Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-07-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Så det är inte helt enkelt att bara slänga ihop en curry heller, det gäller att prova sig fram och smaka. Men ge dig inte, det blir bättre och bättre.

EDIT: Men tipset med Fish amok står kvar, receptet finns i mitt tidigare inlägg - och fuska inte med ingredienserna och sen kom och klaga

"Varför smakar köttbullarna inte som förut när jag använder tofu istället" argument biter inte på mig. Inte för att jag sett dig använda exakt den retoriken, men ändrar du på receptet så är det upp till dig.
Haha, jag får ju såklart skylla mig själv som tog lite av vad jag hade, citronskal, gurkmeja och ngt mer...
Jag borde nog reducerat lite mer och lite mer fett hade nog varit bra, jag gillar curry där den nästan är lite oljig.
Men allt som allt blev det gott.

Ska definitivt pröva ditt recept någon gång!
Citera
2015-07-08, 14:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Stort tack för alla förslag, det blev torskrygg vilket funkade väldigt bra. Man kan väl tycka att det är en onödigt dyr/fin bit fisk för att kasta i en curry kanske.

Själv är jag nog lite skeptisk till lax i curry, men den som är hugad får gör ett försök och återkomma.

För den som är intresserad följde jag det här receptet:
http://www.taste.com.au/recipes/14816/malaysian+fish+curry
Men ersatte flera ingredienser som jag inte hade, det kan ju bero på det, men curryn blev lite 'platt' i smaken, förslag på förbättringar?

Svårt att komma med förslag på förbättringar när du inte talar om vilka genvägar du tog.

Men om jag får gissa så kanske du skippade "shrimp paste or anchovy"? Någon form av "umami" är en nyckelingrediens i en thai-curry, har du inte räkpasta så går det hyfsat bra att ersätta med t.ex fisksås eller som de föreslår i receptet: sardeller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in