2015-07-07, 20:23
Medlem
För ett par månader sedan blev jag drogad på krogen, det var ett syfte med drogningen eftersom gärningsmannen sedan följde mig vidare......dock blev vi tagna av polis innan något värre hände!
Jag har två frågor:
vad tror ni jag blev drogad av enligt nedan beskrivning, inget drogtest gjordes eftersom polisen antog jag var jätteberusad?
Symtom: Minuterna efter intag, blev jag helt slut, släpade mig upp till den soffa och slocknade. Blir sedan väckt av en vakt efter ca 1/2 timma. Går ut från krogen, där gärningsmannen inväntar mig. Kan knappt gå själv, leds hem av honom, ca 20 min. Hamnar sedan i hans kompis bil där jag däckar. Chockvaknar av att poliser stormar bilen. Tas vidare till polisstationen där jag blir inlåst i en cell. Kommer till sans ca 2-3 timmar efter drogningstillfället. Inget illamående, inga bakiskänslor. Vissa minnessekvenser är helt svarta, medan andra minnesbilder är kristallklara, ex.vis vissa ord som sagts, detaljer om kläder mm.
Polisen vill inte göra en förundersökning trots att gärningsmannen även togs för stöld av min mobil + en annan mobil. (den hade spårning i sig därav polisingripandet)
Polisen menar att man inte kan veta när jag blev drogad och av vem. Drogningen ägde rum på dansgolvet där jag dumt nog tog emot en slurk av hans drink. Dessförinnan hade jag dansat 1 timma och inte druckit någonting alls under den timman. Var dessförinnan bara salongsberusad och kan i detalj berätta allt jag gjort under kvällen
Därför min fråga; finns det någon drog som kan utlösas 1 timma efter intag med en sådan omedelbar verkan som jag beskrivit?
Undanber mig kommentarer om att jag förmodligen varit berusad av alkohol, liksom kommentarer om hur dum jag var som drack ur okänt glas.
Citera
2015-07-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solfolk
För ett par månader sedan blev jag drogad på krogen, det var ett syfte med drogningen eftersom gärningsmannen sedan följde mig vidare......dock blev vi tagna av polis innan något värre hände!
Jag har två frågor:
vad tror ni jag blev drogad av enligt nedan beskrivning, inget drogtest gjordes eftersom polisen antog jag var jätteberusad?
Symtom: Minuterna efter intag, blev jag helt slut, släpade mig upp till den soffa och slocknade. Blir sedan väckt av en vakt efter ca 1/2 timma. Går ut från krogen, där gärningsmannen inväntar mig. Kan knappt gå själv, leds hem av honom, ca 20 min. Hamnar sedan i hans kompis bil där jag däckar. Chockvaknar av att poliser stormar bilen. Tas vidare till polisstationen där jag blir inlåst i en cell. Kommer till sans ca 2-3 timmar efter drogningstillfället. Inget illamående, inga bakiskänslor. Vissa minnessekvenser är helt svarta, medan andra minnesbilder är kristallklara, ex.vis vissa ord som sagts, detaljer om kläder mm.
Polisen vill inte göra en förundersökning trots att gärningsmannen även togs för stöld av min mobil + en annan mobil. (den hade spårning i sig därav polisingripandet)
Polisen menar att man inte kan veta när jag blev drogad och av vem. Drogningen ägde rum på dansgolvet där jag dumt nog tog emot en slurk av hans drink. Dessförinnan hade jag dansat 1 timma och inte druckit någonting alls under den timman. Var dessförinnan bara salongsberusad och kan i detalj berätta allt jag gjort under kvällen
Därför min fråga; finns det någon drog som kan utlösas 1 timma efter intag med en sådan omedelbar verkan som jag beskrivit?
Undanber mig kommentarer om att jag förmodligen varit berusad av alkohol, liksom kommentarer om hur dum jag var som drack ur okänt glas.

Ghb kanske?
Citera
2015-07-07, 21:05
Medlem
Nej det finns ingen drog som sänker dig totalt så plötsligt 1 timme efter intag och sen försvinner igen 2-3 timmar senare.
GHB skulle det kunna vara om det räckte med 1 slurk för att bli borta men det tar inte en timme att slå.

Det finns benso som tar 1 timme eller mer att slå på ordentligt men det kommer inte plötsligt och det sitter i betydligt längre än 2-3 timmar.

Att polisen skulle bemöda sig att "storma" en bil för en sådan skitsak som en stulen mobiltelefon och sen skita i att den medvetslösa tjejen i baksätet säger att hon blev drogad låter helt jävla absurt.

Nånting i din historia stämmer inte.
Citera
2015-07-07, 21:10
Medlem
Det är absurt!!!!! Därför kommer jag att vända på varenda sten i ärendet. Gå till alla instanser jag kan, samt samla så mycket information jag kan. Har fått kontakt med flera andra tjejer via FB i min hemstad som blivit drogade. Polisen verkar inte vilja ta i det!!! Bara helgen som gick har jag fått tag på två tjejer som fick åka till akuten i ambulans, den ena medvetslös i 45 minuter.
Citera
2015-07-07, 21:13
Medlem
Du kan läsa om det i dagens HP http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.4124921-carina-blev-drogad-vid-krogbesok.
Jag kände mig tvingad att gå ut med min berättelse eftersom jag känner mig så illa behandlad, samt för att varna andra tjejer och söka andra offer så vi gemensamt kan göra något.
Citera
2015-07-07, 21:17
Medlem
Citat:
Det är absurt!!!!! Därför kommer jag att vända på varenda sten i ärendet. Gå till alla instanser jag kan, samt samla så mycket information jag kan. Har fått kontakt med flera andra tjejer via FB i min hemstad som blivit drogade. Polisen verkar inte vilja ta i det!!! Bara helgen som gick har jag fått tag på två tjejer som fick åka till akuten i ambulans, den ena medvetslös i 45 minuter.

Fråga tjejerna vad dom blev drogade av då.. Det finns inte en chans i helvete att läkaren skulle hoppa över att ta ett drogprov på någon som kommer in medvetslös.

Och polisen skulle aldrig bemöda sig att göra en insats mot en bil för att dom spårat en stulen mobil dit så det är rent nonsens ifrån polisens sida om dom sa det till dig.

Edit: Tidningsartikeln får det att låta som om det slog till nästan direkt efter du tagit drinken. Om det slog nästan direkt och inte en timme senare som du skriver här så kan det mycket väl vara ghb, xanor, z-analoger eller flera andra bensodiazepiner som slår snabbt och har ett kort rus.
Senast redigerad av Wooxan 2015-07-07 kl. 21:24.
Citera
2015-07-07, 21:26
Medlem
torstenhingstens avatar
50+?
Citera
2015-07-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Nej det finns ingen drog som sänker dig totalt så plötsligt 1 timme efter intag och sen försvinner igen 2-3 timmar senare.
GHB skulle det kunna vara om det räckte med 1 slurk för att bli borta men det tar inte en timme att slå.

Det finns benso som tar 1 timme eller mer att slå på ordentligt men det kommer inte plötsligt och det sitter i betydligt längre än 2-3 timmar.

Att polisen skulle bemöda sig att "storma" en bil för en sådan skitsak som en stulen mobiltelefon och sen skita i att den medvetslösa tjejen i baksätet säger att hon blev drogad låter helt jävla absurt.

Nånting i din historia stämmer inte.
Ruset på GHB börjar väl dock försvinna lite smått efter 2-3 timmar. Sedan finns det ganska mycket GHB i Hallandsområdet. Av ekonomiska skäl förstår jag bara inte varför man skulle blanda ner GHB i sin egen drink och bjuda bort istället för att blanda ner det i någon annans drink. Normaldos är 1-5 ml. Krävs en jävligt hög koncentration gobbe för att däcka någon genom en "slurk" via sugrör.
Citera
2015-07-07, 21:29
Medlem
Observera att min fråga bara gäller mig själv inte vad som hänt de andra.
Dels vad jag kan ha blivit drogad av
Dels om det finns en drog som tar en timma att verka.
Det var bara det jag ville veta för att gå vidare till andra instanser med lite kött på benen.
Jag har mer info om deras fall men det är inte relevant
Citera
2015-07-07, 21:35
Medlem
Ja jag är 50+
Jag kom ensam till krogen och är säker på att de sett ut mig till offer. Jag dansade ju under en timma utan att dricka något därav den bjudna alkoholfria drinken på dansgolvet. Med tanke på att gärningsmannen följde mig hem fanns ett syfte med drogningen, rån och el sexuellt utnyttjande (mobilen hade han ju redan stulit). Vi kom inte in i min lägenhet eftersom jag i mitt drogade tillstånd gått ifrån min jacka på krogen. Att han sedan tog mig med vidare hemifrån mig i stället för att lämna mig utanför lägenheten är skrämmande!!!!
Citera
2015-07-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ja jag är 50+
Jag kom ensam till krogen och är säker på att de sett ut mig till offer. Jag dansade ju under en timma utan att dricka något därav den bjudna alkoholfria drinken på dansgolvet. Med tanke på att gärningsmannen följde mig hem fanns ett syfte med drogningen, rån och el sexuellt utnyttjande (mobilen hade han ju redan stulit). Vi kom inte in i min lägenhet eftersom jag i mitt drogade tillstånd gått ifrån min jacka på krogen. Att han sedan tog mig med vidare hemifrån mig i stället för att lämna mig utanför lägenheten är skrämmande!!!!

Du kan ju börja med att skriva om det tog en timme för drogen att slå som du skriver här eller om det slog nästan direkt som tidningen får det att låta.

Både GHB, xanor och z-analogerna peakar snabbt och går ur fort igen.

GHB smakar salt och går att dölja hyfsat i en drink men det krävs mer än en slurk utblandat för att bli medvetslös, xanor smakar väldigt beskt och ska man ha i så mycket att det räcker med en slurk för att bli så flöddrad så hade du känt det på smaken. Z-analogerna smakar inte lika mycket som xanor men knappast gott i dom koncentrationerna.
Citera
2015-07-07, 21:51
Medlem
Min viktigaste fråga är ju den:
Finns det någon drog som kan ta en timma innan den verkar och sedan slå ut mig så snabbt?

Eftersom polisen inte vill ta tag i ärendet vill jag ha ett möte med åklagaren och lägga fram material jag samlar.
Så jag hoppas via detta forum få så mycket info som möjligt om hur droger verkar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in