Citat:
Jo, det är sant att man snor ihop snabba saker på vardagarna.Visst, det är olika, men jag har fått intrycket du är ovanligt duktig på att laga mat? Om matlagning är ett stort intresse och man tycker det är roligt, känner barnen av det och jag tror de hellre äter det mesta och provar på nya saker. I många familjer snor man ihop nåt snabbt pga trötthet och tidsbrist, det är mer ett nödvändigt ont att få nåt att äta på bordet.
Men detta är en annan diskussion.
Men detta är en annan diskussion.

Där finns det rätt mycket snabbt man kan göra, som enkla tomatsåser med olika grönt i.
Som tar lika lång tid att göra som det tar för pastan att koka.
Sen är det perfekt att göra kalops tex, som kräver rätt lite arbete och sköter sig självt.
Sen har man mat i 2-3 dagar om man vill, eller så fryser man in och använder senare när man inte har tid.
Och finns många såna grytor här.
Eller varför inte en pulled pork, som man sätter in innan man går till jobbet.
Och är klar när man kommer hem, den kan man äta på många olika sätt och få olika maträtter av samma bit i flera dagar.
Som med ris, med potatis, carnitas, sandwish och säkert mer sätt än så på den och kanongott för vuxen och barn.
Jag är väl hyfsad på mat, och gillar testa nytt.
Detta blir oftast på fredagar och lördagar i så fall.
Det måste jag säga är rätt stimulerande för barnen, då jag "tvingar" dom att vara med på ett hörn.
Man ser när dom får blanda ihop nått själva, så blir dom väldigt benägna att testa hur det smakar.
En rolig här, var pomelo sweet soup, där man använde sig av det vita.
Så skalade av zesten, sen saltade man in detta 8h, sen alun, hackas, mjölas in med tapica, kokas och en del till.
Tog ju faan en hel dag, det var rätt gott, men lite skumt konsistens.
Den mjuka geléaktiga pomelon och lite krunschiga mungbönor.