2015-07-06, 11:33
Medlem
Fick ett mail häromdagen där jag uppmanades att klicka på en länk för att bekräfta ett nytt konto på Badults. Det gjorde jag givetvis inte, och ändå börjar jag få mail om att "profilen är väldigt populär" och att jag fått profilbesök och puffar/kyssar. Ibland flera gånger om dagen. Igår fick jag ett andra mail om att jag ska bekräfta emailadressen, som jag ignorerat.

Kan någon ha registrerat min adress felaktigt, eller är det bara spam rakt av? Och hur ska jag bli av med det? I mailen finns en länk för att tag bort från emaillistan men klickar jag där så bekräftar jag ju bara att min mailadress verkligen fungerar så de kan skicka mer spam...

Hur göra?
Citera
2015-07-06, 11:46
Medlem
0.39s avatar
Beroende på vilken mailklient du använder så bör du kunna blockera inkommande mail från olika mail-adresser, i det här fallet Badult. Det finns säkert instruktioner om du googlar runt lite.
Citera
2015-07-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.39
Beroende på vilken mailklient du använder så bör du kunna blockera inkommande mail från olika mail-adresser, i det här fallet Badult. Det finns säkert instruktioner om du googlar runt lite.

Tack, ska kolla det!
Kan ändå inte låta bli att undra om det råkat bli fel adress eller om det är utstuderat att det skall se ut som en registrering... Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in