Citat:
Ursprungligen postat av
Granat-Soldat
Glömde lägga till
Jag har pip i öronen som kommer och går, mest i det vänstra örat.
Blir lätt yr om jag ställer mig upp for fort.
Jag har känt stress under några månader nu också, haft svårt att ta djupa andetag, det känns som att man haft en klump i magen som man konstant masserat och då även rapat när man gjort det och då kan man andas lite bättre efter man rapat.
Sen hade jag en gång på jobbet att det pep och jag fick dimmig syn när jag böjde mig ner och ställde mig upp, den dagen tror jag att jag fick min värsta ångestattack hittills, jag trodde att jag skulle dö nästan, det pulserade som fan längst bröstet, typ som det vore aortan som pumpade på och så fick jag tunnelsyn och det tjöt i öronen, men jag masserade som fan på magen och det gick över efter ett tag.
Jag känner också att jag kan bli svag i knäna, som att man nästan vill falla ihop.
I nuläget känns det mycket bättre, speciellt då jag verkar ha förstått att det är någon form av stress så jag andas mycket bättre (inte helt 100 men bra mycket bättre än tidigare)
Sen så har jag upptäckt att när jag mår sämre eller när jag mår som värst så är magen svullen, och tvärt om, när jag mår som bäst är magen inte svullen.
Jag har börjar ta lite seltinsalt på morgon och kväll och byter ut fil mot fullkornsgröt och sen jag började med saltet så har jag mått mycket bättre, sen vet jag inte om det är just därför, även knäsvagheten har blivit bättre även om jag ibland känner av symptom för att jag kan känna mig knäsvag.
Jag tror mycket av stressen som jag känner av är arbetsrelaterad.