Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-08, 20:14
  #49
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministenAnnaSO
Svenskar är lika kriminella själva. Handlar bara om att vi kanske inte blir påkomna lika ofta som invandrare. Kanske för att det är ett annorlunda rättssystem där de kommer ifrån.

Exakt! Jag fattar inte att inte fler förstår detta!

Det är precis samma brottslighet i Gnosjö som i Sao Paolo och Johannesburg!

Om du som tjej kan gå omkring fritt i Gnosjö så har du inget att frukta i Johannesburg heller.
Citera
2015-07-08, 20:31
  #50
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministenAnnaSO
Svenskar är lika kriminella själva. Handlar bara om att vi kanske inte blir påkomna lika ofta som invandrare. Kanske för att det är ett annorlunda rättssystem där de kommer ifrån.

Invandrare är oftast kriminella, det ser man på våra fängelse.
Citera
2015-07-08, 20:55
  #51
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
https://www.youtube.com/watch?v=9b61GmEbSk8

En debatt mellan Robert Aschberg och Jimmie Åkesson och Linus Bylund.

Ganska traditionell debatt om massinvandring. Men tycker Robert tar upp en intressant aspekt där Åkesson inte riktigt klarar av att svara på. Varför kallar SD några promilles invandring för massinvandring?

Att Åkesson säger att han väger orden på sin egen guldskål blir lite komiskt. Som om jag skulle börja definiera om ord för att det ska passa mig.

Aschberg vann helt klart den här debatten.

Aschberg kör det gamla tricket att upprepa en siffra "6-7 promille" som ett mantra, bara förra året fyllde man på befolkningen med 80 000 och det utan att ha bostäder, skolor eller jobb att erbjuda. Invandringen skenar onekligen om man tänker fylla på med 800 000 på tio år, det är 6-7 procent. Inga tusendelar här inte.

Vi står för inför oerhörda problem med en integration som politikerna inte kan lösa och som kommer att sluta med ännu mer skjutningar, bilbränder och annan skit pga. segregation.
Citera
2015-07-08, 21:17
  #52
Medlem
Storm.Hatts avatar
100 000 per år motsvarar ca 11 promille per år - men varför inte räkna per dag: 0,03 promille eller 30 ppm. Då framstår ju invandringen som mikroskopisk, totalt försumbar. Totalt otillräcklig för att rädda landet från undergång. Om vi å andra sidan betraktar en 30-årsperiod så blir tillskottet 33 procent och med tillägg för de nytillkomnas barnafödande så kan tillökningen uppskattas till 50 procent. Detta innebär en väsentligt förändrad befolkning.
Citera
2015-07-08, 21:47
  #53
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.Hatt
100 000 per år motsvarar ca 11 promille per år -

Bättre att uttrycka det i 1,1 PROCENT isåfall.
Fast jag är övertygad om att många fler kommer in i vårt land, med eller utan vår vetskap.

I min värld, vartåt jag än tittar så ser jag att hälften säkerligen kommer ifrån sydligare länder OAVSETT vad all statistik säger.... och då rör jag mig rätt mycket här i Sverige.

(Om nu inte svenskarna befinner sig på jobbet som sagt - så är det kanske...)
Citera
2015-07-08, 23:11
  #54
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
https://www.youtube.com/watch?v=9b61GmEbSk8

En debatt mellan Robert Aschberg och Jimmie Åkesson och Linus Bylund.

Ganska traditionell debatt om massinvandring. Men tycker Robert tar upp en intressant aspekt där Åkesson inte riktigt klarar av att svara på. Varför kallar SD några promilles invandring för massinvandring?

Att Åkesson säger att han väger orden på sin egen guldskål blir lite komiskt. Som om jag skulle börja definiera om ord för att det ska passa mig.

Aschberg vann helt klart den här debatten.


Hur svårt är det att svara på den frågan?"Ja precis, vi hjälper 0.16% av alla världens flyktingar medans landet går i en neråtspiral... Kallar du det för en lyckad politik? Vi hjälper ju knappt någon men för att se det i proportioner är det en stor volym för lilla Sverige, och den bördan börjar kännas av väldigt hårt"
Citera
2015-07-08, 23:16
  #55
Avstängd
Adonis2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Hur svårt är det att svara på den frågan?"Ja precis, vi hjälper 0.16% av alla världens flyktingar medans landet går i en neråtspiral... Kallar du det för en lyckad politik? Vi hjälper ju knappt någon men för att se det i proportioner är det en stor volym för lilla Sverige, och den bördan börjar kännas av väldigt hårt"

såväl DN som göteborgsposten har ju senaste dagarna tagit ställning MOT pågående flyktingpolitik så kanske dags för övriga att oxå vakna upp? Se på våra förorter se på våra gator ! solidaritet visst men på bekostnad av vad?
är en av de 25-30 % som stödjer SD i nästa val i brist på alternativ. .
Citera
2015-07-08, 23:21
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Om man förnekar massinvandring så måste man nog också förneka att det pågår en massflykt.
Det pågår en massflykt från Syrien, däremot pågår det ej en massinvandring (eller massutvandringar/utvisningar för den delen) i Sverige.

http://ec.europa.eu/echo/files/aid/c...s/syria_en.pdf

Fler länder måste sammarbeta och EU måste sätta mycket högre press på andra länder att hjälpa till och dela bördan under dessa tider. Ja det finns en stor problematik när det gäller flyktingmottagandet i Sverige, självklart blir det konstigt och fel när små byar ute på landsbygden får in lika många asylboende och därmed dubblerar byns befolkning utan någon som helst förvarning.

Det sätter en stor press på hela systemet och blir en väldig kulturkrock. Att säga att det inte finns plats eller att vi inte har råd är däremot helt bortom flötet, det enda som krävs är att våra EU grannländer tar sitt ansvar och att vi får igång ett mycket bättre strukturerat system istället för att bussa runt folk som dårar och dumpa alla ute i någon byhåla, allt detta känns som en väldigt "tillfällig" lösning som verkligen påverkar omgivningen negativt.

Jag är hundra procent säker på att större delen av vår befolkning vill visa medmänsklighet och hjälpa folk i nöd som flyr krig, men när det görs forcerat och (på ett utifrån tillsynes) oplanerat sätt så skickar det ut helt fel signaler. Systemet är föråldrat och har tyvärr ignorerats allt för länge, dem sista kugghjulen har börjat rosta sönder och oljan börjar ta slut. Integrationspolitiken behöver helt enkelt ett ansiktslyft, däremot tycker jag inte SD har lösningarna på problemen.
__________________
Senast redigerad av RockBagel 2015-07-08 kl. 23:27.
Citera
2015-07-08, 23:42
  #57
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Det pågår en massflykt från Syrien, däremot pågår det ej en massinvandring (eller massutvandringar/utvisningar för den delen) i Sverige.


Vad klassar du som "massinvandring"? Vilken nivå måste invandringen hålla för att klassas som "massinvandring"?
Citera
2015-07-09, 00:05
  #58
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
https://www.youtube.com/watch?v=9b61GmEbSk8

En debatt mellan Robert Aschberg och Jimmie Åkesson och Linus Bylund.

Ganska traditionell debatt om massinvandring. Men tycker Robert tar upp en intressant aspekt där Åkesson inte riktigt klarar av att svara på. Varför kallar SD några promilles invandring för massinvandring?

Att Åkesson säger att han väger orden på sin egen guldskål blir lite komiskt. Som om jag skulle börja definiera om ord för att det ska passa mig.

Aschberg vann helt klart den här debatten.
Du kan räkna i promille, procent, antal personer eller familjer...hur du än räknar så måste du sätta antalet i ett perspektiv förankrat i verkligheten.
Hur många kan vi ta emot och ge samma förutsättningar som alla som redan finns här? (både svenskar och invandrare)

Med en prognos på 100 000 flyktingar per år så behöver vi bygga ett "nytt Borås"(105 00 inv) varje år bara för att hysa flyktingar som kommer...lägger du till att vi faktiskt ökar vår befolkning även utan invandring och att bostadsbristen redan är enorm så kanske du inser att våra politiker tagit sig vatten över allas våra huvuden.
Enligt Boverkets senaste prognos( http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...orre-an-vantat ) behövs det byggas 71 000 bostäder per år fram till år 2025.
Vi skall alltså bygga ett nytt Borås eller Eskilstuna varje år i 10 år(eller ett helt nytt Stockholm på 6 år)
För att klara bostadsbristen skulle vi behöva bygga en så stor stad att den skulle gå in som Sveriges 5e största stad varje år i minst 10 års tid...
Tror du detta är möjligt?
Sen skall alla dessa människor försörjas under ca 7 år i snitt innan dom skaffat egen inkomst, hur tror du tidningsrubrikera sett ut om hela Eskilstuna av någon anledning skulle stå utan försörjning och skulle behöva socialhjälp från månadskiftet?
Hade detta varit en bagatell det med?
Citera
2015-07-09, 00:39
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Det pågår en massflykt från Syrien, däremot pågår det ej en massinvandring (eller massutvandringar/utvisningar för den delen) i Sverige.

http://ec.europa.eu/echo/files/aid/c...s/syria_en.pdf

Fler länder måste sammarbeta och EU måste sätta mycket högre press på andra länder att hjälpa till och dela bördan under dessa tider. Ja det finns en stor problematik när det gäller flyktingmottagandet i Sverige, självklart blir det konstigt och fel när små byar ute på landsbygden får in lika många asylboende och därmed dubblerar byns befolkning utan någon som helst förvarning.

Det sätter en stor press på hela systemet och blir en väldig kulturkrock. Att säga att det inte finns plats eller att vi inte har råd är däremot helt bortom flötet, det enda som krävs är att våra EU grannländer tar sitt ansvar och att vi får igång ett mycket bättre strukturerat system istället för att bussa runt folk som dårar och dumpa alla ute i någon byhåla, allt detta känns som en väldigt "tillfällig" lösning som verkligen påverkar omgivningen negativt.

Jag är hundra procent säker på att större delen av vår befolkning vill visa medmänsklighet och hjälpa folk i nöd som flyr krig, men när det görs forcerat och (på ett utifrån tillsynes) oplanerat sätt så skickar det ut helt fel signaler. Systemet är föråldrat och har tyvärr ignorerats allt för länge, dem sista kugghjulen har börjat rosta sönder och oljan börjar ta slut. Integrationspolitiken behöver helt enkelt ett ansiktslyft, däremot tycker jag inte SD har lösningarna på problemen.
Vad har vi enligt dig då, en liten invandring? Vad använder du för ord när du ska beskriva Sveriges invandringspolitik för en japan?
Citera
2015-07-09, 01:16
  #60
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
https://www.youtube.com/watch?v=9b61GmEbSk8

En debatt mellan Robert Aschberg och Jimmie Åkesson och Linus Bylund.

Ganska traditionell debatt om massinvandring. Men tycker Robert tar upp en intressant aspekt där Åkesson inte riktigt klarar av att svara på. Varför kallar SD några promilles invandring för massinvandring?

Att Åkesson säger att han väger orden på sin egen guldskål blir lite komiskt. Som om jag skulle börja definiera om ord för att det ska passa mig.

Aschberg vann helt klart den här debatten.

Tycker Aschberg agdes av Akesson.
Man maste stalla invandringen i proportion till vilket litet land Sverige ar och da ar "massinvandring" ett helt korrekt begrepp.
Patetiskt av RA att forsoka "nota in" promille i lyssnarens huvud, i ett forsok att forlojliga SD och bagatellisera det ekonomiska problemet med invandringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback