2015-07-07, 21:54
Medlem
Drogen verkade omgående. Det är i min bevisning jag vill få fram att jag inte drack något timman innan jag drack ur drinken (jag dansade), eftersom polisen menar på att det inte går att bevisa att det var just den drinken som drogade mig
Citera
2015-07-07, 22:00
Medlem
Såg att du skrivit nu så ändrar mitt inlägg.

Såhär ser ghb's kurva ut https://www.erowid.org/chemicals/ghb/images/duration_chart_ghb.gif

Avgör själv om tiden stämmer. Om du drack ghb utspätt i en drink så tog du dock inte bara en liten slurk genom sugröret utan minst ett par ordentliga klunkar.
Citera
2015-07-07, 22:08
Medlem
Det känns onekligen som om rättsväsendet inte fungerar!

Fick brev från åklagaren förra veckan. Han blir inte ens åtalad för stöld av min mobil, trots att den hittades på honom när polisen tog honom. "Det går inte att bevisa att det är den misstänkte som har begått gärningen".
Mailade åklagaren och frågade hur det kunde vara så.
Fick svar
"Vad som hänt i detta fallet är att vi på ett juridiskt hållbart sätt inte kan bevisa vem det är som stulit din mobiltelefon."

Skickade email tillbaka som jag inte fått svar på, se nedan

Vem är det som kan lämna förundersökningsprotokoll till mig?
Åklagare eller polis?
Jag får inte reda på något av polisen som har hållit i förundersökningen.
Mitt primära ärende var den drogning jag blev utsatt för, men fick enligt polisen inte gå vidare med det! Fruktansvärt!
Nu lägger ni ner åtalet även för stölden!
Vad visade den tekniska undersökningen av mobilen?
Vad sa dem misstänkte i förhöret gällande min mobil
Fanns det fler fingeravtryck än mina och den misstänktes?

Jag kommer att dra mina ärenden vidare......
Citera
2015-07-07, 22:10
Medlem
GHB verkar ju stämma bra. Gällande hur mycket jag drack; Krogarnas sugrör är ju tjocka, så man får mycket i sig genom en "slurk".
Citera
2015-07-07, 22:25
Medlem
Försök dra upp polisens och åklagarens slappa agerande i media för dom kommer inte göra ett skit om du försöker dra det vidare på egen hand.
Det enda dom bryr sig om är negativ publicitet i media, illusionen om att vi har ett bra rättsväsende måste fortsätta!

Och att dom skulle ha gjort en så grundlig undersökning som att kolla fingeravtryck på telefonen tvivlar jag starkt på.
Dom orkade ju inte ens försöka utreda om du blivit drogad så jag skulle bli grovt förvånad om dom gjort nånting alls med telefonen.
Citera
2015-07-07, 22:33
Medlem
Att dra upp det i media är just det jag håller på med. Samlar info från andra drabbade av drogning för att gå till botten med vad som händer/inte händer hos polis/åklagare! Jag har skrivit till Justiekanslern för att få reda på om mina ärenden skötts korrekt. Kan ju ta tid....kanske inte ens rätt instans, men jag är en envis person så jag ger mig inte förrän allt har blivit utrett. Kanske något för "Uppdrag granskning"
Citera
2015-07-08, 11:24
Medlem
Har just får förundersökningsprotokollet!!!!!! Fy för in i helvete! Hur ända in i glödheta kan dessa odjur gå fria!!!!!
Citera
2015-07-08, 12:49
Moderator
Morfar-52s avatar
I Övriga droger diskuteras droger. Vill du diskutera brott finns lämpligare forum. t.ex (FB) Brott och brottsbekämpning
Citera
2015-07-08, 13:07
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solfolk
Har just får förundersökningsprotokollet!!!!!! Fy för in i helvete! Hur ända in i glödheta kan dessa odjur gå fria!!!!!
Har du lust att lägga upp det för allmän beskådan?
Citera
2015-07-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solfolk
Min viktigaste fråga är ju den:
Finns det någon drog som kan ta en timma innan den verkar och sedan slå ut mig så snabbt?

Eftersom polisen inte vill ta tag i ärendet vill jag ha ett möte med åklagaren och lägga fram material jag samlar.
Så jag hoppas via detta forum få så mycket info som möjligt om hur droger verkar.

GHB som andra har sagt. Problemet är bara att effekten kommer in ganska fort och försvinner snabbt (inom en timma).
Rohypnol (dock slår den på fort)
Även andra benso, problemet är bara att de inte passar in på din berättelse, effekten kommer relativt snabbt. (midazolam, triazolam etc).

Kan det ha varit någon RC? Tänker mig Klonazolam. Effekt kommer inom 20 minuter, slår på ganska hårt och man kan bli väldigt off utav det, men effekten känns för mig i upptill 6-7 timmar iaf.

Sjukt att polisen inte vill lyssna på dig och göra ett drogtest. Ganska svårt att gissa vad det kan ha varit då det finns så mycket skit. Men det kan ha varit någon laglig RC-drog också. Flubromazolam nyligen klassad, men den har väl väldigt lång livstid?
Citera
2015-07-08, 20:03
Medlem
Hur länge sitter Rohypnol i? Har det någon smak? Är det i form av tablett? Krossar man den i så fall i vätska om man vill droga offret? Har jag förstått det korrekt att GHB blandas hemma och att man i så fall måste ha med sig vätska till krogen?
Citera
2015-07-08, 20:06
Medlem
Jag har normalt väldigt stora insomningsproblem, så att få mig att däcka på krogen måste vara något speciellt. När jag kvicknade till i poliscellen kunde jag omöjligt somna, mitt vanliga problem! Så det måste ha varit något som knockat ordentligt och snabbt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in