2016-12-09, 02:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är I Rönnbäck som säger i slutpläderingen att ladan var öppen hela veckan och är inte mitt påhitt.
Men eftersom det skedde en omfattande plantering i ladan som skulle göra Nerijus misstänkt kan inte ladan ha varit avspärrat för planteringar. Polisen gör inga planteringar utan det måste vara externa krafter som varit i farten, sannolikt med auktoritetens goda minne.
Det har skett en konspiration mot Nerijus där han var utsedd att få skulden för mordet på Lisa.
Hur många som direkt deltagit i den konspirationen behöver inte vara något större antal.
Däremot de som känt till att Nerijus var oskyldig och utsedd av auktoriteten att få skulden för mordet anser jag rör sig om flera hundra personer i Blomberg området.
Det går helt enkelt inte att missa en sådan sak att det var planteringar och en konspiration att sätta dit en oskyldig, som skulle få skulden för mordet på Lisa.
Det återstår för dig att bevisa att det förhöll sig så som du påstår.
Det räcker nämligen inte att du 5,10 gånger om dagen upprepar dina påståenden om en oskyldig
NB, planteringar och konspiration och förhandlare och allt vad det är mera.
Du måste för fan kunna styrka vad du hävdar annars duger det inte någonstans.
Förstår du verkligen inte detta själv?
Nå, kan du styrka? Kan du komma fram med lite konkreta bevis för allt du häver ur dig?
Annars, ska du veta, blir det noll värt. Begrips?
Senast redigerad av Grandioso 2016-12-09 kl. 02:26.
2016-12-09, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det är inte klart vem som hade lagt video.
Det stod initialer JV.
Var det verkligen Johan Vadman eller inte vet vi ju inte.
Det kunde vara L mördare som har lagt video, men i så fall skulle han inte skriva sina riktiga initialer,
så korkad var han inte.
Frågan är varför? Svar är - för att vilseledda alla.
Jag kan t ex lägga video och skriva namn t ex - BB. Det betyder inte att jag är Britt Bensson, jag har ett annat namn och efternamn.

Naej jag såg nu först i början av tråden att det tydligen inte var Johan Vadman
Jag vet inte varför men är en massa andra som hade påstått det i mitten av denna tråden, hmmm.

Johan Vadman hade tydligen även blivit förhörd av polisen men det var en återvändsgränd, och jag tror även inte att en 40-åring som johan hade någonting överhuvudtaget att göra med Lisa Holm och att han inte ens kände henne alls.

Dessutom Initialerna Är VJ, det behöver inte vara JV omvänt överhuvudtaget. VJworld.com leder till någon site med kvinnliga dansare/filmer.

Jag känner ändå att detta inte är ett vanligt fall utan kan i värsta fall ha att göra med symobliskt/rituellt mord, då det hela känns som ett statement och det hela blir ännu mer bisarrt med videon.

Jag tror att vi är helt inspårade på fel linje och man borde ha utrett filmen mycket mer utbrett, lite bristande polisarbete där enligt mig. Kunde inte Polisen ha spårat vem som har skapat Youtubekontot med deras teknologiska resurser idag? Pappan hade tydligen varit SOG-operatör och hade antagligen kontakter.

Summa sumarum angående frågetecken för mig som borde utredas mer

- Videon släpps 13 dagar före försvinnandet, slumpen? Enligt föräldrarna så brukade de alltid skjutsa och hämta Lisa på caféet, varför åkte hon moped själv just denna 13 dagen i perfekt linje med videon "13. Känns som att detta är ett statement just med filmen också.

-Hade Lisas familj samröre med hemliga sällskap/ seriösa fiender etc?

-Pappan hade ju tydligen varit SOG-operatör. Kan pappan ha haft någon fejd/hot mot sig i samröre med sin SOG tjänst och därav attackerade hans fiender hans hjärta och själ istället för han själv?

-Varför skulle en simpel knegare som Nerijius som var här och slet hårt för levebrödet ladda upp en video på youtube under synonym "13". Jag är ledsen men detta går inte ihop för mig

Videon är nyckeln!
2016-12-09, 02:31
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Naej jag såg nu först i början av tråden att det tydligen inte var Johan Vadman
Jag vet inte varför men är en massa andra som hade påstått det i mitten av denna tråden, hmmm.

Johan Vadman hade tydligen även blivit förhörd av polisen men det var en återvändsgränd, och jag tror även inte att en 40-åring som johan hade någonting överhuvudtaget att göra med Lisa Holm och att han inte ens kände henne alls.

Dessutom Initialerna Är VJ, det behöver inte vara JV omvänt överhuvudtaget. VJworld.com leder till någon site med kvinnliga dansare/filmer.

Jag känner ändå att detta inte är ett vanligt fall utan kan i värsta fall ha att göra med symobliskt/rituellt mord, då det hela känns som ett statement och det hela blir ännu mer bisarrt med videon.

Jag tror att vi är helt inspårade på fel linje och man borde ha utrett filmen mycket mer utbrett, lite bristande polisarbete där enligt mig. Kunde inte Polisen ha spårat vem som har skapat Youtubekontot med deras teknologiska resurser idag? Pappan hade tydligen varit SOG-operatör och hade antagligen kontakter.

Summa sumarum angående frågetecken för mig som borde utredas mer

- Videon släpps 13 dagar före försvinnandet, slumpen? Enligt föräldrarna så brukade de alltid skjutsa och hämta Lisa på caféet, varför åkte hon moped själv just denna 13 dagen i perfekt linje med videon "13. Känns som att detta är ett statement just med filmen också.

-Hade Lisas familj samröre med hemliga sällskap/ seriösa fiender etc?

-Pappan hade ju tydligen varit SOG-operatör. Kan pappan ha haft någon fejd/hot mot sig i samröre med sin SOG tjänst och därav attackerade hans fiender hans hjärta och själ istället för han själv?

-Varför skulle en simpel knegare som Nerijius som var här och slet hårt för levebrödet ladda upp en video på youtube under synonym "13". Jag är ledsen men detta går inte ihop för mig

Videon är nyckeln!

Nej, videon är inte nyckeln. Polisen har spårat den till någon i Turkiet (tror jag det var) och den killen har mani på att ladda upp klockor på Youtube. Den klockan hete något annat dessförinnan som den personen senare döpte om till 13 och har inget med mordet på Lisa att göra.
2016-12-09, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Nej, videon är inte nyckeln. Polisen har spårat den till någon i Turkiet (tror jag det var) och den killen har mani på att ladda upp klockor på Youtube. Den klockan hete något annat dessförinnan som den personen senare döpte om till 13 och har inget med mordet på Lisa att göra.

Jaa ok ,men just att han lade upp filmen 13 dagar innan. Går det att se vad kontot hette innan han bytte namn?
2016-12-09, 02:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Videon är nyckeln!
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det är inte klart vem som hade lagt video.
Det stod initialer JV.
Var det verkligen Johan Vadman eller inte vet vi ju inte.
Det kunde vara L mördare som har lagt video, men i så fall skulle han inte skriva sina riktiga initialer,
så korkad var han inte.
Frågan är varför? Svar är - för att vilseledda alla.
Jag kan t ex lägga video och skriva namn t ex - BB. Det betyder inte att jag är Britt Bensson, jag har ett annat namn och efternamn
Citat:
Lisa Holm-användare på Youtube

Men vissa gåtor från utredningen har delvis fått svar. Bland annat har utredarna gått till botten med den kusliga Youtubevideon som publicerades flera dagar innan Lisa Holm upptäcktes i arbetsboden. Upplagd av en användare som kallade sig "Lisa Holm", med en klocka som tycktes räkna ned mot flickans död.

– Nationellt operativa avdelningen (före detta Rikskriminalen) spårade användaren till Turkiet, säger Lars Johansson.

Hur kommer det sig att en användare i Turkiet kallar sig "Lisa Holm" och tycks ha en klocka som tickar ned mot hennes död?

– På internet ligger massa sådana här klockor. Är det något intressant som händer i världen, som nu med klimatmötet, så är det lätt att byta användarnamn och i kombination med en klocka som tickar ner plötsligt få full fart och många klick.

http://www.expressen.se/gt/villospar...holms-mordare/

Så låg det till med den saken.
2016-12-09, 02:40
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jaa ok ,men just att han lade upp filmen 13 dagar innan. Går det att se vad kontot hette innan han bytte namn?

Som sagt så har den klockan varit uppe under annat namn som sedan döptes om till 13. Kontot heter ju samma, det är videon som blev omdöpt. Polisen har undersökt saken och har sedan kommit fram till att den inte har något med Lisa att göra över huvud taget.
2016-12-09, 02:42
Medlem
Citat:

Denne klockfanatiker är helt rätt spårad till Turkiet. Han är hörd av landets säkerhetstjänst och avförd ur utredningen. Syftet med denna Youtubesekvens var väl lite diffus. Vederbörande uppfattades som lite rolig i hjärnkontoret.
2016-12-09, 02:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Eftersom bröderna kunde gå in i ladan den 8 juni vid 07.00 tiden och någon planterade Lisas örhängen den 9 juni i ladan visar det att ladan var inte avspärrad, som I. Rönnbäck säger i slutpläderingen att ladan var öppen hela veckan.
Motivet till att ladan var öppen kunde vara att det skulle göras mängder med planteringar där och göra Nerijus misstänkt för mordet på Lisa.
Red ut de lögner du redan levererat istället för att börja på en ny.

Rönnbäck säger inte att ladan var öppen hela veckan i nån plädering.
Avspärrningarna var av några timmar på onsdag som jag redan skrivit. Dess innan spärrad på måndag kl 11.40.
2016-12-09, 02:45
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Denne klockfanatiker är helt rätt spårad till Turkiet. Han är hörd av landets säkerhetstjänst och avförd ur utredningen. Syftet med denna Youtubesekvens var väl lite diffus. Vederbörande uppfattades som lite rolig i hjärnkontoret.

Precis som du skriver och detta har ju diskuterats innan i huvudtråden men det finns vissa som tror att videon har samband med mordet på Lisa vilket den inte har.
2016-12-09, 02:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hade du utelämnat förhandlare och mutdelen på 10 mille hade det blivit intressantare läsning. Nu blir det bara komiskt och långsökt att någon skulle sätta dit NB på dessa premisser.
Ja men eller hur. Läser FUP som fan läser bibeln och klarar inte ens av att konspirera trovärdigt.
2016-12-09, 02:49
Medlem
Citat:
Precis som du skriver och detta har ju diskuterats innan i huvudtråden men det finns vissa som tror att videon har samband med mordet på Lisa vilket den inte har.

Nej men just kontonamnet "Lisa Holm"
2016-12-09, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej men just kontonamnet "Lisa Holm"
Använd sökmotorn i huvudtråden om du önskar fördjupa dig i detta förlegade ämne. När namnet blev offentligt (innan hon hittades) las det till kontot - således inte minsta mystiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in