Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 08:43
  #1
Medlem
IreneMorels avatar
Är det någon som minns detta spel?

För er som inte vet: League Soccer var en tidig soccer manager-simulator, skriven helt i Basic för Commodore 64. Jag vet inte om det var ett "riktigt" spel som gick att köpa, eller om det var något som någon student eller annan wizkid hade knåpat ihop på egen hand, alternativt om det var något som fanns bifogat i något datormagazin, som man fick skriva ner och skriva in.

Det roliga var, eftersom det var helt i Basic, att man kunde gå in i koden och ändra värden. Jag var alldeles för okunnig på den tiden, så jag ändrade mest bara visuella värden, så jag fick lika mycket stryk av datorns fotbollslag ändå, trots att mina spelare alltid hade max stats. Självklart var det för en 11 åring kul att ändra namn på spelare, så målvakten hette "Kuk Fitta" istället för ett riktigt namn. ;-)

Det allra bästa var att det gick att spela även på Commodore 128 och gick då bra mycket fortare. På 64-an tog det bra lång tid för datorn att sammaställa/räkna om ("compile") alla resultat.

Minns någon detta spel? Spelade ni det? Vet ni något om det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback