Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-10-01, 23:22
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ingen av Sauberförarna har stärkt sina aktier för framtiden. Kan vara det sista vi ser av bägge i F1.
Absolut inte omöjligt det är så.
Undrar hur intresserade Saubers ägare är att fortsätta sitt ägande i Sauber om inte ME är där. De hade ju knappast gått in och räddat teamet om inte ME hade kört där.
Å andra sidan så verkar det satsas en del och anställas folk, men pengarna som man lagt ner på att försöka utveckla årets bil var ju bortkastade från början med den motorn.
Har för mig jag läste nått om att Vasseur sa att man inte kunde bygga ett team runt en förare bara för att han har kontakter med ägarna.
Citera
2017-10-01, 23:26
  #38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arial
Absolut inte omöjligt det är så.
Undrar hur intresserade Saubers ägare är att fortsätta sitt ägande i Sauber om inte ME är där. De hade ju knappast gått in och räddat teamet om inte ME hade kört där.
Å andra sidan så verkar det satsas en del och anställas folk, men pengarna som man lagt ner på att försöka utveckla årets bil var ju bortkastade från början med den motorn.
Har för mig jag läste nått om att Vasseur sa att man inte kunde bygga ett team runt en förare bara för att han har kontakter med ägarna.

Med tanke på avtalet med Ferrari så finns ju faktiskt chansen att de lyckas fixa en bättre bil nästa år och då är det möjligt att de är kvar även om ME inte är det. Skulle de inte vara kvar så tror jag Ferrari hjälper ekonomiskt.
Citera
2018-01-01, 09:30
  #39
Medlem
Hur tror vi det kommer gå för ME med den nya Alfa Romeo Sauber bilen, kommer den funka bra?
Jag gissar nog på att det kommer vara bland de sista av bilarna i mål.
Är faktiskt lite förvånad att ME fått vara kvar så länge som han fått hos Sauber, han blomstrar väl inte direkt.
Citera
2018-01-01, 11:59
  #40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexAtilla
Hur tror vi det kommer gå för ME med den nya Alfa Romeo Sauber bilen, kommer den funka bra?
Jag gissar nog på att det kommer vara bland de sista av bilarna i mål.
Är faktiskt lite förvånad att ME fått vara kvar så länge som han fått hos Sauber, han blomstrar väl inte direkt.
Ja jösses....
Kolla PU + Bilen Sauber hade förra säsongen för att få poäng krävdes manfall på griden. Allt hänger i hop och nu får ME en bil värd namnet Ferrari levererar samma motor en 2018 reglemente så noga kommer Sauber bilen kriga i mitten av fältet sist glöm det ME kommer hugga mellan plats 6-10 kan vid enstaka race komma ngt högre!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback