Citat:
Ursprungligen postat av
baerry
Vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden så admin får flytta om den platsar bättre någon annanstans.
Nu till det hela, jag har tappat lusten att leva i denna värld men jag vill ändå inte ta självmord även om det känns som det vore det bästa ibland. Till saken hör väl att jag har varit deprimerad i korta och långa perioder under många år, har haft ett förhållande fram till nyligen som varade i nästan 3 år. Jag skulle behöva hjälp med att hitta lusten att leva igen, just nu så försöker ja få bort dom värsta tankarna med att vara ute och gå med musik och jag snittar väl ungefär 150 minuter per dag med att göra det, mår bara dåligt när jag är hemma så spenderar så mycket tid ja kan med vänner när dom har tid för att komma ifrån att sitta själv. Sover väldigt olika timmar per natt, vaknar ofta att jag är dyngsur av svett och känner mig helt tom då, har ingen aptit så brukar iaf försöka få i mig en korv med bröd om dagen, vätska går bra så dricker mycket vatten och lite kaffe. Känner mig aldrig riktigt trött i kroppen utan känner mig bara riktigt trött på livet. Man 26år gammal
Alla bra tips är välkomna, ingen idé att be mig ta mitt liv då det inte är något jag tänker lyssna på, tar ja mitt liv så är det av egen vilja.
Sorry ifall ja skrivit struligt eller om det finns stavfel
Jag har vart i en liknande sits som du beskriver, för några år sen, jag är även nu inne i en liten svacka..
Det jag har lärt mig för att komma ur skiten är.. Jag tvinga mig att ut och gå varje morgon minst 30 min i högt tempo. Sen efter det en lång varm dusch , tvinga i mig frukost, Hur illa eller dåligt jag mådde så skulle jag käka en macka en tallrik Yoggi . Sen fixa jag en bok läste nån timme om jag kunde fokusera, Kunde jag inte fokusera så vart det en film. Sen vart det en promenad till på kvällskvisten.. Men viktigast av allt, Att vara öppen till dom närmaste att man mår dåligt. Sätt upp små mål. Träffa vänner.. Du kommer må bra igen ge inte upp.. Hoppas det hjälpte nått