2015-07-09, 01:33
Medlem
Entercard drog oförväntat 5000 kr från mitt konto för att jag var skyldig det pga övertrasserat kreditkort. Hann inte ta ut iaf 3000 innan så jag kunde överleva hyfsat.

Jag har ett par betalningsanmärkningar och har redan flera sms lån som inte är betalda än. Har sökt överallt och jag verkar inte kunna ta ett enda sms lån eller något lån överhuvudtaget, någonstans. Jag hade nöjt mig med 1000 kr. Vill inte fråga någon personligen (finns nog ingen jag kan fråga ändå).

Finns det verkligen inte något ställe där jag kan låna 1000 kr? Har någon något tips på hur jag skulle kunna göra det på något sätt?

Och om du inte tycker jag borde låna mer så behöver du inte skriva det i tråden!! Förstår att jag har satt mig i skiten lite grann och ska göra allt jag kan för att lösa det osv....

Tack på förhand
Citera
2015-07-09, 01:38
Medlem
Långa av bekanta?
Citera
2015-07-09, 01:45
Medlem
AlfaQhards avatar
Gå till dina föräldrar och säg att du vill ha pengar
Citera
2015-07-09, 01:46
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trojgh68f
Entercard drog oförväntat 5000 kr från mitt konto för att jag var skyldig det pga övertrasserat kreditkort. Hann inte ta ut iaf 3000 innan så jag kunde överleva hyfsat.

Jag har ett par betalningsanmärkningar och har redan flera sms lån som inte är betalda än. Har sökt överallt och jag verkar inte kunna ta ett enda sms lån eller något lån överhuvudtaget, någonstans. Jag hade nöjt mig med 1000 kr. Vill inte fråga någon personligen (finns nog ingen jag kan fråga ändå).

Finns det verkligen inte något ställe där jag kan låna 1000 kr? Har någon något tips på hur jag skulle kunna göra det på något sätt?

Och om du inte tycker jag borde låna mer så behöver du inte skriva det i tråden!! Förstår att jag har satt mig i skiten lite grann och ska göra allt jag kan för att lösa det osv....

Tack på förhand

Vad har du i inkomst?
Citera
2015-07-09, 02:06
Medlem
Försök att sälj något om du kan, t.ex. tv eller massa små saker.
Citera
2015-07-09, 02:45
Medlem
Det är bara att bita i det sura äpplet, låna en slant av morsan eller farsan och söka dig ett jobb.
Citera
2015-07-09, 07:04
Medlem
Dixi3s avatar
Citat:

Tack på förhand
Har du några värdesaker som t.ex guldsmycken, gitarr, gamla saker med lite värde i eller liknande så kan du låna på pantbanken. Kan hända att dom även belånar tv-spel eller såna grejer också, jag har inte full koll på det.

Jag har själv belånat min vigselring dom gångerna jag verkligen behövt pengar.
Citera
2015-07-10, 00:46
Medlem
The BlaBlas avatar
Mobillån.se
Citera
2015-07-10, 13:13
Medlem
Spyrrans avatar
Att du ska få låna pengar genom sms-lån eller liknande känns ganska uteslutet just nu, bland annat för att du har fått avslag och fått svårigheter att ordna nya lån.

Som andra har föreslagit så är de vanligaste alternativen att man lånar av folk man känner, att man säljer saker som man har hemma eller att man besöker pantbanken.

Andra sätt är att till exempel bli gatumusikant, att handla mat eller vad du nu behöver via faktura eller att erbjuda hjälp och ta betalt för dina tjänster. Det sistnämnda kan till exempel handla om att vara barnvakt, syssla med städning, trädgårdsarbete eller något helt annat.

Citat:
Jag hade nöjt mig med 1000 kr. Vill inte fråga någon personligen (finns nog ingen jag kan fråga ändå).

Fast det vet du ju inte förrän du faktiskt har frågat. Jag antar att du umgås och har kontakt med åtminstone några människor i ditt liv? Jag tänker inte på till exempelvis grannen som du brukar hälsa på, men knappt känner. Tänkte snarare på familj, släktingar, vänner och liknande.
Citera
2015-07-16, 08:37
Medlem
Hur mycket kan du tänka dig att betala i ränta?
Hur lång betalningsfrist vill du ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in