2017-01-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Misstänka är inte samma sak som att bevisa. Det existerar alltså bara i din fantasivärld och inte i verkligheten. Med andra ord så är ingenting planterat och allt är som åklagaren beskrev.
Bra då erkänner du att att du ljuger och inget är planterat som du så friskt fabulerar om.
Samma här med du har ingen alternativ gärningsman, du kan inte bevisa det bara fabulera om det.
Här erkänner du med med andra ord att det är Nerijus som är mördaren och dina tidigare fabler är bara påhitt från dig.
Okej, bevisa det, och kör inte med samma fabler som du har gjort innan. Det du har kommit med hittills är bara påhittade lögner.
Vem är den alternativa gärningsmannen?
Du måste bevisa det och inte bara fabulera om det.
Vi påstår inte, det är bevisat att Nerijus är gärningsman.
Absolut inget orimligt krav eftersom det är bevisat att Nerijus är gärningsman i två instanser och för att motbevisa att det inte är han så ska ni bevisa vem annan det kan vara.
Det som bland annat direkt bevisar att att Nerijus var inte gärningsmannen för Lisa är handsken som hittas i ladan av bröderna på morgonen 07.00 den 8 juni som låg bredvid en brunn som de tömde varje morgon.
Orsaken att någon placerat dit handsken var den att polisen skulle börja söka ladan igen och därmed få den avspärrad.
Polisen hade tidigare avslutat söket 05.20 utan att de hittat någonting där och hade inte heller spärrat av ladan efter söket.
Ladan måste spärras av därför mycket jobb var planerat i ladan som skulle visa att Nerijus var gärningsmannen.
Polisen hittade ingenting vid andra söket 8 juni men sedan kom örhängen fram den 9 juni och därför blev ladan avspärrat och jobb kunde utföras i ladan ostört.
Därefter hittades en hängningsanordning som aldrig kunde ha fungerat, hårstrån från Lisa. repstumpar, blodspår m.m. Naturligtvis DNA i massor.
Det är helt orimligt att Nerijus skulle ha placerat handsken vid brunnen och sedan rapporterat om fyndet, utan den som placerade handsken vid brunnen visste om att Lisa var mördad.
2017-01-16, 11:57
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som bland annat direkt bevisar att att Nerijus var inte gärningsmannen för Lisa är handsken som hittas i ladan av bröderna på morgonen 07.00 den 8 juni som låg bredvid en brunn som de tömde varje morgon.
Orsaken att någon placerat dit handsken var den att polisen skulle börja söka ladan igen och därmed få den avspärrad.
Polisen hade tidigare avslutat söket 05.20 utan att de hittat någonting där och hade inte heller spärrat av ladan efter söket.
Ladan måste spärras av därför mycket jobb var planerat i ladan som skulle visa att Nerijus var gärningsmannen.
Polisen hittade ingenting vid andra söket 8 juni men sedan kom örhängen fram den 9 juni och därför blev ladan avspärrat och jobb kunde utföras i ladan ostört.
Därefter hittades en hängningsanordning som aldrig kunde ha fungerat, hårstrån från Lisa. repstumpar, blodspår m.m. Naturligtvis DNA i massor.
Det är helt orimligt att Nerijus skulle ha placerat handsken vid brunnen och sedan rapporterat om fyndet, utan den som placerade handsken vid brunnen visste om att Lisa var mördad.

Nu kör du med samma skitsnack som innan.
Du åberopar en handske som bevis mot all teknisk bevisning?

Polisen sökte efter Levande Lisa och kröp inte runt i hela ladan för att söka efter handske örhänge med mera.
Det du tycker är orimligt har inget med det som verkligen är rimligt att göra. Dina fantasier är bara fantasier och inga som helst bevis.

Vem har påstått att Nerijus eller någon annan har placerat handsken vid brunnen?

"utan den som placerade handsken vid brunnen visste om att Lisa var mördad"
Vem är "den"?

Lisa tappade handsken när Nerijus överföll henne i ladan. att ingen såg den fören dagen efter är för att dom letade efter Lisa och inte handsken.

Har du verkligen inget nytt att komma med än dina ogrundade och obekräftade fantasier?

Vågar du inte ge dig på det centrala bevisningen (DNAt) som skickade Nerijus rakt i fängelset?

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm
Senast redigerad av PantherE 2017-01-16 kl. 12:28.
2017-01-16, 13:04
Medlem
Intressant att läsa alla kommentarer och påhopp. Bara för att man skriver en bok om mordet på Lisa Holm så förutsätts att man konspirerar. Vem har sagt att min slutsats är att N.B är oskyldig? Jag är mer intresserad av att kontrollera vad vissa militärer gjorde i Blomberg och Martorp på sin fritid.

Bland annat ställer jag mig frågan vem som rekvirerade militär hjälp? Varför gick polisen emot gällande regler och lät LH:s pappa vara med och leta efter att FU om brott förelåg?

Varför denna hets i denna tråd mot alla som har andra åsikter. Är det någon som döljer något?

Hur i helskotta kom Långström in i bilden? Han är ju barnpsykiatriker med ett stort antal tvivelaktiga utsagor i massmedia berörande bl a invandrarungdomar etc. En riktig creapy guy!

Detta är bara några av de frågor som jag ställer mig - men Nerijus skuld eller oskuld har jag ännu inte fattat beslut om, för min bok.
2017-01-16, 13:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Du kan inte fortsätta att hävda att det rör sig om planteringar om du inte svarar på frågorna du fått om den tekniska bevisningen först. Du måste kunna svara korrekt, trovärdigt och med vetenskaplig förankring.

B.la så här skrev #PantherE till dig:
Citat:
..det finns inte mindre än 9 blandbilder med Nerijus och Lisas DNA utöver de andra som inte är blandbilder utan enbart Nerijus DNA och Lisas plus ett från Irina.
Alla 9 är med olika grad (styrka i olika blandningar)
Förklara gärna hur "planteraren" lyckades med att fixa så att det inte är samma på någon blandning.
Förklara även hur han fick tag på Nerijus blod och vilken utrustning han hade till detta.
Körde han runt med en stor buss med professionell lab-utrustning?

Det krävs en person med mycket stora kunskaper i molekylärbiologi enligt professor #Hamilkar, och du vill väl inte påstå att Hamilkar ljuger, eller vill du det?
Förstår du inte att allt i din teori faller om du inte ens klarar att förklara det här, varför du "har rätt" i fråga om planteringar?

Du beskriver två av dina fantasier i ditt inlägg och menar att det är tyngre bevisning än det som fällde Nerijus?

"Någon" är din fantasi och "har placerat dit handsken" är också din fantasi. Detta är dina fantasier och önsketänkande om handsken som tappats av Lisa någon gång under Nerijus överfall.

Bemöt nu frågeställningarna om DNA-bevisningen istället. Där ligger ditt största problem som du måste lösa för att kunna fortsätta att hävda att det rör sig om planteringar. Vetenskaplig förankring på svaren tack, inget tyckande, troende eller känsla av något. Se till att få det riktigt korrekt och genomarbetat nu.

Eller är sanningen den att du inte har några förklaringar?

Att du bara helt enkelt tycker så förbannat synd om den sexualsadistiske flickmördaren?
Så att du helst vill slippa prata om den förargliga DNA-bevisningen?
2017-01-16, 13:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Så fantasierna snurrar i "din/er" skalle som vanligt ?
Och exakt samma tjat från "allihop" naturligtvis .
Inte ett skit av det du skriver bevisar att sexualsadisten och mördaren Nerijus
inte är gärningsmannen , bara samma verklighetsfrämmande svammel som vanligt .
Har du erfarenhet av att hänga upp folk i plastslangar ?
Eller hur faan vet du att hängningsanordningen inte skulle fungerat ?
Ingen som helst match för en stark hantverkare att hänga upp offret i slangen .
Du kan ju inte räkna med att alla är lika klena som du .
Handsken är inte utplacerad utan åkte av vid överfallet liksom örhängena .
Ingen har planterat några saker i ladan eller i gamla mjölkrummet .
Tala om vem som i din snedvridna hjärna är den skyldige och hur bar han sig åt .
När gjordes det och hur kom han över alla sakerna som planterades ?
Kom inte med ditt jävla skitsnack om förtal igen .
Det är bara ett bevis på att du inte kan bevisa ditt svamlande och att du
inte har en SPECIFIK alternativ gärningman du kan presentera .
Det är detta tråden handlar om inte att skriva sagor och fabler helt tagna ur luften .
2017-01-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Intressant att läsa alla kommentarer och påhopp. Bara för att man skriver en bok om mordet på Lisa Holm så förutsätts att man konspirerar. Vem har sagt att min slutsats är att N.B är oskyldig? Jag är mer intresserad av att kontrollera vad vissa militärer gjorde i Blomberg och Martorp på sin fritid.

Bland annat ställer jag mig frågan vem som rekvirerade militär hjälp? Varför gick polisen emot gällande regler och lät LH:s pappa vara med och leta efter att FU om brott förelåg?

Varför denna hets i denna tråd mot alla som har andra åsikter. Är det någon som döljer något?

Hur i helskotta kom Långström in i bilden? Han är ju barnpsykiatriker med ett stort antal tvivelaktiga utsagor i massmedia berörande bl a invandrarungdomar etc. En riktig creapy guy!

Vem som rekvirerade militär hjälp inledningsvis krävs väl inte "rocketscience" för att lista ut. Vad har Lisas pappa för jobb? Har han jobbarkompisar? Tror du han var tvungen att muta dem för att de skulle ställa upp. Sedan råkar detta sammanfalla med att militär per rutin kallas in vid personsök och att militären å sin sida har instruktioner för detta.

Så länge fallet handlar om eftersök lär du inte kunna hindra en förälder att söka efter sitt eget barn. Vilka gällande regler för det hänvisar du till.

Långström kunde tydligen hänvisa till forskning. Riktigt creapy resultat hade den forskningen gett vid handen. På ett riktigt creapy sätt passade allt in på vad som hänt i Blomberg.
2017-01-16, 13:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Detta är bara några av de frågor som jag ställer mig - men Nerijus skuld eller oskuld har jag ännu inte fattat beslut om, för min bok.
Vilken är målgruppen för boken? Vilka fler än Fagro, nopomil, Sudhamra, A1HORNYLAD, Megatant & Co?
Tror du inte att folk kan tänka själva, förutom dessa då? "Hetsen" mot avvikande åsikter kallas sanningen. Du vet, den solida tekniska bevisningen, livstidsdomen, avsaknaden av alibi för NB, hans frus mened osv.
Självklart är det sanningen man föredrar framför förtal och kränkningar mot offret och hennes far. Man föredrar sanningen och fakta framför faktaresistens, konspiratoriskt, fördomsfullt och rättshaveristiskt tänkande och man föredrar sanningen framför svartmålning av de människor som hjälpte till att söka efter Lisa. De är värda respekt och beundran, inte förtal. Man föredrar sanningen, rättvisan och godheten framför ondskefulla påhopp och lögner i fallet - ALLT för den sexualsadistiske mördarens skull.

Du är inte vidare påläst om du undrar varför Långström kom in i bilden. Vore nog läge för dig att skaffa lite bättre underlag om du ska försöka att skriva en bok. Långström kontaktades som sakkunnig, i egenskap av sin erfarenhet som forskare kring sexuella avvikelser och sexualbrott. Han är internationellt känd för detta, respekterad och anlitad som föreläsare. Som han skriver själv i svaret till polisen (FUP sid 1001):
Citat:
Min egen kompetens inom området bygger på att jag sedan 1995 arbetat med forskning kring orsaker till allvarliga vålds- och sexualbrott. Samt hur sådana kan förebyggas och förövare bedömas och rehabiliteras.
Som offret såg ut vid anträffandet, med blottade bröst och kön, silvertejp, snara m.m vore det tjänstefel av polisen att inte kontakta sakkunnig inom sexualsbrottsforskning.
Långström har själv skrivit på sin profilsida på Karolinska Institutet b.la detta:
Citat:
Min avhandling från 1999 handlade om unga förövare av sexualbrott; vålds- och sexualbrottslighet hos barn och vuxna har sedan dess förblivit ett specialintresse. Jag är därför inblandad också i studier av förebyggande insatser och verksam behandling mot olika slags utagerande, aggressiva beteenden. Jag bedriver även epidemiologiska studier kring orsaksfaktorer, samtidiga svårigheter och konsekvenser av avvikande sexualitet och sexuella problembeteenden i den allmänna befolkningen.
Från 2008 till mars 2016 var jag på 50% forskargruppsledare samt nationell vetenskaplig rådgivare inom Kriminalvårdens FoU med uppdrag att bidra till evidensbaserad praktik. Dvs. att Kriminalvårdens klientinsatser bygger på bästa kunskapsunderlag och att brottsdömda genom verksam behandling bättre kan avstå från ny brottslighet och missbruk efter avtjänad påföljd
http://ki.se/people/niklan

Undrar varför DU har problem med att Långström kontaktades?

Undrar också vad DU har för problem med att Lisas far hjälpte till att söka efter sin dotter?
Skulle inte du själv ha gjort det i samma situation?

Vad döljer DU för märkliga tankar?

Edit: du är ju redan övertygad om att Nerijus är oskyldigt dömd så varför hymlar du om det?
Där har du din "creapy guy", den Du försvarar.....
Senast redigerad av magiciadehex 2017-01-16 kl. 14:43.
2017-01-16, 13:54
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Citat:
Vem har sagt att min slutsats är att N.B är oskyldig?
Det har du själv sagt.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
Jag är mer intresserad av att kontrollera vad vissa militärer gjorde i Blomberg och Martorp på sin fritid.
Du får väl fråga militären om vad dom gjorde på sin fritid om du nu så gärna vill veta det.

Citat:
Bland annat ställer jag mig frågan vem som rekvirerade militär hjälp?
Får du något svar av dig själv? Annars kan du fråga polisen (Utredarna) för dom vet det säkert.

Citat:
Varför gick polisen emot gällande regler och lät LH:s pappa vara med och leta efter att FU om brott förelåg?
Det var pappan som började leta och sedan begärde hjälp av polisen. Var någonstans står det att en far inte får leta efter sin dotter?

Citat:
Vad du tycker eller inte tycker om Långström har inget med mordet på Lisa att göra.

Citat:
Detta är bara några av de frågor som jag ställer mig
Och? får du några svar av dig själv?

Citat:
men Nerijus skuld eller oskuld har jag ännu inte fattat beslut om, för min bok.
Återigen:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Vilka beslut du tar för din bok är totalt ointressant, det är inte det tråden handlar om.
Senast redigerad av PantherE 2017-01-16 kl. 14:00.
2017-01-16, 14:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Har du tjatat färdigt om din påhittade bok snart ?
Är det tillåtet att göra reklam för skräp här på FB ?
Så du är också intresserad av vad militären gjorde i Blomberg och Martorp ?
Då måtte du i så fall vara jävligt trög i pallet .
Att de var vänner till Lisas pappa har du väl missat förstås ?
Visst är det jävligt konstigt att pappans vänner ställer upp och hjälper till
att leta när deras kollegas dotter har försvunnit ?
Undrar just hur ni tänker egentligen ?
Är det en slump att alla håller på och tjatar om detta tro ?
Jag har i alla fall helt klart för mig vad det beror på .
Hetsen som du kallar det beror på att vi inte godtar era jävla tramserier .
Ni kan inte komma med ett alternativt händelseförlopp .
Ni kan inte bevisa ett skit eller föra fram riktiga fakta som styrker era fantasier .
Långström creapy guy ?
Nej du , det är sexualsadisten och mördaren Nerijus som är en creapy guy .
Psykopaten som lurat de flesta i Blomberg och alla här som sitter här och försvarar aset .
Den arbetsamme och snälle balten som visade sig vara ett odjur och monster istället .
Där kan man verkligen tala om en creapy guy .
2017-01-16, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Även om lada var spärrat kunde gm komma till ladan och genom dörröppningen slänga örhänge in.
Självklart inte då de återfanns innanför dörren till stalldelen ända upp till 4 meter in.
Citat:
L var tejpat med tejp från två olika rullar - detta talar om ett annat händelseförlopp än åkl hade presenterad.
Det tolkas som mer troligt att all tejp kommer från en och samma rulle.
De hade inte detaljöverensstämmelser, men det iakttogs heller inte några särskiljande olikheter och därav följande slutsats:
Citat:
Ställt mot andra rullar med vävtejp bedömdes det något mera sannolikt att få erhållna resultat om de två bitarna E och F kommer från rullen än om de kommer från en annan rulle.
De två bitar som satt över munnen (E, F) kunde sammanfogas till en enhet - men inte sammanfogas med den enhet som satt runt huvudet (A, B, C, D). Sammantaget över 2.5 meter tejp.
Det är således troligt att han tejpar munnen för att tysta ner henne med de två separata bitarna (38.5 + 22.5 cm) och drar sen - i sadistisk anda - resten runt huvudet (nästan två meter tejp).
Citat:
Därför finns inte NB's dna inne i tejprullen som hittades i ladan trotts att det borde finnas eftersom han hade använt den.
... inte ens Lisas handske har främmande DNA trots att det de facto är flertal som tagit i den.
För övrigt är det mycket troligt att en sadistisk förövare som runkat fram sin mordplan i flera månader tänkt sig ha handskar - att han ville komma undan är uppenbart då han gömde henne och att han valt ut mjölkrummet som mordplats råder ingen tvekan:
Annars hade hon dött i närheten av laduporten alt. stalldelen, strypt i affekt.
.. snarare än strypt, hängd, tejpad, blottad i ett speciellt rör 50 meter bort vill säga.

Det är ett väldigt udda mord med tung bevisning och därav har ingen av er fram till dags datum lyckats komma med nåt sannolikt alternativ versus åklagarens beskrivning.
Tick, tack, tick tack.. blod DNA på kläderna... tick, tack..

Att yla om plantering som ett mantra hjälper föga - det har Rönnbäck redan testat och misslyckas fatalt.
2017-01-16, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är mer intresserad av att kontrollera vad vissa militärer gjorde i Blomberg och Martorp på sin fritid.

Vid eftersök försvunnen person rekvireras militär. Inte minsta märkligt.
Vid eftersök försvunnen person hjälper släkt, vänner och arbetskamrater till. Inte minsta märkligt.

Parallellt med eftersök upprättades en förundersökning då misstanke om brott förelåg.
När MPS engagerades inordnades vänner i grupp i MPS regi.
Oavsett så är alla som engagerat sig/blivit engagerade underställda polis.

Vilka regler som polis "gått emot" är det snarare du som ska förklara då det är ditt påstående.
2017-01-16, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Creapy är din subjektiva uppfattning - men du lär få lägga till uppgifter kring hans profession då han är expert på vålds- och sexualbrott, prevention och riskanalyser kring sexualbrottsförövare.

Han har stöd vad det beträffar sakkunnigutlåtande. Både Åsgård och GW har startat upp GMP så här pratar vi erfarenhet gällande profilering dvs gärningsmäns beteende vid denna sorts vidriga mord.
Citat:
- Den som gjort detta är en person som har kontemplerat över ett sådant här förlopp sedan länge och har haft en längtan att genomföra detta på ett ohyggligt sadistiskt sätt.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...3%A5l-1.157811
Citat:
Han är en sexuell sadist

Det här är faktiskt en väldigt grym gärning. Det är ett sadistiskt sexualmord som vi inte har många av. Han är körd.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...sadist-1.11846
Det hjälper föga att gå denna väg - ignorera utlåtandet via nedvärdering - om NB ska tolkas som oskyldig. Det finns nämligen ingen som tror på skitsnacket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in