Citat:
Ursprungligen postat av
Sudharma
Det är inte klart vem som hade lagt video.
Det stod initialer JV.
Var det verkligen Johan Vadman eller inte vet vi ju inte.
Det kunde vara L mördare som har lagt video, men i så fall skulle han inte skriva sina riktiga initialer,
så korkad var han inte.
Frågan är varför? Svar är - för att vilseledda alla.
Jag kan t ex lägga video och skriva namn t ex - BB. Det betyder inte att jag är Britt Bensson, jag har ett annat namn och efternamn.
Naej jag såg nu först i början av tråden att det tydligen inte var Johan Vadman
Jag vet inte varför men är en massa andra som hade påstått det i mitten av denna tråden, hmmm.
Johan Vadman hade tydligen även blivit förhörd av polisen men det var en återvändsgränd, och jag tror även inte att en 40-åring som johan hade någonting överhuvudtaget att göra med Lisa Holm och att han inte ens kände henne alls.
Dessutom Initialerna Är VJ, det behöver inte vara JV omvänt överhuvudtaget. VJworld.com leder till någon site med kvinnliga dansare/filmer.
Jag känner ändå att detta inte är ett vanligt fall utan kan i värsta fall ha att göra med symobliskt/rituellt mord, då det hela känns som ett statement och det hela blir ännu mer bisarrt med videon.
Jag tror att vi är helt inspårade på fel linje och man borde ha utrett filmen mycket mer utbrett, lite bristande polisarbete där enligt mig. Kunde inte Polisen ha spårat vem som har skapat Youtubekontot med deras teknologiska resurser idag? Pappan hade tydligen varit SOG-operatör och hade antagligen kontakter.
Summa sumarum angående frågetecken för mig som borde utredas mer
- Videon släpps 13 dagar före försvinnandet, slumpen? Enligt föräldrarna så brukade de alltid skjutsa och hämta Lisa på caféet, varför åkte hon moped själv just denna 13 dagen i perfekt linje med videon "13. Känns som att detta är ett statement just med filmen också.
-Hade Lisas familj samröre med hemliga sällskap/ seriösa fiender etc?
-Pappan hade ju tydligen varit SOG-operatör. Kan pappan ha haft någon fejd/hot mot sig i samröre med sin SOG tjänst och därav attackerade hans fiender hans hjärta och själ istället för han själv?
-Varför skulle en simpel knegare som Nerijius som var här och slet hårt för levebrödet ladda upp en video på youtube under synonym "13". Jag är ledsen men detta går inte ihop för mig
Videon är nyckeln!