högt från FB för rättens ledamöter? Om han inte gjorde det så är den aspekten ovidkommande.
2) Det är ju jättesnällt av dig att du dels inte tänker spåra dels att då går ut med en varning om att myndigheters spårning pågår.
Allvarligt talat. Tror du att nån bryr sig om vad du låtsas veta för att göra dig mer intressant än du faktiskt är?
2017-05-08, 13:06
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Det är så här att det finns militärer ute på FB som gör allt för att sagan om NB:s skuld skall hållas sann. Dessutom fanns det gott om poliser som spred information här på FB tidigare. Jag tänker inte spåra dem men jag vet att det finns myndigheter idag som håller på med just det. När dessa personer är identifierade är det lättare att gå ut med de alternativa tillvägagångsätten.
Vad gäller misstro mot rättsväsendet har du rätt, det finns många fel och brister inom bland annat polisen, åklagarmyndigheten samt domstolarna. Men det finns mycket som fungerar alldeles förträffligt. Problemet är att i Holm fallet agerade vissa poliser samt åklagaren och sedan även tingsrätten och hovrätten rätt mycket utanför gällande processlagar. Det kan röra sig om inkompetens, det kan röra sig om bristande resurser, det kan röra sig om all onödig ryktesspridning som bland annat FB stod för. Det gick åt mycket tid för polisen med ryktena kring en viss person som man ondgjorde sig på FB och som man målade ut som en potentiell mördare, trots att personen inte hade med saken att göra. Man drev hårt på att polisen skulle gräva i en viss klockan som låg ute på nätet och räknade ner tiden. Detta är saker som jag tror att man måste fundera på lite när man är inne på FB, om man inte är för politiskt korrekt och driver polisen att slösa resurser på ovidkommande sub- utredningar. Detta kommer nog massmedia att gräva mer i under sommaren är jag säker på.

För ett tag sen tjafsade du om FRA och att dom kartla skribenterna här i tråden eller liknande. Nu kör du med polis och militär som finns på FB. Alla yrkeskategorier får skriva och läsa på FB så vart vill du komma med dit trams som inte har med tråden att göra?

Har du alternativ teori eller inte? Det är trots allt det tråden handlar om och inte din inbillningssjuka fantasi utan substans.
2017-05-08, 15:05
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Om vi säger så här - jag vet vem som ligger bakom mordet och det är inte den dömde.

Skulle det inte komma fram massa nya saker under våren eller hur var det du fantiserade ?
Jag har inte sett ett enda sketet jota som talar för att någon annan skulle vara skyldig .
Vi vet alla vem som ligger bakom mordet , nämligen sexualsadisten Onanerijus Skvättovicius .
Om vi säger så här - Du vet inte ett jävla skit .
Onanerijus är den ende som har varit och är aktuell som mördare och har bara tvålplockning
att se fram emot under resten av sitt ruttna liv i fängelset i hemlandet .
Precis som alla andra jävla fega arslen till kvinnomördare så lär han stå
längst ner på rangskalan på kåken .
Där lär han inte klara sig undan med lite varmt vatten i snoken .
2017-05-08, 16:25
Medlem
bernad_laws avatar
Vilka som skriver här är INTE topic. /Mod
2017-05-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Skulle det inte komma fram massa nya saker under våren eller hur var det du fantiserade ?
Jag har inte sett ett enda sketet jota som talar för att någon annan skulle vara skyldig .
Vi vet alla vem som ligger bakom mordet , nämligen sexualsadisten Onanerijus Skvättovicius .
Om vi säger så här - Du vet inte ett jävla skit .
Onanerijus är den ende som har varit och är aktuell som mördare och har bara tvålplockning
att se fram emot under resten av sitt ruttna liv i fängelset i hemlandet .
Precis som alla andra jävla fega arslen till kvinnomördare så lär han stå
längst ner på rangskalan på kåken .
Där lär han inte klara sig undan med lite varmt vatten i snoken .

Det är svårt att tro att han ensam lyfte och hängde upp flickan och tryckte in i skåpet. Det är möjligt att han hade en medhjälpare oavsett än vem det var.
2017-05-12, 15:04
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Det är svårt att tro att han ensam lyfte och hängde upp flickan och tryckte in i skåpet. Det är möjligt att han hade en medhjälpare oavsett än vem det var.

Och än vem skulle det vara mer som enligt dina briljanta hypoteser är inblandad ?
En stor , stark hantverkare som hanterar en liten späd tjej på ca 45 kilo .
Jo det verkar ju väldigt konstigt eller hur ?
Inga som helst belägg finns för att någon annan är inblandad .
Du vet att fallet är avslutat va ?
Bara hemtransporten av ärkearslet återstår .
Verkar knappast som om dom ens vill ha tillbaka honom .
2017-05-12, 15:34
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK

Varför lämnade inte den "möjliga medhjälparen" spår efter sig utan bara Nerijus?
Finns det vittne som såg två personer i Nerijus bil när han flängde tur och retur Martorp?

För å vara stor och stark kroppsarbetare så är ju Nerijus ovanligt klen och svag om han inte klarar av att hantera 40-50 kilo.
2017-05-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Varför lämnade inte den "möjliga medhjälparen" spår efter sig utan bara Nerijus?
Finns det vittne som såg två personer i Nerijus bil när han flängde tur och retur Martorp?

För å vara stor och stark kroppsarbetare så är ju Nerijus ovanligt klen och svag om han inte klarar av att hantera 40-50 kilo.
Lisas DNA hittades på frun och hans bror. Frun med Nerijus och hans bror tittat på porrfilmer för upphetsning och tips om nya sexgrejer. Han berättat hos HR att han hjälpt till att lyfta ner henne därför spåren från henne fanns på honom. Fy, vad hemskt. Stackars fina Lisa. Jag tycker att alla som är skyldig till hennes död skall avslöjas och straffas för det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in