Citat:
Ursprungligen postat av
Se123
Ja precis! Det var det jag var ute efter (-: eftersom jag är rätt dålig på att laga mat och ändå gärna vill undvika halvfabrikat var jag just ute efter bra och nyttiga recept som hela familjen kan äta.
Jag tycker ofta att om man söker på recept som får man tips om rätter med 25 olika ingredienser och det tycker jag är alldeles för mycket. Det blir dyrt och krångligt tycker jag.
Jag själv hade turen att växa upp med bra mat. Min mamma var mycket duktig på att laga mat så jag och mina syskon har ätit "vuxenmat" hela vårat liv. Våra föräldrar anpassade inte maten på det sättet vilket jag tycker är bra.
Det är roligt tycker jag om man kan dela med sig av bra recept!
Gillar också mat som man håller sig mätt på länge!
Man kan börja med enkla saker, som köttfärssås som sen även gör lasagne på.
Allt som krävs då är en god ostsås och lite lasagneplattor också.
Tomatsås med spagetti och parmesan är en annan enkel och rätt så billig rätt(men en nypa socker i för att balansera upp syran i tomaterna

)
Kokt lax med citronsås, brukar barn älska.
Pannbiff, brunsås med lingon och pressgurka(hmm där var det lite socker lagen gurkan badar i

).
Kycklingköttbullar i citron och dragonsås, det är mumma för dom små liven också.
Det finns ändå mycket mat, som man som vuxen gillar och funkar perfekt till barn.
Sen när man fastställt barnen äter det mesta, då finns det inga begränsningar längre.
Mina äter det mesta, och när dom får en tallrik med musslor och bröd framför sig.
Då är det tyst en bra stund sen, eller ja tyst, en massa sörplande hör man ju.
Man ska inte behöva anpassa sig det minsta, nu är morsan en som använder lite salt och jag också.
Är det så att ni gillar lite mer salt, så kanske man ska salta mindre i maten.
Och sen efter salta istället.