2015-07-08, 13:12
Medlem
Det stämmer inte att överfallsvåldtäkter är sällsynta. Numera är de inte det.

http://www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape
Citera
2015-07-08, 13:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad jag inte förstår är varför alla inklusive män imbillar sig att det finns en massa män som vill slå kvinnor.
Det fungerar ju inte alls så. En sjuk kvinna driver långsamt mannen vansinnig. Det är så det fungerar. Det är också därför som nästa förhållande blir lika dåligt för kvinnan. Mannen har däremot ett helt normalt förhållande när han äntligen kommer loss från den sjuka kvinnan.

Trots det tror alla att felet ligger hos mannen som helt utan anledning älskar att slåss. Hur kan människor svälja den här ologiska skiten? Mannen är inte missbrukare t ex. Kvinnan driver honom till det.
Stämmer inte heller det är män som har våldstendenser eller kontrollbehov som utövar sitt beteende oavsett hur kvinnan är. Sedan om hon lämnar honom så kommer han fortsätta bete sig på samma sätt men måste då hitta ett nytt offer och köra samma spel med.
Citera
2015-07-08, 13:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Alltså va vad pratar du om? Springa och gömma sig för myggor?

Varför ska man hjälpa någon som hela tiden återfaller i "missbruket" sitt...

Öh nej det är oftast så att tjejerna går tillbaka till dessa idioter.

Du tror kvinnor är så ömtåliga som en porslinsdocka så de inte klarar av att bli slagna för då går hela deras värld sönder det stämmer bara inte. Som det är det farligaste som finns.
Nej de kvinnorna måste ofta flytta ha hemlig adress, säkerhetsdörrar, byta telefonnummer allt för att mannen inte ska komma åt henne. Hela problemet med de männen är att de känner att kvinnan inte gör som de vill och då kan de slå henne lite och tror att hon ska lyda men så fungerar det aldrig. Men det kanske inte finns så mkt att bråka om innan han beter sig våldsamt kvinnorna har inte lust att bry sig om att mannen beter sig som ett barn. De som blivit våldtagna eller misshandlade lever ju fortfarande och kan ofta må bra efter men mannen är bara patetiska offer som skämmer ut sig själva med sitt vansinne.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-07-08 kl. 13:22.
Citera
2015-07-08, 13:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Du tror kvinnor är så ömtåliga som en porslinsdocka så de inte klarar av att bli slagna för då går hela deras värld sönder det stämmer bara inte. Som det är det farligaste som finns.
Nej de kvinnorna måste ofta flytta ha hemlig adress, säkerhetsdörrar, byta telefonnummer allt för att mannen inte ska komma åt henne.

Var vänlig och ta fram vart jag sagt detta att kvinnor är ömtåliga som inte tål en smäll?

Öh nej de kvinnor som blir slagna av sina män går oftast tillbaka till dem, eller stannar kvar hos dem.
Citera
2015-07-08, 13:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Var vänlig och ta fram vart jag sagt detta att kvinnor är ömtåliga som inte tål en smäll?

Öh nej de kvinnor som blir slagna av sina män går oftast tillbaka till dem, eller stannar kvar hos dem.

Läs gärna innan du svarar.
De tål ju det. Men hela tråden går ut på att kvinnan ska bli rädda och vara svaga och rädda av det. Men många klarar av det.
Det var tillochmed en kvinnan som skrivit en bok om sina tankar om det.
Det är väldigt överfullt på kvinnojourer (där dom kan komma när dom blivit misshandlade). Varit på studiebesök där. Så väldigt många söker hjälp och lämnar förhållandet. Fler än vad som man har plats till.
Citera
2015-07-08, 13:31
Medlem
Citat:
Stämmer inte heller det är män som har våldstendenser eller kontrollbehov som utövar sitt beteende oavsett hur kvinnan är. Sedan om hon lämnar honom så kommer han fortsätta bete sig på samma sätt men måste då hitta ett nytt offer och köra samma spel med.

Det är kvinnan som har kontrollbehov. Hon tittar i mannens mobil-telefon, låter honom inte prata med andra kvinnor, och lämnar han henne, är hon ett jävla plåster. Hon hotar att skära av penisen. Tar gärna fram en kniv. Hotar med självmord. Förstör inredningen i hemmet. Precis allt som hon tror fungerar, använder hon sig av. Minsta svaghet hos mannen kan hon lukta sig till. You name it!

När hon sedan pratar med någon annan om det finns det bara en sanning. Se på mitt söta ansikte. Han slog mig helt utan anledning.
Det är fel att slåss. snyft.. (och alla idioter köper det).
Senast redigerad av ManManne 2015-07-08 kl. 13:37.
Citera
2015-07-08, 13:33
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Det är kvinnan som har kontrollbehov. Hon tittar i mannens mobil-telefon, låter honom inte prata med andra kvinnor, och lämnar han henne, är hon ett jävla plåster. Hon hotar att skära av penisen. Tar gärna fram en kniv. Hotar med självmord. Förstör inredningen i hemmet. Precis allt som hon tror fungerar, använder hon sig av. Minsta svaghet hos mannen kan hon lukta sig till. You name it!

När hon sedan pratar med någon annan om det finns det bara en sanning. Se på mitt söta ansikte. Han slog mig helt utan anledning.
Det är fel att slåss. snyft..

Det finns väl kvinnor som beter sig illa också och det vet jag mkt väl. Men tycker det är fel att låta männen tro att de kan lyckas dominera över kvinnor genom att använda våld.
Citera
2015-07-08, 13:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Läs gärna innan du svarar.
De tål ju det. Men hela tråden går ut på att kvinnan ska bli rädda och vara svaga och rädda av det. Men många klarar av det.
Det var tillochmed en kvinnan som skrivit en bok om sina tankar om det.
Det är väldigt överfullt på kvinnojourer (där dom kan komma när dom blivit misshandlade). Varit på studiebesök där. Så väldigt många söker hjälp och lämnar förhållandet. Fler än vad som man har plats till.

Ja du påstår att jag skrivit saker så ta fram vad jag skrivit dessa saker.

Jaha? Jag har också erfarenhet av kvinnor som blir slagna och återgår till dessa idioter, min syster tex blev slagen av sin kille hon försvarade honom och återgick till honom hela tiden.

Nu säger jag inte att vi inte ska hjälpa kvinnor som försöker ta sig ur detta, men kvinnor som upprepade gånger tar återfall bör man strama åt tyglarna för.
Citera
2015-07-08, 13:38
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ja du påstår att jag skrivit saker så ta fram vad jag skrivit dessa saker.

Jaha? Jag har också erfarenhet av kvinnor som blir slagna och återgår till dessa idioter, min syster tex blev slagen av sin kille hon försvarade honom och återgick till honom hela tiden.

Nu säger jag inte att vi inte ska hjälpa kvinnor som försöker ta sig ur detta, men kvinnor som upprepade gånger tar återfall bör man strama åt tyglarna för.

Nja dom kvinnorna som söker hjälp för att komma undan från de männen som slår de så är det väldigt bra att det finns hjälp. NÅgot annat kan man inte säga utan att vara en idiot. Sen vet jag inte hur det går efteråt alltid.
Kan tänka mig att det är väldigt svårt att lämna helt om de levt tillsammans i många år och har barn ihop. Då skulle den kvinnan behöva mkt mer stöd och hjälp egentligen. Ofta sägs det att de mår väldigt dåliga först och får svårt att bygga upp allt igen men kan bli bättre.
Citera
2015-07-08, 13:39
Medlem
Citat:
Det finns väl kvinnor som beter sig illa också och det vet jag mkt väl. Men tycker det är fel att låta männen tro att de kan lyckas dominera över kvinnor genom att använda våld.

Visst. Frågan är hur statestiken ser ut. Av hundra dysfuntionella förhållanden. Hur många beror på mannen? ett? två?
Citera
2015-07-08, 13:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nja dom kvinnorna som söker hjälp för att komma undan från de männen som slår de så är det väldigt bra att det finns hjälp. NÅgot annat kan man inte säga utan att vara en idiot. Sen vet jag inte hur det går efteråt alltid.
Kan tänka mig att det är väldigt svårt att lämna helt om de levt tillsammans i många år och har barn ihop. Då skulle den kvinnan behöva mkt mer stöd och hjälp egentligen. Ofta sägs det att de mår väldigt dåliga först och får svårt att bygga upp allt igen men kan bli bättre.

Som jag sa ska man hjälpa utsatta kvinnor som försöker ta sig ur detta, men kvinnor som gång på gång återfaller till dessa idioter bör man strama åt hjälpen till eftersom de uppenbarligen inte vill ha hjälp att bli av med idioterna.
Citera
2015-07-08, 13:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Visst. Frågan är hur statestiken ser ut. Av hundra dysfuntionella förhållanden. Hur många beror på mannen? ett? två?
Det beror väl oftast på att männen blir förälskad och sen blir arg och våldsamm när inte kvinnorna blir med barn och bestämmer sig att leva med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in