Citat:
Håll ordning på vilka vittnen som omtalades i Hovrättsdomen - det var de som såg hans bil på mordkvällen. Adriana i sin tur togs som trovärdig till skillnad mot i TR med motiveringen av ett igenkännande samt fotokonfrontation - hon är ett led i det hela om hans modus operandi, handlar om motiv och är en indice till det som skedde dagen efter. Hovrätten berättade igår att ett av de starkare bevisen utöver dna var vittnen. Särskilt viktigt har joggerskans vittnetsuppgifter varit.
Hovrätter anser alltså om person A frågar person B efter vägen till Medelplana bevisar det mord av person C två dagar efter för person A.
Vad är bevisat undrar jag.
Att person B trodde att person A hade onda avsikter? Ja men hade person A det? Är det bevisat?
Det talas också om mängden dna.
Hovrätten menar då att det är otroligt svårt att avsätta dna.
10 dna är mycket dna.
Hovrätten menar alltså att det har varit svårt för gärningsman att avsätta denna mängd dna.
Ännu svårare skulle det vara för någon annan att plantera denna mängd dna. Jag undrar varför.
Av vilken orsak menar hovrätten att det är svårt att avsätta dna?
Varför skulle det vara svårare att avsätta 6 dna än 2?
Varför anses det svårt att avsätta 2 droppar blod?
Varför måste plantering skett om det räcker med felaktiga svar från NFC?
Misstänkt gärningsman förhördes på natten ca 8 h efter försvinnandet. Borde inte skada på gärningsman varit synlig efter 8 h?
Finns det någon som blött näsblod efter slag utan att helt blött ner sig?
Hovrätter anser alltså om person A frågar person B efter vägen till Medelplana bevisar det mord av person C två dagar efter för person A.
Vad är bevisat undrar jag.
Att person B trodde att person A hade onda avsikter? Ja men hade person A det? Är det bevisat?
Det talas också om mängden dna.
Hovrätten menar då att det är otroligt svårt att avsätta dna.
10 dna är mycket dna.
Hovrätten menar alltså att det har varit svårt för gärningsman att avsätta denna mängd dna.
Ännu svårare skulle det vara för någon annan att plantera denna mängd dna. Jag undrar varför.
Av vilken orsak menar hovrätten att det är svårt att avsätta dna?
Varför skulle det vara svårare att avsätta 6 dna än 2?
Varför anses det svårt att avsätta 2 droppar blod?
Varför måste plantering skett om det räcker med felaktiga svar från NFC?
Misstänkt gärningsman förhördes på natten ca 8 h efter försvinnandet. Borde inte skada på gärningsman varit synlig efter 8 h?
Finns det någon som blött näsblod efter slag utan att helt blött ner sig?
Beträffande DNA handlar bedömningen om mängd, typ och placering. Den sammantagna bilden.
Lösryck inte informationen från HovR. Det framkommer i domen och det förklarades tydligt på presskonferensen.